JAV sparčiai augant dujinių ir elektrinių hibridinių transporto priemonių pardavimams ir atvėsus elektrinių transporto priemonių pardavimams, automobilių gamintojai ir tiekėjai tikisi, kad vartotojų poreikis rasti kompromisą tarp visiškai degimo ir visiškai elektrinių transporto priemonių yra ilgalaikė tendencija.
Automobilių gamintojai ir tiekėjai didina pajėgumus JAV rinkai skirtiems benzininiams-elektriniams hibridiniams ir iš tinklo įkraunamiems hibridiniams automobiliams gaminti, reaguodami į išaugusią vartotojų paklausą technologijoms, kurių „General Motors“ (GM.N), ir kiti automobilių gamintojai kažkada planavo atsisakyti ir pereiti prie visiškai elektrinių automobilių parkų, teigė pramonės vadovai ir analitikai.
„Morgan Stanley“ teigimu, vasario mėn. JAV hibridinių transporto priemonių pardavimai augo penkis kartus sparčiau nei elektromobilių pardavimai. Visureigio „Jeep Wrangler“ iš tinklo įkraunama hibridinė versija sudarė pusę visų „Wrangler“ pardavimų JAV 2023 m. antrąjį pusmetį, palyginti su 37% pirmąjį pusmetį, teigė „Stellantis“.
Per pirmuosius du šių metų mėnesius „Ford Motor“ hibridinių automobilių pardavimai išaugo beveik 37%, o tai lėmė hibridinio kompaktinio sunkvežimio „Maverick“, kurio kaina prasideda nuo 25 315 JAV dolerių (23 227 eurų), paklausa.
„Karščiausias automobilis mūsų aikštelėje šiuo metu yra hibridinis „Maverick“.
sakė „Palm Springs Motors“, esančios Cathedral City, Kalifornijoje, generalinis direktorius Scottas Simmersas.
Šiuo metu hibridinis „Maverick“ sudaro apie pusę šio modelio pardavimų, o pardavėjai teigė, kad galėtų parduoti daugiau, jei „Ford“ galėtų juos gaminti.
Turėjome skubėti padidinti „Maverick“ pajėgumus. Reaguodami į paklausą, pridėjome visą trečią pamainą.
„Reuters“ sakė „Ford“ viceprezidentas, atsakingas už produktų kūrimą, Jimas Baumbickas.
Pramonės perėjimas prie hibridinių transporto priemonių prieštarauja Bideno administracijos vykdomai elektromobilių klimato politikai ir aplinkosaugos grupėms, kurios nori, kad automobilių gamintojai kuo greičiau atsisakytų CO2 išmetančių vidaus degimo variklių.
Tikimasi, kad šį mėnesį Baltieji rūmai paskelbs transporto priemonių išmetamo CO2 kiekio standartus, kuriais siekiama priversti automobilių gamintojus iki 2030 m. iki 60 proc. padidinti parduodamų visiškai elektrinių transporto priemonių dalį.
Tačiau dėl lapkričio mėnesį vyksiančių JAV prezidento rinkimų kyla pavojus Baltųjų rūmų subsidijoms elektromobiliams ir išmetamųjų teršalų taisyklėms. Analitikai teigia, kad dauguma senųjų automobilių gamintojų patiria nuostolių iš elektromobilių, o hibridai yra pelningesnis būdas mažinti išmetamo CO2 kiekį, jei būsima administracija pakeistų kursą.
Hibridai – tai didelis apsidraudimas nuo administracinių pakeitimų, kurie reguliavimo požiūriu sumažintų spaudimą.
sakė „AlixPartners“ pasaulinės automobilių pramonės praktikos vadovas Markas Wakefieldas.
Griežtų vidaus degimo variklių išmetamų teršalų kiekio apribojimų šalininkai nerimauja, kad J. Bideno administracija gali skatinti automobilių gamintojus parduoti daugiau iš tinklo įkraunamų hibridinių transporto priemonių su vidaus degimo varikliais.
Jei hibridiniai automobiliai išvažiuoja iš aikštelės, EPA (Aplinkos apsaugos agentūrai) nebūtina dar labiau skatinti jų pardavimą, nustatant spragas, leidžiančias labiau teršti aplinką.
sakė Danas Bekeris iš Biologinės įvairovės centro Vašingtone.
