Šiandien apžvelgsime elektromobilių svorį, kuris paprastai būna daug didesnis nei įprastinių automobilių, nes sunkiausia atskira dalis yra akumuliatoriai.
Duomenis apie dešimtis modelių pateikė Bjørnas Nylandas, kuris automobilių svorį matuoja pagal bendras apžvalgas. Kiek žinome, visais atvejais į svorį įskaičiuotas vairuotojo svoris. Žemiau pateiktame vaizdo įraše matome tokio \”Hyundai Ioniq 5\” matavimo pavyzdį.
Sunkiausias automobilis beveik 70 elektromobilių sąraše yra prabangus keleivinis furgonas \”Mercedes-Benz EQV\”, kurio svoris beveik 3 000 kg. Visureigis \”Audi e-tron 55\” sveria 2 720 kg, po jo seka kitas aukščiausios klasės visureigis – \”Mercedes-Benz EQC\”, sveriantis 2 620 kg.
Apskritai gerokai daugiau nei trečdalis išbandytų elektromobilių sveria daugiau nei 2 000 kg, todėl vidurkis buvo išpūstas iki beveik 1 940 kg. Tik 7 modeliai sveria mažiau nei 1 500 kg, o daugiau nei pusės modelių svoris svyruoja nuo 1 500 iki 2 000 kg.
Tai didelė problema elektromobiliams, nes kuo sunkesnis automobilis, tuo jis mažiau efektyvus, o tai tiesiogiai veikia ridą. Maža to, automobilis yra brangesnis, nes jame turi būti įrengti galingesni stabdžiai, pakaba, ratlankiai ir padangos, kurios, būna, tarnauja trumpiau. Apskritai sunkesnis automobilis taip pat yra mažiau ekologiškas.
Toliau pateiktoje diagramoje pavaizduotas elektromobilių svoris ir, beje, atskleidžia, koks didelis yra tobulinimo potencialas. Viena vertus – didesnio energijos tankio akumuliatoriai būtų sveikintinas dalykas, tačiau yra ir kitų galimybių, pavyzdžiui, struktūrinių akumuliatorių paketai, kurie ateityje galėtų daug ką pakeisti.