Trijų cilindrų turbo varikliai tapo itin populiarūs mažesnių ir vidutinio dydžio automobilių klasėje visoje Europoje. Nors jie žada ekonomiškumą ir pakankamą galią, ne visi pasiteisino ilgalaikėje eksploatacijoje. Šiame straipsnyje aptariame, kuriuos variklius rekomenduoja ekspertai, o kurių geriau vengti.
Kodėl trijų cilindrų turbo varikliai tokie populiarūs?
Paskutinį dešimtmetį gamintojai siekia sumažinti emisijas, tad vis dažniau renkasi mažo tūrio, bet galingus variklius. Trijų cilindrų turbo motorai leidžia pasiekti tokį patį našumą kaip ir didesni varikliai, tačiau sunaudoja mažiau degalų. Lietuvoje tokie varikliai populiarūs tarp miestui pritaikytų automobilių dėl mažesnių mokesčių ir ekonomiškumo.

Patikimiausi trijų cilindrų turbo varikliai
Ekspertai išskiria kelis variklius, kurie pasižymi gera eksploatacija ir patikimumu:
- 1.0 TSI (Volkswagen grupė) – naudojamas VW Polo, Seat Ibiza ir kituose modeliuose, pasižymi geru galios ir ilgaamžiškumo santykiu.
- 1.0 EcoBoost (Ford) – montuojamas Ford Fiesta ir Focus modeliuose, laimėjęs ne vieną apdovanojimą, ypač patikimas prižiūrint reguliariai.
- 1.2 PureTech (Stellantis) – naudojamas Peugeot, Citroën automobiliuose. Naujesnės versijos išsprendė ankstesnius trūkumus.
Šiuos variklius galima rasti ir naudotų automobilių rinkoje Lietuvoje. Jie tinka tiek miesto, tiek mišriam važiavimui.
Varikliai, kurių rekomenduojama vengti
Ne visi 3 cilindrų varikliai pasiteisino. Štai kuriuos ekspertai siūlo rinktis atsargiai arba visai vengti:
- 1.2 DIG-T (Nissan/Renault) – pasižymi dideliu alyvos suvartojimu, problemomis su grandine ir patikimumu.
- 1.0 MPI (senesni VW grupės varikliai) – kai kurios versijos neatitinka šiuolaikinių galios ir patvarumo standartų.
- 1.2 TCe (Renault) – dažnos problemos su turbina ir mechaniniais gedimais.
Nors šie varikliai dažnai pigesni, jų remontas gali kainuoti daugiau nei pats automobilis.

Į ką atkreipti dėmesį Lietuvos pirkėjams?
Dauguma naudotų automobilių Lietuvoje – įvežti iš Vakarų Europos. Pirkėjams svarbu atkreipti dėmesį į ridą, serviso istoriją ir laiką, kada buvo keistas paskirstymo diržas ar grandinė. Neaiškios kilmės varikliai gali būti didelė rizika.

Ekspertų patarimai renkantis variklį
„Ne viskas priklauso nuo ridos,“ – sako autoserviso meistras iš Vilniaus. „Gerai prižiūrėtas 1.0 TSI bus daug patikimesnis nei stipresnis, bet neservisuotas variklis.“
Taip pat verta pasidomėti gamintojo atšaukimais ir atnaujinimais, kurie galėjo išspręsti pradinius trūkumus.
Ką verta prisiminti prieš perkant
Renkantis naudotą automobilį su 3 cilindrų turbo varikliu, svarbu:
- Pasitikrinti konkretaus variklio tipo patikimumą
- Gauti visą serviso istoriją
- Įsitikinti, kad buvo keistas paskirstymo mechanizmas
- Rinktis modelius nuo 2018 metų, kuriuose ištaisyti senieji defektai
O ką manote jūs? Ar teko susidurti su šiais varikliais? Pasidalinkite komentaruose!