Per ateinančius dvejus metus dešimtys populiarių automobilių modelių bus nutrauktos tokių didmeninių automobilių gamintojų kaip BMW, „Audi“, „Ford“, „Lexus“ ir „Nissan“ gamybos. Nors šį pokytį lemia griežtesni išmetamųjų teršalų standartai ir pasaulinis posūkis link elektrinių transporto priemonių (EV), automobilių pirkėjams kyla svarbių klausimų: kurie modeliai dingsta? Kodėl? Ir ar vis dar verta apsvarstyti galimybę įsigyti tokį modelį, kol jo dar negaminta?
Populiariausi automobilių modeliai, kurių gamyba bus nutraukta 2025–2026 m.
Štai kai kurių žymiausių modelių, kurie bus palaipsniui nutraukiami, apžvalga ir jų gamybos nutraukimo priežastys:
- BMW X4: Baigsis po 2025 m., jį pakeis elektriniai visureigiai
- BMW Z4 ir „Toyota Supra“: Bendra platforma bus nutraukta iki 2026 m.
- Audi A1 ir Q2: Nutraukta dėl išmetamųjų teršalų kiekio ir sąnaudų neefektyvumo
- Ford Focus: Baigsis 2025 m. Europoje, nepaisant didelio populiarumo
- Lexus RC, LC 500: Sportinių kupė gamyba bus palaipsniui nutraukta dėl mažos paklausos
- Chevrolet „Camaro“, „Malibu“: gamyba sustabdyta 2024 m.
- „Nissan GT-R“, „Altima“, „Versa“: gamyba nutraukta iki 2025–2026 m. dėl mažėjančių sedanų pardavimų
- „Jaguar F-Type“, XE, XF: „Jaguar“ visiškai pereina prie elektromobilių gamybos dalis
- „Volvo S90“, „V60 Polestar“: bus pakeisti elektriniais EX modeliais
- „Porsche 718 Cayman/Boxster“: perėjimas prie elektrinių variantų iki 2026 m.
Kodėl šių modelių gamyba nutraukiama?
Šių sprendimų priežastys:
- ES išmetamųjų teršalų reglamentai: Gamintojai privalo pasiekti vidutinį 93 g/km CO₂ išmetimą, kitaip jiems bus skirtos baudos
- Mažėjanti paklausa: Sedanai ir kupė praranda pozicijas visureigiams ir elektromobiliams
- Didelės atnaujinimų išlaidos: Senesnių modelių pritaikymas prie šiuolaikinių standartų yra brangus
- Dėmesys elektrifikacijai: Senesnius modelius keičia elektromobilių alternatyvos
Rizika pirkėjams: Į ką reikia atkreipti dėmesį
Nors nebegaminami modeliai gali pasiūlyti unikalių privalumų, yra ir rizikų:
- Perpardavimo vertės sumažėjimas: Išeinantys modeliai gali greičiau nuvertėti
- Atsarginės dalys: Kai kuriuos komponentus ilgainiui gali būti sunkiau gauti
- Aptarnavimo prieinamumas: Specializuotiems modeliams, tokiems kaip „Lexus RC F“, gali prireikti brangios priežiūros
Kada prasminga pirkti nebegamintą modelį?
Nepaisant rizikos, yra keletas situacijų, kai nebegaminamo modelio pirkimas gali būti protingas sprendimas perkėlimas:
- Nuolaidos galutiniams modeliams: Iki 25 % nuolaida galutinei atsargai
- Unikali vairavimo patirtis: Sportiniai modeliai, tokie kaip BMW M8 arba Lexus LC 500
- Didelis patikimumas: Kai kurie nebegaminami modeliai vis dar pasižymi įrodytu patvarumu
- Ilgalaikis naudojimas: Jei planuojate automobilį laikyti 10+ metų, nusidėvėjimas yra mažiau svarbus
Kokios yra alternatyvos?
Štai keletas patikimų pakaitalų modeliams, kurie palieka rinką:
Nebegaminamas modelis | Alternatyva |
---|---|
Ford Focus | Toyota Corolla, Hyundai i30, Peugeot 308 |
BMW X4 | Audi Q5 Sportback, Mercedes GLC Coupe |
Lexus RC | Audi A5 Coupe, BMW 4 serijos Coupe |
Nissan GT-R | Toyota GR Supra, Porsche Cayman GTS |
Audi A1 | Peugeot 208, Renault Clio Hybrid |
Ką tai reiškia Lietuvai
Lietuvoje gali atsirasti naudotų modelių antplūdis, nes Vakarų Europa išparduoda prekes. Bus prieinama mažiau naujų vidaus degimo variklių (ICE) variantų, o elektromobilių pasiūla augs. Pirkėjams, kurie orientuojasi į senesnį modelį, gali tekti veikti greitai, nes jų prieinamumas greitai sumažės.
Gamintojams keičiant savo modelių asortimentą, vartotojams Lietuvoje ir visoje Europoje teks prisitaikyti prie mažiau tradicinių pasirinkimų ir labiau elektrifikuotos ateities.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.