Vokietijos automobilių klubas ADAC išbandė 13 stoginių dėžių – bagažinių, kurios labai praverčia, pavyzdžiui, slidinėjant. Tik aštuonios buvo įvertintos gerai, o dvi blogiausios neišlaikė susidūrimo testo – realios avarijos metu skriejantys sunkūs daiktai gali pražudyti praeivius.
„Stogo dėžė nėra itin sudėtinga technologija ir bet kuris gamintojas, įskaitant Kinijos, turėtų sugebėti ją gerai valdyti“. – taip galvoja daugelis vairuotojų, kurie renkasi įvairių Azijos įmonių importuojamas pigias stogo dėžes, atrodančias ne ką prasčiau nei Europoje gaminamos aukštos klasės dėžės. Tuo tarpu stogo dėžių kokybė skiriasi, o rizika yra didžiulė – tai įrodė Vokietijos automobilių klubo ADAC atliktas bandymas.
Stogo dėžė turi būti lengva, tačiau standi ir tvirta
Stogo dėžė yra didelis daiktas, kuris turi būti kuo lengvesnis, bet kartu pakankamai standus, atsparus smūgiams ir perkrovoms. Visa tai prieštarauja vienas kitam ir reiškia, kad tik iš aukščiausios kokybės plastiko pagamintos bagažinės yra pakankamai tvirtos ir saugios. Pridėkite prie to dar ir eksploatavimą šaltuoju metų laiku – su stogo dėže pagal nutylėjimą žiemą važiuojame slidinėti, todėl minus 20 °C temperatūra šios dėžės neturėtų nustebinti. Ir vis dėlto jos gali būti, nes plastikas žemoje temperatūroje sustingsta ir tampa linkęs įtrūkti.
Tačiau bene svarbiausia yra tai, kaip stogo dėžė elgsis susidūrimo atveju – net ir važiuojant mieste ir nedideliu greičiu. Jei sugestų krovinio laikikliai ir visa „skrynia“ dideliu greičiu nuslystų nuo automobilio stogo arba jei turinys iškristų ir pataikytų į netoliese esančius žmones, gali būti aukų. Už tokio pobūdžio incidentus atsako ne kas kitas, o automobilio vairuotojas. Nereikia nė sakyti, kad jei nusipirksite geros kokybės dėžę ir ją pakrausite savo galva, nieko panašaus greičiausiai nenutiks.
Į ką buvo atsižvelgta atliekant ADAC bandymą?
ADAC, bandydamas stogo dėžes, ištyrė:
- bagažinės elgesys važiuojant, įskaitant staigius manevrus
- elgesys avarijos metu
- atsparumas 20 laipsnių šalčiui
- naudojimo patogumas, universalumas, įranga
- vandens nepralaidumas
Iš 13 ADAC išbandytų stogo bagažinių penkios neišlaikė bandymų
- Testo nugalėtoja tapo „Thule“ pagaminta „Audi“ bagažinė – ji gerai pasirodė stabdymo bandymuose, atliekant staigius manevrus ir buvo gerai įvertinta atliekant susidūrimo testą.
- Tačiau nėra taisyklė, kad automobilių gamintojų logotipų bagažinės visada yra idealus pasirinkimas. Pavyzdžiui, BMW ženklu pažymėtam automobiliui reikia BMW stogo bagažinės, o tai visiškai nereikalingas rūpestis keičiant automobilį nauju. Škoda ir VW bagažinės teste taip pat pasirodė ne taip gerai – akivaizdu, kad šios markės, kalbant apie aksesuarų gamintoją, pastatė ne ant to žirgo.
- Antroje vietoje – „Thule Motion 3 XL Low“ bagažinė – šiuo atveju nereikia nė sakyti, kas ją pagamino. Be to, tai brangiausia bagažinė šiame teste – Vokietijoje ji kainuoja 900 eurų.
- Tačiau ADAC teigia, kad protinga bagažinė nebūtinai turi kainuoti tiek daug, nes, pavyzdžiui, Norauto Bermude 300 dėžė kainuoja mažiau nei pusę sumos, reikalingos „Thule Motion“, ir yra tik šiek tiek mažiau patogi: ji atsidaro tik į vieną pusę, o viduje yra tik du diržai vietoj trijų. Be to, ji gana trumpa, bet jei kam nors to pakanka….
