Prancūzijos tiekėjo „OPmobility“ teigimu, dėl sumažėjusios paklausos automobilių gamintojai susiduria su dideliu elektromobilių gamybos pajėgumų pertekliumi ir daugelis jų grįžta prie vidaus degimo varikliais varomų automobilių kūrimo planų.
JAV, Vokietijos ir Prancūzijos automobilių gamintojai šiuo metu gamina 40-45 proc. mažiau elektromobilių, nei tikėtasi iš pradžių, „o tai reiškia, kad mūsų klientų ir mūsų pačių įdiegtus pajėgumus reikia nuolat koreguoti“, – sakė „OPmobility“ generalinis direktorius Laurentas Favre’as. „Mes koreguojame savo darbo su klientais būdus.“
Europoje elektromobilių diegimas sulėtėjo dėl aukštų kainų ir kelių vyriausybių panaikintų subsidijų. Dėl šios nesėkmės tokios bendrovės kaip „Mercedes-Benz“ atideda elektromobilių pardavimo tikslus, o baterijų gamintojai peržiūri projektus.
Lėtėjančios pamainos poveikis plinta: „Stellantis“ sustabdė elektromobilių gamybą Mirafiori gamykloje netoli Turino.
Kita Prancūzijos automobilių tiekėja „Valeo“ ieško pirkėjų dviem gamykloms.
Praėjusią savaitę JAV „Ford“ pranešė, kad investuos 3 mlrd. JAV dolerių į itin pelningo „Super Duty“ F serijos pikapo gamybą gamykloje Ontarijuje, Kanadoje, ir, anksčiau atidėjusi elektrinio visureigio planus, sutelkė dėmesį į šią gamyklą.
„Be to, atsinaujino susidomėjimas hibridais ir iš tinklo įkraunamais hibridais“, – sakė Favre’as. „Kai kurie mūsų klientai, ypač JAV, planavo tiesiogiai pereiti nuo klasikinių vidaus degimo variklių transporto priemonių prie elektromobilių, o dabar jie daugiausia dėmesio skiria hibridinių transporto priemonių su įkraunamais kištukiniais varikliais kūrimui.“
Antradienį „OPmobility“ patvirtino savo visų metų tikslus, nors Favre teigė, kad išlieka „atsargus“ dėl likusios metų dalies perspektyvų. Paskelbus apie didelius naujus užsakymus, bendrovės akcijos pabrango net 12 proc., t. y. sparčiausiai nuo 2022 m. kovo mėn., o jos vertė siekia 1,5 mlrd. eurų (1,63 mlrd. JAV dolerių).
„Vis dar yra daug neaiškumų dėl kiekio ir rinkos raidos“, – sakė jis. „Pereiti prie elektros energijos privertė reguliavimo institucijos, o ne vartotojų paklausa.“