Naujausiais 2024 m. vasario mėn. duomenimis, Europos Sąjungoje dyzelinių automobilių parduota daugiau nei elektromobilių. Įdomių pokyčių galima pastebėti pažvelgus į Vokietijos statistiką.
Stebėdami statistinius duomenis apie automobilių pardavimus Europoje, galime aktualiai įvertinti pramonės padėtį, tačiau, žvelgdami į duomenis iš kelių mėnesių atstumo, taip pat galime pastebėti ir numatyti tam tikrus reiškinius.
Be to, kad pastaruosius pusantrų metų stebime naujų automobilių rinkos atgimimą po pandeminio nuosmukio, elektromobilių populiarumas ilgą laiką labai nuosekliai augo. Didžiausias populiarumo šuolis buvo 2022 m. pabaigoje ir 2023 m. pradžioje, o dabar entuziazmas ėmė šiek tiek mažėti.
Tačiau ką rodo naujausi statistiniai duomenys? Kaip per pastarąjį mėnesį kito automobilių pardavimai ES ir kokias išvadas galime iš to padaryti?
2024 m. vasario mėn. visoje Europos Sąjungoje iš viso buvo parduoti 883 608 nauji lengvieji automobiliai, t. y. 10,1 proc. daugiau, palyginti su 2023 m. vasario mėn. Taigi, sausio mėn. augimo tendencija išliko.
Įdomus pardavimų pasiskirstymas pagal galios agregato tipą. Pirmą kartą po labai ilgo laiko benzininių agregatų lyderio pozicijai iškilo grėsmė. Taip, jie vis dar užima 35,5 proc. ES rinkos, tačiau negalima paneigti didėjančios hibridinių (HEV) agregatų, kurie 2024 m. vasario mėn. užėmė 28,9 proc. rinkos, svarbos.
Įnirtinga kova dėl „trečiosios jėgos“ vaidmens tęsiasi. Šį kartą paaiškėjo, kad pirmauja dyzeliniai automobiliai, kurių rinkos dalis vasario mėn. sudarė 12,9 proc. Tačiau ne per daug atsilieka elektromobiliai, sudarantys 12 proc. visų parduotų automobilių.
Vokietija gali kai ką pasakyti apie subsidijų poveikį elektromobilių pardavimui. 2024 m. vasarį už mūsų vakarinės sienos buvo užregistruoti lygiai 27 479 elektromobiliai, t. y. net 15,4 proc. mažiau nei 2023 m. vasarį. Palyginimui, automobilių su dyzeliniais agregatais pardavimai išaugo 9,7 proc. (42 153 vnt., palyginti su 38 433 vnt.).
Neabejotinai verta stebėti kovo mėnesio statistinius duomenis iš Prancūzijos, kurioje vasario viduryje buvo nuspręsta pakeisti automobilių finansavimo sistemą. Subsidijos didesnes pajamas gaunantiems asmenims buvo sumažintos nuo 5 000 iki 4 000 eurų. Dar neaišku, ar tai turės įtakos elektrinių automobilių pardavimams. 2024 m. vasarį Prancūzijoje buvo parduoti 24 479 elektriniai automobiliai, t. y. net 31,8 proc. daugiau nei 2023 m. vasarį.