Kinijos technologijų milžinė Xiaomi susiduria su staigiu elektromobilių pardavimų nuosmukiu po tragiškos avarijos ir augančio nepasitikėjimo rinkoje. Ekspertai šį nuosmukį sieja su saugumo problemomis bei klaidinančia reklama.
Mirtina avarija sukėlė vartotojų baimę
2025 m. kovo pabaigoje Kinijoje įvyko mirtina avarija, kurioje dalyvavo Xiaomi SU7 elektromobilis. Tragiško įvykio metu žuvo trys žmonės. Šis incidentas plačiai nuskambėjo žiniasklaidoje, o visuomenėje kilo klausimų dėl transporto priemonės saugumo sistemų patikimumo. Nuo to laiko Xiaomi pradėjo jausti ženklų mažėjantį tiek mažmeninių pardavimų, tiek naujų užsakymų skaičių.
Daugiau nei 300 atšauktų užsakymų dėl dizaino skandalo
Krizei gilėjant, vietos žiniasklaida atskleidė, kad reklamoje buvo pateikta klaidinanti informacija apie SU7 Ultra modelio kapoto dizainą. Dėl šios priežasties buvo atšaukta daugiau nei 300 išankstinių užsakymų. Ši informacija dar labiau pakirto pasitikėjimą gamintoju.
Nuosmukis tęsiasi ir gegužę
Remiantis „Deutsche Bank AG“ duomenimis, Xiaomi elektromobilių tiekimai smuko nuo pat kovo mėnesio ir nuosmukio tendencija tęsiasi iki pat gegužės. „Citi Research“ papildomai pažymi, kad balandžio mėnesį žymiai sumažėjo užsakymų skaičius bei mažmeninės prekybos apimtys, o tai rodo staigų rinkos susidomėjimo sumažėjimą.
Kinijos valdžia griežtina EV saugumo reglamentus
Po avarijos Kinijos valdžia ėmėsi veiksmų – sugriežtino elektromobilių saugumo reikalavimus. Dabar daugiau dėmesio skiriama pažangių pagalbinių vairavimo sistemų (ADAS) įdiegimui ir aukštesniems gamybos standartams.
Marketingo perlenkimai ir dizaino spragos pakirto pasitikėjimą
Be techninių aspektų, analitikai išskiria ir per didelius lūkesčius kėlusį marketingą. Vartotojai, kurie anksčiau entuziastingai priėmė Xiaomi SU7 dėl jo inovatyvaus dizaino ir technologinių sprendimų, dabar reiškia nusivylimą tiek automobilio kokybe, tiek reklamos tikslumu.
Ar Xiaomi elektromobiliams pavyks atsitiesti?
Xiaomi startas elektromobilių rinkoje buvo ambicingas, tačiau pastaroji krizė kelia abejonių dėl ilgalaikės perspektyvos. Norint susigrąžinti vartotojų pasitikėjimą, gamintojui gali tekti ne tik patobulinti saugumo sprendimus, bet ir peržiūrėti rinkodaros strategiją bei kokybės kontrolės procesus.
Kaip manote jūs? Ar vis dar pasitikėtumėte Xiaomi elektromobiliu? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!