Naudoto automobilio pirkimas Lietuvoje gali būti protingas finansinis sprendimas – jei pasirinksite tinkamą variklį. Daugelį pirkėjų vilioja mažos ridos, importuoti automobiliai su tvarkingomis techninės priežiūros knygelėmis. Tačiau po variklio dangčiu slypi kai kurie modernūs varikliai – tiksinčios bombos, slepiančios rimtus konstrukcijos trūkumus ir ilgalaikio patikimumo problemas. Štai varikliai, į kuriuos Lietuvos vairuotojai turėtų žiūrėti itin atsargiai.
1. „Stellantis 1.2 PureTech“ (Citroën, Peugeot, Opel, DS)
Šis variklis su turbokompresoriumi, naudojamas daugelyje populiarių modelių nuo 2014 m., yra žinomas dėl rimtų problemų, tokių kaip alyvos praskiedimas, paskirstymo diržo degradacija alyvos sistemoje ir netikėti gedimai – net ir esant mažam ridai.
- Rizika: paskirstymo diržo fragmentai užkemša variklio alyvos kanalus
- Žinoma: „Peugeot 208“, „Citroën C4“, „Opel Corsa“ ir kt.
- Eksperto patarimas: svarstykite tik po 2022 m. pagamintas grandinine pavara varomas versijas su gamykline garantija
2. „Ford 1.0 EcoBoost“
Nors šis variklis giriamas už našumą ir degalų ekonomiją, jis dažnai kenčia nuo alyvos praskiedimo, paskirstymo diržo irimo bei galvutės trūkinėjimo – ypač važiuojant trumpais atstumais.
- Dažna problema: „Fiesta“, „Focus“, „Puma“
- Problema: alyva sumaišyta su degalais, didelė gedimų rizika be reguliarios priežiūros
- Patarimas: pirkite tik variklius su patikrinta priežiūros istorija ir naudokite aukštos kokybės alyvą
3. „Ford 2.0 EcoBlue“ (dyzelinas)
Šį dyzelinį variklį kamuoja užsikimšę alyvos kanalai dėl „dirželio alyvoje“ technologijos, taip pat problemos su DPF, „AdBlue“ ir purkštukais, ypač buvusiuose automobiliuose iš Vakarų Europos.
- Naudojama: „Mondeo“, „Kuga“, „Transit“
- Įspėjimas: rizikinga su automatinėmis pavarų dėžėmis ir didele rida
4. „Alfa Romeo“ / „Jeep“ 2.2 dyzelinas (MultiJet II)
Nepaisant aukščiausios klasės prekės ženklo, šis variklis yra linkęs užsikimšti DPF, prastai tepamas alyva ir turi rimtų mechaninių gedimų. Perkaitimas ir brangus remontas yra dažni reiškiniai.
- Naudojama: „Stelvio“, „Giulia“, „Jeep Cherokee“
- Patarimas: venkite, nebent variklis būtų visiškai suremontuotas arba jam būtų taikoma oficiali garantija
5. „Fiat“ / „Jeep“ 1.0 ir 1.3 „FireFly Turbo“
Lengvas ir modernus, tačiau kenčia nuo silpnų paskirstymo grandinių, „MultiAir“ sistemos gedimų ir mažo alyvos kiekio. Dėl sunkiai randamų dalių remontas Lietuvoje yra brangus.
- Modeliai: „Fiat 500X“, „Jeep Compass“
- Verdiktas: rizikingas, nebent rida labai maža ir serviso istorija pilna
6. „Hyundai“ / „Kia“ 1.6 T-GDI

Lietuvoje dėl savo galios ir įrangos populiarus šis variklis susiduria su kuro užterštumu, GPF filtro problemomis ir grandinės tempimu.
- Pasirodo: „Tucson“, „Sportage“, „Ceed“
- Pagrindinė problema: gedimų rizika smarkiai padidėja be tinkamos alyvos ir diagnostikos
- Pirkite tik tuo atveju, jei: techninės priežiūros įrašai įrodo specializuotą alyvos naudojimą ir ankstyvą gedimų nustatymą
Baigiamosios mintys: nespręskite apie automobilį pagal jo išvaizdą
Perkant naudotą automobilį, variklio tipas yra svarbesnis nei blizgūs dažai ar etiketės „importuotas iš Vokietijos“. Šie šeši varikliai, nors teoriškai modernūs ir efektyvūs, dažnai sukelia brangų remontą ir nuolatinį galvos skausmą. Jei ieškote patikimo kasdienio vairuotojo Lietuvoje, visada patikrinkite:
- Tikslų variklio modelį ir versiją
- Techninės priežiūros intervalus ir alyvos keitimo įrodymus
- Žinomus variklio tipo defektus ir atšaukimus
- Vietinį remonto ir dalių prieinamumą
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.