Augant vasaros temperatūroms Lietuvoje, viešojo transporto komfortas tampa vis aktualesne tema. Šiame straipsnyje apžvelgiama, kaip Vilnius užtikrina oro kondicionavimą autobusuose ir troleibusuose, su kokiais iššūkiais vis dar susiduriama ir kokie pokyčiai laukia iki 2026 metų.
Oro temperatūros reguliavimas – oficialios taisyklės
Nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. oro temperatūra Vilniaus viešajame transporte turi būti palaikoma nuo 18 iki 25 °C. Šie standartai skirti užtikrinti keleivių komfortą šiltuoju metų laiku.
Šiuo metu darbo dienomis Vilniuje kursuoja 629 viešojo transporto priemonės. Maždaug 83 % jų turi pilnai veikiančias kondicionavimo sistemas, padedančias išlaikyti komfortą net ir karščiausiomis vasaros dienomis.

Modernizacija jau vyksta
2024 metais Vilniuje pradėjo kursuoti 91 naujas troleibusas su šiuolaikinėmis klimato kontrolės sistemomis. Nors šios transporto priemonės užtikrina tinkamą temperatūrą, kai kurie senesni autobusai vis dar nesugeba palaikyti optimalių sąlygų.
„Suprantame, kad kelionė per karščius gali būti nemaloni, ypač jei kondicionavimo sistema neveikia tinkamai. Keleivių komfortas yra mūsų prioritetas“, – sako JUDU Klientų patirties vadovė Vaiva Bingelė.

Kodėl vėdinimas ne visada padeda
Net ir veikiančiam kondicionieriui sunku išlaikyti pastovią temperatūrą, nes karštas oras patenka į saloną pro atsidarančias duris kiekvienoje stotelėje. Be to, kartais kondicionavimo sistema sugenda dienos metu – tokiu atveju remontas atliekamas tik grįžus į parką.
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro rekomendacijos nurodo, kad skirtumas tarp lauko ir vidaus temperatūros turėtų būti ne didesnis nei 6–7 °C. Tad esant 33 °C lauke, salone galima tikėtis apie 26 °C.

Kontrolė ir keleivių atsiliepimai
Šiuo metu keleivių kontrolieriai tikrina salono temperatūrą specialiais termometrais. Keleiviai taip pat skatinami pranešti apie diskomfortą el. paštu [email protected].
„Kiekvienas keleivių atsiliepimas mums labai svarbus – jie padeda geriau suprasti keliautojų patirtis ir greičiau reaguoti į iškilusias situacijas“, – priduria JUDU atstovė. Tokia grįžtamojo ryšio sistema leidžia operatyviai tobulinti paslaugas.

Visiška parko modernizacija – iki 2026 m. pabaigos
Iki 2026 metų pabaigos Vilnius planuoja visiškai atnaujinti visą viešojo transporto parką. Tai reiškia, kad visos transporto priemonės bus su oro kondicionieriais, o kelionės taps ne tik patogios, bet ir patikimos.
„Judame į ateitį, kur viešasis transportas bus ne tik būtinybė, bet ir pirmas pasirinkimas keliaujant po miestą“, – apibendrina JUDU ekspertė.
Ką gali padaryti keleivis?
- Pranešti apie diskomfortą el. paštu [email protected]
- Rinktis maršrutus su kondicionuojamais autobusais
- Kelionę planuoti ankstesnėmis ar vėlesnėmis valandomis, kai mažiau karšta
O kaip jūs vertinate keliones karštomis dienomis Vilniuje? Pasidalinkite komentaruose!