BMW generalinis direktorius Oliveris Zipse sakė, kad Europos Sąjunga turėtų peržiūrėti savo CO2 tikslus, nes kitais metais automobilių gamintojams bus daromas vis didesnis spaudimas mažinti anglies dvideginio išmetimą, kol 2035 m. bus visiškai uždrausta naudoti iškastinį kurą naudojančius vidaus degimo variklius.
„Manome, kad būtina visapusiškai persvarstyti ES teisės aktus dėl CO2 išmetančių transporto priemonių parko“, – ketvirtadienį per bendrovės metinę rezultatų konferenciją sakė A. Zipse.
Zipse’s komentarai buvo išsakyti nepaisant to, kad BMW teigė sumažinusi savo automobilių parko išmetamo CO2 kiekį vidutiniškai 20 proc. mažiau nei 2023 m. reikalaujamas Europos tikslas.
Zipse teigė, kad kitais metais sugriežtinti CO2 tikslai, pagal kuriuos Europoje parduodamų naujų lengvųjų automobilių parko išmetamų teršalų kiekį reikia sumažinti 25 proc., palyginti su 2021 m. duomenimis, bus sunkus išbandymas pramonei.
„Iki 2025 m. pabaigos pasaulis pastebės, kad tai nėra taip paprasta“, – sakė Zipse. „Iki to laiko Europos automobilių pramonei bus daromas didelis spaudimas.“
„Volkswagen“ grupė taip pat paragino ES sušvelninti 2025 m. reikalavimus. „Nėra prasmės, kad pramonė turi mokėti baudas, kai nėra sukurtos bendrosios sąlygos elektromobilių plėtrai“, – sakė „VW Group“ generalinis direktorius Oliveris Blūmas praėjusią savaitę pristatydamas bendrovės metinius rezultatus.
Šią savaitę paskelbtame atvirame laiške ES teisės aktų leidėjams raginimą atlikti peržiūrą parėmė ir „Renault“ generalinis direktorius Luca de Meo.
Kitais metais vidutiniam automobilių parko išmetamo CO2 kiekiui bus taikomos griežtesnės Pasaulinės suderintos lengvųjų transporto priemonių bandymų procedūros (WLTP) taisyklės, kurios pakeis ne tokias griežtas Naujojo Europos važiavimo ciklo (NEDC) taisykles.
Nesilaikant naujųjų taisyklių, už kiekvieną ES registruotą transporto priemonę bus skiriama 95 eurų bauda, kuri bus dauginama iš metinės normos už kiekvieną CO2 g/km viršijančią normą.
Zipse teigė, kad BMW ketina pasiekti griežtesnius 2025 m. tikslus, nes siekia padidinti BEV automobilių gamybą iki 20 proc. visos savo gamybos. Praėjusiais metais 15 proc. BMW pardavimų visame pasaulyje sudarė visiškai elektriniai automobiliai, teigė bendrovė.
Iki 2030 m. „BMW Group“ pasauliniai BEV pardavimai pasieks 50 proc., o Europoje – „galbūt daugiau“, sakė Zipse.
Nepaisant BMW pasitikėjimo, kad pavyks pasiekti užsibrėžtus tikslus, Zipse įspėjo apie klientų pasipriešinimą, kuris gali kilti dėl reguliavimo priemonių, skatinančių naudoti elektromobilius.
„Neatsižvelgiama į tai, kad tai yra laisvas milijonų klientų sprendimas“, – sakė Zipse. „Tai nėra kaip energetikos infrastruktūra, kur galima kažką išjungti, o tada automatiškai įvyksta kažkas kita.“
ES pareiškė, kad 2026 m. atliks peržiūrą ir įvertins pažangą, padarytą siekiant pereiti prie nulinės taršos transporto priemonių pardavimo.
„Mini“, „Rolls-Royce“ pradės naudoti elektrą
Rezultatų konferencijoje BMW parodė koncepcinį „Vision Neue Klasse X“ modelį, kuriame buvo pristatytas pirmasis modelis, sukurtas naudojant naują bendrovės baterijų-elektros platformą. Serijinė vidutinio dydžio visureigio versija bus gaminama naujoje BMW gamykloje Debrecene, Vengrijoje. Po to 2026 m. Miuncheno gamykloje pasirodys sedano versija, o vėliau – ir kiti variantai.
BMW teigė, kad pasaulinė platforma iš viso bus naudojama šešiems modeliams.
Bendrovė teigė, kad 2027 m. pagrindinė BMW gamykla Miunchene pradės gaminti tik elektromobilius.
Grupės „Mini“ ir „Rolls-Royce“ prekės ženklai bus 100 proc. elektriniai „nuo 2030-ųjų pradžios“, sakė BMW.