BYD, didžiausiam Kinijos elektromobilių gamintojui, 11 mėnesių buvo labai geri. Jei gruodžio mėn. bus toks pat geras, pagal metinius pardavimus šis prekės ženklas iš Artimosios Karalystės gali aplenkti dvi pasaulyje žinomas automobilių bendroves.
BYD automobilių pardavimai. Šiais metais jie gali aplenkti „Ford“ ir „Honda“
BYD neabejotinai turėjo labai gerus 11 mėnesių. Kaip praneša „Reuters“, Kinijos bendrovė nuo sausio iki lapkričio mėn. pardavė 3,76 mln. transporto priemonių. Gali būti, kad šiais metais Kinijos gamintojas peržengs 4 mln. automobilių barjerą. Toks rezultatas leistų kinams aplenkti tokius pasaulyje žinomus gamintojus kaip „Honda“ ir „Ford“.
Gerus BYD pardavimų rezultatus daugiausia lėmė jos veiklos rezultatai gimtojoje šalyje. Remiantis Kinijos lengvųjų automobilių asociacijos duomenimis, BYD rinkos dalis Kinijoje padidėjo nuo 12,5 proc. 2023 m. iki 17,1 proc. po 11 mėnesių 2024 m. Palyginimui, dvi bendros „Volkswagen“ įmonės su SAIC ir FAW grupe sausio-lapkričio mėn. kartu užėmė 11 proc. rinkos, t. y. 3,2 proc. mažiau nei pernai.
Jei BYD ir toliau taip sparčiai augs, kitais metais jos pardavimai gali viršyti 6 mln. automobilių, o tai leistų Kinijos gamintojui prilygti „General Motors“ ir „Stellantis“.
Palyginimui, didžiausias pasaulyje gamintojas yra „Toyota“, kuri 2023 m. pardavė daugiau nei 11 mln. automobilių.
Vakarų gamintojai susiduria su didelėmis problemomis
Įmonėms, kurių didžiąją dalį pardavimų sudaro pardavimai Europos rinkose, šiuo metu sekasi prastai. Tai daugiausia lemia priverstinis elektrifikavimas ir mažas susidomėjimas elektromobiliais. Minėta „Ford“ turėjo nuspręsti sumažinti gamybą Kelne įsikūrusiame elektrinių transporto priemonių centre. Darbas bus tęsiamas ribotai iki Kalėdų atostogų. Be to, lapkričio mėn. bendrovė paskelbė restruktūrizavimo planus, kuriais siekiama optimizuoti sąnaudas. Dėl to JAV gamintojas ketina iki 2027 m. Senajame žemyne atleisti 4 000 darbuotojų. Tuo tarpu spalio pabaigoje „Ford“ paskelbė, kad pasiekė susitarimą su LG, pagal kurį bendrovės nuo 2025 m. elektromobiliams (įskaitant „Mustang Mach-E“) skirtų akumuliatorių gamybą iš Lenkijos perkels į naują gamyklą Mičigane.
„Volkswagen“ taip pat turi didelių problemų. Dar visai neseniai Vokietijos prekės ženklas buvo neginčijamas pardavimų lyderis Kinijoje, tačiau 2022 m. turėjo užleisti vietą BYD. Šiuo metu Vokietijos bendrovės finansinė būklė nėra pati geriausia ir ji vykdo griežtą taupymo programą, kuri apima galimybę uždaryti kai kurias gamyklas Vokietijoje (gamyklų uždarymas gimtojoje šalyje būtų precedento neturintis įvykis beveik 90 metų trunkančioje „Volkswagen“ istorijoje). Vokietijos markės generalinis direktorius Thomas Schaefer neseniai duotame interviu laikraščiui „Welt am Sonntag“ pareiškė, kad gamyklų uždarymas ir atleidimai iš darbo yra neišvengiami. Tai, žinoma, susiję su profesinių sąjungų pasipriešinimu ir streikais.
Elektromobiliai prastai parsiduoda. Gamintojai keičia savo strategiją
Dėl mažo susidomėjimo elektra varomais automobiliais gamintojai keičia savo strategijas. „Mercedes“ arba minėtasis „Volkswagen“ ketina sutelkti dėmesį į hibridinių pavarų, įskaitant iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius, kūrimą.
Tarp gamintojų, kurie keičia savo planus, yra „Ford“. Martinas Sanderis, dar neseniai vadovavęs „Ford“ Europos lengvųjų automobilių padaliniui, pareiškė, kad jei klientai ir po 2030 m. norės pirkti vidaus degimo automobilius, prekės ženklas juos parduos. Pirminiuose JAV gamintojo planuose buvo numatyta, kad nuo 2030 m. Europoje bus siūlomi tik nulinės taršos automobiliai.