Europos Sąjunga dar kartą patvirtino savo įsipareigojimą iki 2035 m. uždrausti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimą ir taip iš esmės pereiti prie nulinės taršos transporto priemonių. Tačiau naujausiais pakeitimais siekiama palengvinti automobilių gamintojams pereinamąjį laikotarpį, suteikiant daugiau lankstumo siekiant išmetamųjų teršalų kiekio tikslų.
Visiškas draudimas naudoti vidaus degalų variklius – ne, bet beveik
Nors 2035 m. ES reglamentu techniškai visiškai neuždraudžiami vidaus degimo varikliai (VDV), jame reikalaujama, kad nebūtų išmetama CO₂. Teoriškai tai palieka nedidelį laiko tarpą alternatyviems anglies dioksido neišskiriantiems degalams, pavyzdžiui, sintetiniams degalams arba vandeniliui, tačiau jų plataus masto pritaikymas per nurodytą laikotarpį mažai tikėtinas.

Automobilių gamintojams suteikiama daugiau laiko įvykdyti išmetamųjų teršalų išmetimo tikslus
Iki 2035 m. termino pabaigos automobilių gamintojai iki 2030 m. turi sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį 55 proc. Tačiau dėl susirūpinimo dėl pramonės pasirengimo ES pakoregavo savo trumpalaikius reikalavimus:
- Nauji išmetamo CO₂ kiekio tikslai nukelti nuo 2025 m. iki 2027 m.
- Automobilių gamintojai gali vidutiniškai išmesti teršalų per trejus metus (2025-2027 m.), užuot laikęsi griežtų metinių apribojimų
- Įmonės nebus baudžiamos, jei jų trejų metų vidurkis bus mažesnis už nustatytą tikslą

Šie pokyčiai sumažina spaudimą automobilių gamintojams, kurių daugeliui sunkiai sekėsi įgyvendinti ankstesnius išmetamųjų teršalų kiekio tikslus. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ neseniai apskaičiavo, kad už 2024 m. parko išmetamųjų teršalų kiekio limitų viršijimą jai grėstų 1,5 mlrd. eurų bauda.
Didelės investicijos, kuriomis siekiama paspartinti elektromobilių diegimą
ES taip pat didelėmis investicijomis remia perėjimą prie elektromobilių:
- 1,8 mlrd. eurų „Akumuliatorių stiprinimo“ fondas, skirtas akumuliatorių elementų gamybai didinti
- Naujas „Baterijų žaliavų prieigos subjektas“, skirtas supaprastinti prieigą prie svarbiausių medžiagų
- 1 mlrd. eurų mokslinių tyrimų ir plėtros fondas, skirtas akumuliatorių technologijų inovacijoms spartinti

Kaip tai paveiks vartotojus?
Kasdienius vairuotojus pereiti prie elektromobilių skatins:
- Daugiau finansinių paskatų tiek naujiems, tiek naudotiems elektriniams automobiliams
- Rinkoje pasirodys pigesni elektromobiliai, pvz:
- Citroën e-C3
- Volkswagen ID.1
- Renault Twingo EV
- Būsimas „Dacia“ elektrinis modelis, kainuosiantis mažiau nei 18 000 eurų
Kas toliau?
2035 m. galutinis terminas išlieka, tačiau ES palieka galimybę jį koreguoti. Dabar automobilių gamintojai daugiausia dėmesio skiria pigesniems elektromobilių modeliams, o vyriausybės stengiasi plėsti įkrovimo infrastruktūrą ir žaliavų tiekimo grandines.
Kaip manote, ar 2035 m. ES draudimas naudoti dujinius automobilius yra realus, ar jis bus dar atidėtas? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!