Iki 2025 m. automobilių sektoriuje įvyks didelių pokyčių, kuriuos lems griežtesni ES teisės aktai, kuriais siekiama sumažinti išmetamo CO2 kiekį. Šiuos pokyčius lemia iniciatyva „Švarus oras Europai“ (CAFE), kuria automobilių gamintojams nustatomi griežti išmetamųjų teršalų kiekio apribojimai, galintys iš esmės pakeisti šią pramonės šaką.
Griežtesni CO2 išmetimo standartai
Iki 2025 m. leistinas transporto priemonių išmetamo CO2 kiekis sumažės nuo dabartinių 95 g/km iki 93,6 g/km. Nors šis skirtumas gali atrodyti nereikšmingas, perėjimas nuo pasenusio NEDC matavimo prie realistiškesnio WLTP standarto didina iššūkį gamintojams. Nesilaikant šių tikslų, už kiekvieną viršytą gramą CO2 gali būti skiriama 95 eurų bauda už kiekvieną transporto priemonę.
Poveikis automobilių kainoms
Siekdami laikytis šių taisyklių, gamintojai gali atsisakyti didelės taršos modelių arba gerokai padidinti transporto priemonių kainas. Tai gali turėti įtakos tiek naujų, tiek naudotų automobilių rinkoms, nes tikėtinos didesnės sąnaudos visose rinkose.
Nauja įranga mažesnėms emisijoms užtikrinti
Siekdami įgyvendinti išmetamųjų teršalų kiekio mažinimo tikslus, automobilių gamintojai diegia pažangias technologijas:
- Švelnios hibridinės sistemos: Tokiuose automobiliuose, kaip būsimieji „Seat Ibiza“ ir „Arona“, bus sumontuotos 48 V silpnosios hibridinės sistemos su mažomis baterijomis ir energijos rekuperacijos sistemomis (rekuperacinis stabdymas). Šios sistemos kaupia kinetinę energiją lėtėjimo metu ir naudoja ją varikliui palaikyti greitėjimo metu, taip sumažindamos degalų sąnaudas.
- Patobulintos „Start/Stop“ sistemos: Ateityje, be standartinių funkcijų, „Start/Stop“ sistemos gali išjungti variklį ne tik laisva eiga, bet ir važiuojant eisme.
- Aerodinaminiai patobulinimai: Padangos: supaprastinti buferiai, po kėbulu esantys skydai ir mažo pasipriešinimo riedėjimui padangos taps standartine įranga, kuri pagerins degalų naudojimo efektyvumą.
Galimas reglamentų vėlavimas
Nepaisant artėjančio termino, naujų CAFE standartų įgyvendinimas gali vėluoti. Europos liaudies partija pasiūlė taisykles atidėti dvejiems metams, argumentuodama, kad reikia daugiau laiko pasirengti.
Siekiant ekologiškesnio judumo reikės diegti naujoves ir prisitaikyti, o 2025 m. bus svarbiausi metai siekiant sumažinti automobilių išmetamųjų teršalų kiekį.