- Teste pralaimėjo „Northline“ ir „VDP“ prekės ženklų bagažinės, kurios blogai pasirodė per susidūrimo testą: abiejose iš jų, imituojant priekinį susidūrimą su automobiliu, išlūžo du iš keturių stogo bagažinės tvirtinimo elementų; be to, abi bagažinės neatlaikė viduje esančios apkrovos, kuri suplėšė priekinę bagažinės dalį ir iš dalies išbėgo į išorę. Be to, „VDP Xtreme 400“ dėžė neišlaikė bandymo šaltuoju metų laiku ir… įtrūko
13 stogo dėžių ADAC testas – klasifikacija
Mokykloje vertinimai yra atvirkštiniai – aukščiausias, maksimalus įvertinimas yra 1 (puikus), žemiausias – 6 (nepakankamas).
- 1 vieta – Audi Ski- ir Gepackbox – įvertinimas 1.9
- 2 vieta – Thule Motion 3 XL Low – įvertinimas 2,0
- 3 vieta – Mercedes Benz Dachbox M – įvertinimas – 2,1
- 4 vieta – Hapro Traxer 6.6 – įvertinimas – 2,2
- 4 vieta – Kamei Base 400 – įvertinimas – 2,2
- 6 vieta – Atera Casar L – įvertinimas 2,3
- 6 vieta – BMW Dachbox 420 – įvertinimas 2,3
- 8 vieta – Norauto Bermude 300 – įvertinimas 2,5
- 9 vieta – G3 Spark 480 – įvertinimas 2,7
- 9 vieta – Skoda Ski- and Gepsck Box – įvertinimas 2,7
- 11 vieta – VW Dachbox 340 – įvertinimas 2,8
- 12 vieta – Northline EVOspace TEF XL – įvertinimas 4,0
- 12 vieta – VDP Xtreme 400 – įvertinimas 4,0
Stogo dėžė – į ką dar atkreipti dėmesį?
- Pirkdami stogo dėžę atkreipkite dėmesį į jos svorį. Ne tik dėl to, kad didelę dėžę reikia užkelti ant stogo, nes tai galite padaryti – dėl matmenų tai vis tiek bus dviejų žmonių darbas. Tačiau svarbu nepamiršti stogo keliamosios galios. Jei stogo keliamoji galia yra 75 kg, stogo sijos sveria 5 kg, o ant stogo uždedate 25 kg sveriantį karstą, lieka tik 40 kg stogo keliamosios galios. Jei stogo dėžė sveria 15 kg, ant jos galite uždėti dar 10 kg – žinoma, jei tai leidžia pačios stogo dėžės keliamoji galia.
- Vis dėlto, kiek įmanoma, sunkius daiktus reikėtų pakuoti į automobilio bagažinę. Tai susiję ne tik su stogo bagažinės tvirtumu susidūrimo ar avarijos atveju, bet ir su automobilio pusiausvyra – kuo daugiau daiktų vežate ant stogo, tuo labiau pažeidžiate automobilio stabilumą.
- Pakuojant stogo dėžę, minkštus daiktus geriausia dėti priekyje. Taip bus sumažinta rizika, kad priekinė stogo dėžės dalis priekinio smūgio atveju subyrės.
- Galimybė atidaryti stogo bagažinę į abi puses ypač naudinga, jei ant stogo vežate ne tik dėžę, bet ir kitus daiktus.
- Nenaudojamą stogo bagažinę kartu su strypais reikia nuimti nuo transporto priemonės. Taip išvengiama nereikalingo aerodinaminio pasipriešinimo ir sumažinamos degalų sąnaudos. Todėl gana svarbu, kaip dėžė tvirtinama ant stogo – kuo paprasčiau, tuo geriau.
- Jei nusprendėte investuoti į aukščiausios klasės stogo dėžę, įsigykite tokias pat geras sijas. Visa konstrukcija yra tokia pat tvirta, kaip ir silpniausia jos sudedamoji dalis.