Nepaisant griežtesnių išmetamųjų teršalų standartų, kai kurie po 2015 m. pagaminti dyzeliniai varikliai pasirodė esantys patikimi ir taupūs. Šiame straipsnyje išskiriame septynis patvariausius ir ekonomiškiausius dyzelinius variklius, kurie šiuo metu siūlomi naudotų automobilių rinkoje.
Volkswagen 1.6/2.0 TDI EA288
2012 m. pasirodžiusi EA288 variklių šeima pakeitė EA189 variklius ir atitiko „Euro 6“ standartą. Šie varikliai, ypač 2.0 TDI, paplitę tokiuose „Volkswagen“ grupės automobiliuose kaip „Golf“, „Passat“ ir „Octavia“.
- Geros degalų sąnaudos, ypač važiuojant greitkeliais
- SCR sistema, naudojanti „AdBlue“, pagerina išmetamųjų teršalų kiekį
- Žinomos problemos: vandeniu aušinami tarpiniai aušintuvai ir aušinimo skysčio siurblio sklendės
- Rekomenduojama keisti paskirstymo diržą nuvažiavus 150 000-180 000 km
Fiat/Opel 1.6/2.0 JTD Multijet
Šie itališki dyzeliai, priklausantys „B šeimos“ serijai, pasižymi mechaniniu tvirtumu ir paprasta, tačiau efektyvia konstrukcija. Jų yra „Fiat“, „Alfa Romeo“, ‚Opel‘ ir „Lancia“ modeliuose.
- Paprastieji „Bosch“ elektromagnetiniai purkštukai
- Tikimas ketaus blokas ir aliumininė galvutė
- Potenciali silpnoji vieta: EGR vožtuvai ir alyvos siurblio sandariklis
Hyundai/Kia 1.6 CRDi
Dyzelinis 1.6 CRDi dyzelinis variklis per daugelį metų buvo optimizuotas siekiant geresnio rafinuotumo ir triukšmo lygio. Yra i30, „Ceed“ ir „Tucson“ modeliuose.
- Kai kuriuose modeliuose naudojamos paskirstymo grandinės, todėl sumažėja techninės priežiūros apimtys
- Senesnėse versijose nėra dviejų masių smagračio
- Vėlesnėse U3 versijose reikia naudoti „AdBlue“
PSA/Ford 2.0 HDi
Ši ilgametė variklių šeima (DW10) per beveik tris dešimtmečius gerokai patobulėjo. Jį galima rasti „Peugeot“, „Citroën“, „Ford“ ir „Volvo“ modeliuose.
- Per kelias kartas įrodytas ilgaamžiškumas
- Galutinėse „BlueHDI“ versijose įdiegta SCR ir jos atitinka „Euro 6“ reikalavimus
- Su nusidėvėjimu susiję remonto darbai numatomi po 200 000-300 000 km
Honda 1.6 i-DTEC
„Honda“ sukurtas 1.6 i-DTEC variklis pasižymi ištobulintu turbokompresoriumi ir efektyviu degimu, montuojamas į „Civic“, CR-V ir HR-V.
- Gaminami 120 AG ir 160 AG variantai
- Greitai degalus naudojantis ir lengvas aliuminio blokas
- Nedaug žinomų problemų, išskyrus DPF filtro nusidėvėjimą ir skirstymo veleno paslankumą
Mercedes-Benz 2.1 OM651
Šis darbinis arklys buvo pristatytas 2008 m. ir naudojamas įvairiuose „Mercedes“ automobiliuose – nuo A klasės iki E klasės ir „Vito“.

- Didelio patvarumo, jei tinkamai prižiūrimas
- Populiarus tarp taksi parkų
- Bendra didelė rida (daugiau kaip 500 000 km)
Mazda 2.2 Skyactiv-D
Šis novatoriškas „Mazda“ dyzelinis automobilis pasižymėjo mažesniu išmetamųjų teršalų kiekiu ir degalų ekonomija dėl unikalios inžinerijos, pavyzdžiui, sumažinto suspaudimo santykio ir optimizuoto įpurškimo laiko.
- Iš pradžių maža NOx emisija be SCR
- Pirmieji modeliai linkę į skirstomojo veleno nusidėvėjimą ir tepalo nuosėdų susidarymą
- Vėlesni modeliai patobulinti ir dažnai remontuojami pagal garantiją
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.