Tai tikriausiai geriausias, nors ir nedidelis, žingsnis mažinant išmetamo anglies dioksido kiekį. Į naujus BMW automobilius su dyzeliniais varikliais gamykloje bus pilami HVO degalai.
HVO (hidrintu būdu apdorotas augalinis aliejus) degalai yra dyzelinių variklių viltis. Jis gaminamas iš tokių žaliavų kaip augalinis aliejus ir maisto atliekos. Remiantis turimais tyrimais, HVO gali sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją iki 90 proc. palyginti su tradiciniu dyzelinu. Europoje, įskaitant Vokietiją, Suomiją ir Švediją, jau galima įsipilti HVO100 degalų. Lietuvoje taip pat galima įsigyti tokių degalų, pavyzdžiui, „Neste“ degalinėje.
HVO galima naudoti esamuose dyzeliniuose varikliuose jų nekeičiant, todėl tai patraukli alternatyva transporto įmonėms, siekiančioms sumažinti anglies dvideginio emisiją.
„Kai kalbama apie klimato apsaugą, kiekviena sutaupyta CO2 tona yra svarbi“, – sako „BMW Group“ generalinis direktorius Olivier Zipse. – Svarbus veiksnys yra daugiau kaip 250 milijonų Europoje eksploatuojamų transporto priemonių: jų CO2 balansą būtų galima gerokai pagerinti, jei būtų padidinta HVO degalų dalis. Žengiame į priekį: nuo 2025 m. sausio į visus Vokietijoje gaminamus dyzelinius modelius, prieš pristatydami juos pardavėjams, pildysime HVO 100 degalus (aukštos kokybės dyzelino pakaitalą, kurio bendras CO2 balansas yra iki 90 proc. mažesnis).
Sužinokite daugiau apie HVO degalus
Degalai bus naudojami Miuncheno, Dingolfingo, Regensburgo ir Leipcigo gamyklose, kuriose kartu pagaminama daugiau kaip 50 proc. visų BMW markės dyzelinių variklių. Nuo 2023 m. kovo HVO degalai naudojami sunkvežimiuose, vežančiuose žaliavas į Vokietijos prekės ženklo gamyklas.