Naudoti kompaktiški visureigiai gali atrodyti kaip idealus kompromisas tarp dydžio, efektyvumo ir praktiškumo. Tačiau ne visi modeliai yra vienodi. Remiantis nepriklausomų mechanikų patirtimi, realiomis remonto išlaidomis ir TÜV, ADAC bei „What Car?“ duomenimis, pateikiame mažiausiai patikimus naudotus miesto visureigius, kuriuos turėtumėte būti atsargūs pirkdami Lietuvoje.
1. Nissan Qashqai (2014–2017 m.)
Šis populiarus modelis susiduria su rimtomis problemomis, kai nuvažiuoja 90 000 km:
- CVT transmisijos gedimai (1800–2800 eurų pakeitimas)
- Purkštukų gedimai
- Dažnos elektronikos klaidos
- Triukšmingos pakabos sistemos
Mechanikai teigia, kad „Qashqai“ populiarumas neatitinka jo patikimumo. Daugelis remonto darbų yra brangūs ir pasikartojantys.
2. Jeep Renegade (2015–2018 m.)
Nors vizualiai patrauklus, „Renegade“ yra vienas problemiškiausių šioje klasėje:
- Pavarų dėžės gedimai, ypač 1.4 „MultiAir“ benzininiuose varikliuose
- Variklio valdymo bloko klaidos
- Silpni elektros komponentai
Remonto išlaidos dažnai viršija 2000 eurų. Ekspertai įspėja apie problemas, kylančias net ir po trumpalaikio naudojimo.
3. Ford EcoSport
Šis visureigis, parduodamas kaip įperkamas ir kompaktiškas, turi šiuos trūkumus:
- „Powershift“ transmisijos defektai (1700–2500 €)
- Aušinimo sistemos nuotėkiai (300–800 €)
- Sugedęs oro kondicionierius ir termostatai
Nors „EcoSport“ pigus, jo savininkams dažnai tenka brangiai mokėti už apsilankymus techninės priežiūros centruose.
4. Renault Captur (dyzelinas, 2013–2017 m.)
Lietuvoje populiarus, tačiau linkęs į važiavimo mieste problemas:
- DPF (dyzelino kietųjų dalelių filtro) užsikimšimai
- EGR vožtuvo gedimai
- Prastos kokybės salono plastikinės dalys ir elektronika
DPF valymas arba keitimas gali kainuoti nuo 300 iki 1000 €. „Captur“ sunkiai važiuoja, daugiausia miesto eismu.
5. Peugeot 2008 (1-oji karta, iki 2019 m.)
Šis stilingas visureigis slepia sudėtingus mechaninius pavojus:
- Pavaros grandinės tempimas (700–1200 €)
- Vairo sistemos elektronika
- Variklio valdymo klaidos
Mechanikai praneša apie nepastovius rezultatus laikui bėgant ir didesnį nei vidutinis nusidėvėjimą.
6. Chevrolet Trax / Opel Mokka (iki 2016 m.)
Šie modeliai, pagaminti naudojant tą pačią GM platformą, pasižymi senstančia inžinerija:
- Pavarų dėžės gedimai po 100 000 km
- Vairo mechanizmo sutrikimai
- Rimtos rūdžių problemos
Remonto darbai gali būti lėti dėl dalių trūkumo, o ilgalaikis patikimumas yra prastas.
7. Fiat 500X
Nepaisant savo žavesio, šis mažas visureigis kenčia nuo:
- Dažnų pavarų dėžės trikdžių
- Jutiklių gedimų
- Aušinimo skysčio sistemos nuotėkių
Daugelis savininkų praneša apie reikšmingas problemas nuvažiavus 120 000 km – kartais ir anksčiau.
Dažnos miesto visureigių problemos
Kompaktiški visureigiai, dažniausiai naudojami miesto aplinkoje, dažnai susiduria su panašiomis problemomis:
- Automatinės arba CVT transmisijos gedimų
- DPF ir EGR problemų dyzeliniuose varikliuose
- Elektros sistemos gedimų – net ir naujesniuose modeliuose
- Pakabos susidėvėjimo dėl duobių ir bordiūrų
Patikimų alternatyvų, į kurias verta atkreipti dėmesį
Jei ieškote patikimų variantų, mechanikai Rekomenduoju:
- „Toyota C-HR“: Hibridas, labai patikima transmisija, mažos degalų sąnaudos
- „Honda HR-V“: Atmosferiniai varikliai, tvirta konstrukcijos kokybė
- „Mazda CX-3“: Puikus vairavimo pojūtis, patvari automatinė pavarų dėžė
- „Volkswagen T-Roc“ (nuo 2019 m.): Subalansuotas našumas ir komfortas
Patarimai perkant naudotą visureigį Lietuvoje
- Patikrinkite visą techninės priežiūros istoriją („Regitra“ arba privačios paslaugos)
- Venkite dyzelinių modelių, jei važinėjate daugiausia trumpais atstumais
- Prieš pirkdami visada atlikite diagnostiką
- Kruopščiai patikrinkite pavarų dėžę – tiek mechaninę, tiek automatinę
- Paprašykite nepriklausomo mechaniko nuomonės
Eksperto įžvalgos iš vietinių dirbtuvių
„Dauguma „Qashqai“ CVT gedimų įvyksta dėl to, kad niekada nebuvo keičiamas tepalas. Žmonės klaidingai mano, kad jam nereikia priežiūros.“.
„„Jeep Renegade“ atrodo tvirtas, bet pastatytas ant trapaus pagrindo. Klientai dažnai grįžta vos po kelių mėnesių.“ – Tomas, mechanikas Kaune
Baigiamosios mintys
Daugelis nepatikimų kompaktiškų visureigių kenčia nuo pernelyg sudėtingos inžinerijos, trapių pavarų dėžių arba dyzelinių variklių, kurie prastai tinka miesto naudojimui. Perkant naudotą automobilį, vizualinės apžiūros nepakanka – atidžiai patikrinkite automobilį ir pirmenybę teikite modeliams, žinomiems dėl ilgalaikio patvarumo.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.