„Stellantis“ vos spėjo pagerinti santykius su Italijos vyriausybe. Dabar jis pradeda dar vieną karo kelią. Šį kartą jis nesusitaria su Jungtinės Karalystės valdžios institucijomis. Viskas dėl elektromobilių, tiksliau, dėl pardavimo lygio, kurį gamintojai turėtų pasiekti artimiausiais metais.
JK verčia gamintojus pardavinėti elektromobilius
JK vyriausybė įpareigojo gamintojus užtikrinti, kad iki šių metų pabaigos elektra varomų transporto priemonių dalis bendrame transporto priemonių pardavime sudarytų bent 22 proc. Be to, tikimasi, kad iki 2030 m. ji pasieks 80 proc. (o furgonų atveju – 70 proc.). Jei gamintojai nesugebės to pasiekti, jiems gresia didelės finansinės baudos. Verta pabrėžti, kad šių metų gegužę salose elektromobiliai sudarė apie 16,1 proc. pardavimų (Didžiosios Britanijos gamintojų ir prekybininkų asociacijos SMMT duomenys) ir vargu ar yra ypatinga tikimybė, kad jų paklausa artimiausiu metu padidės.
Akivaizdu, kad valdžios institucijos nevisiškai supranta, jog sąlygas diktuoja rinka. Didžioji dauguma klientų vis dar renkasi vidaus degimo varikliais varomus automobilius, kurie yra pigesni ir patogesni eksploatuoti. Gamintojai turi per mažai galimybių daryti įtaką klientams ir jų pasirinkimams. Juolab kad daugelio britų vis dar neįtikina elektromobiliai. Vienintelis būdas tai pakeisti būtų didelis kainų sumažinimas, tačiau tai leistų suabejoti elektromobilių siūlymo prasmingumu – tai paprasčiausiai nebūtų pelninga.
Kaip apskaičiavo „Stellantis“ JK padalinio generalinė direktorė Maria Grazia Davino, norėdama įvykdyti vyriausybės reikalavimus, korporacija turėtų sumažinti elektromobilių kainą maždaug 15 000 svarų sterlingų. Antradienį vykusiame minėtos SMMT asociacijos posėdyje Davino gana aiškiai pasakė, kad draudimai dėl konkrečių elektromobilių pardavimo lygių „turės pasekmių“. Ji paminėjo, kad „Stellantis“ neketina pasitraukti iš Jungtinės Karalystės rinkos, tačiau gali atsisakyti tolesnės transporto priemonių gamybos šalyje (grupė gamina elektrinius mikroautobusus gamykloje Liverpulio priemiestyje, o nuo 2025 m. ketina pradėti juos surinkinėti ir gamykloje Lutone).
„Stellantis“ tikisi vyriausybės paramos
Automobilių pramonės milžinės atstovai nori, kad valdžios institucijos šiek tiek labiau remtų gamintojus. Visų pirma norima įvesti lengvatas ir subsidijas elektra varomiems automobiliams įsigyti privatiems asmenims (šiuo metu tam tikromis mokesčių lengvatomis gali pasinaudoti tik įmonės), taip pat išplėsti viešųjų įkroviklių tinklą. Tai galėtų paskatinti klientus dažniau rinktis elektromobilius, kurie vis dar nėra toks patrauklus pasirinkimas kaip jų giminaičiai su vidaus degimo varikliais.
Žinoma, „Stellantis“ parengė gudrų „planą B“. Jei vyriausybė nebendradarbiaus, koncernas apribos savo vidaus degimo automobilių eksportą į Jungtinę Karalystę ir taip dirbtinai padidins elektrinių automobilių dalį bendrame pardavime. Taip jis galės įvykdyti vyriausybės reikalavimus. Pasak bendrovės atstovų, bus ekonomiškai naudingiau apriboti pardavimus nei mokėti dideles baudas.
Verta paminėti, kad „Stellantis“ užima tvirtas pozicijas salose. Praėjusiais metais grupė iš viso pardavė beveik 216 000 automobilių, iš kurių net 100 000 buvo „Vauxhall0“ (Jungtinės Karalystės rinkoje siūlomi „Opel“ modeliai, priklausantys Lutono prekės ženklui).