„Toyota“, „Ford“ ir „Honda“, Šiaurės Amerikoje iki 2025 m. hibridinių transporto priemonių gamyba gali išaugti iki 20% visos lengvųjų automobilių gamybos, palyginti su 14% elektrinių transporto priemonių gamybos, rodo „AutoForecast Solutions“ „Reuters“ pateikti duomenys.
Nors per pastaruosius metus elektromobilių perspektyva sumažėjo maždaug milijonu vienetų, hibridinių modelių skaičius išaugo maždaug tiek pat.
agentūrai „Reuters“ sakė AFS viceprezidentas Samas Fiorani.
Investicijos į hibridinę paklausą
Tokie tiekėjai kaip „Schaeffler“, vykdo ilgalaikes investicijas, kad padidintų hibridų gamybos pajėgumus.
Vokietijos bendrovė planuoja investuoti 230 mln. dolerių į naują gamyklą Doveryje, Ohajo valstijoje, kad padidintų elektrinių ašių, naudojamų hibridinėse pavaros sistemose, gamybą. Šiuo metu „Schaeffler“ tiekia pagrindinius komponentus hibridinėms sistemoms, siūlomoms „Ford F-150“ pikapuose.
„Ford“ teigė planuojanti padvigubinti hibridinių „F-150“ pardavimų dalį iki 20%. „Schaeffler“ JAV padalinio vadovas Markas Makgratas agentūrai „Reuters“ sakė, kad tikisi dar platesnio hibridinių transmisijų diegimo sunkiasvoriuose pikapuose ir dideliuose sportiniuose visureigiuose.
Diskutuojame su visais pagrindiniais šio segmento automobilių gamintojais.
sakė McGrathas.
Hibridinių transporto priemonių paklausą skatina tokie vartotojai kaip Jeremy Ashtonas iš East New Marketo, Merilando valstijoje.
Nusivylęs dėl prastos V-8 varikliu varomo „Ford F-150“ sunkvežimio degalų sąnaudų ekonomijos, Eštonas ieškojo pakaitinio sunkvežimio ir už maždaug 61 000 JAV dolerių (55 970 eurų) nusipirko hibridinį F-150. Lyginamų benzininių sunkvežimių „kaina buvo tokia pati. Kai kurie benzininiai yra brangesni“, – interviu sakė Eštonas.
Eštonas sakė, kad jam nepatiko „Ford“ visiškai elektrinio pikapo „Lightning“ išvaizda ir įkrovimo problema. Kol kas Eštonas sakė, kad jo baltas hibridinis F-150 nuvažiuoja 22-24 mylių per galoną. „Jis daug geriau naudoja degalus“.
Merilando valstijoje esančios „Preston“ atstovų grupės vadovas Dave’as Wilsonas sakė, kad praėjusių metų rugpjūtį ir rugsėjį pradėjo užsakinėti daugiau hibridinių modelių. „Buvome nusiteikę jiems palankiai“, – sakė jis. Gruodžio mėn. hibridiniai automobiliai sudarė apie 35% visų F-150 pardavimų šioje atstovybėje.
2024 m. modelio „Ford F-150“ hibridinių modelių kaina prasidės nuo tokios pat kainos, kaip ir F-150 su 3,5 l turbininiais „EcoBoost“ varikliais.
„Toyota“, ilgą laiką buvusi JAV hibridinių automobilių rinkos lydere, planuoja gerokai padidinti hibridinių modelių skaičių ir bendrą hibridinių automobilių pardavimą, „Toyota“ prekės ženklo vadovas Davidas Christas sakė „Reuters“.
Praėjusiais metais 29 proc. pardavimų sudarė hibridiniai automobiliai. Nuo šių metų iki dabar – 37 proc. Tikimės, kad šiemet hibridai sudarys 45% visų mūsų parduodamų produktų.
sakė Christas.
Šiais metais pasirodysiantis naujos kartos „Toyota“ sedanas „Camry“ bus siūlomas tik su hibridinėmis jėgainėmis.
Didindama gamybą, „Toyota“ sumažino hibridinių transporto priemonių kainos priedą, palyginti su panašiomis vidaus degimo varikliu varomomis transporto priemonėmis. Anksčiau kainų skirtumas siekė 6-7 tūkst. dolerių (5505 – 6422 eurų), sakė Christas. Dabar šis skirtumas siekia nuo 1 500 iki 2 000 USD (1376 – 1835 eurų).
Tai lengviau pasiekiama, o vartotojas mato didesnę automobilio vertę.
sakė jis.