Dauguma pasaulio šalių nerimauja, kad Kinija užplūsta tarptautines rinkas, mažindama savo elektrinių transporto priemonių kainas. Tačiau, kaip teigiama naujoje ataskaitoje, daugelis jų elgiasi priešingai. Vietoj to, joje nustatyta, kad Kinijos automobilių gamintojai gerokai didina savo eksportuojamų transporto priemonių kainas, kad užsienyje gautų kuo didesnį pelną.
Šiai strategijai vadovauja BYD, kuri susiduria su didėjančia konkurencija savo šalies rinkoje. Keli Kinijos automobilių gamintojai šiuo metu dalyvauja elektromobilių kainų kare savo šalyje, o vietos vyriausybė subsidijuoja elektromobilių diegimą tiek užsienio, tiek vietiniams prekių ženklams. Tai natūraliai mažina pelną.
BYD sprendimas – maksimaliai padidinti pelną iš užsienyje gaminamų modelių. Kai kuriais atvejais bendrovė savo modelius parduoda beveik tris kartus brangiau, nei jie kainuoja vidaus rinkoje. Ir vis dėlto daugeliu atvejų kinų siūloma produkcija vis dar sugeba nukonkuruoti konkurentus iš Vakarų.
Tyrimai rodo, kad Kinijos automobilių gamintojai dažnai nustato mažesnes kainas nei Europos prekės ženklų automobiliai. Jie tai daro siūlydami daugiau standartinės įrangos ir technologijų, už kurias senieji gamintojai dažnai moka brangiau.
Įvertinus papildomas išlaidas, pavyzdžiui, siuntimo, antkainiai rodo, kad iš vieno EV galima gauti tūkstančius dolerių papildomo pelno. Taip yra todėl, kad Kinijos gamintojai racionalizavo sąnaudas kiekviename gamybos proceso etape – nuo akumuliatorių gamybos iki žaliavų gavybos.
Rinkos analizės bendrovės „Benchmark Mineral Intelligence“ skaičiavimais, akumuliatorių sąnaudos Kinijoje yra 18 proc. mažesnės nei kitur. Tokia bendrovė kaip BYD, kuri pati gamina akumuliatorius, gali derėtis dėl papildomų nuolaidų tiekimo grandinėje ir toliau, o Kinijos automobilių gamintojams dar labiau padeda valstybės subsidijuojama žemė, taip pat pigesnė elektros energija ir darbo jėgos sąnaudos nei Europos senųjų gamintojų.
Remiantis „Reuters“ ataskaita, kai kuriose eksporto rinkose „BYD Atto 3“ kaina buvo 81-174% didesnė nei Kinijoje. „Dolphin“ kainos svyravo nuo 39% iki 178% – Vokietijoje BYD „Dolphin“ kainavo 37 439 USD, o panašus modelis Kinijoje – tik 16 524 USD. Seal kainos buvo nuo 30 iki 136 proc. didesnės. Palyginkime su „Tesla“, kur Kinijoje pagamintas „Model 3“ Vokietijoje parduodamas tik 37% brangiau nei Kinijoje.
Daugeliui Europos automobilių gamintojų tikriausiai kels susirūpinimą Kinijos automobilių gamintojų turima persvara, dėl kurios jie gali sumažinti kainas ir pradėti savo pardavimų karą. Tai taip pat reiškia, kad didesni Kinijos automobilių gamintojai greičiausiai galėtų atlaikyti bet kokius ES nustatytus tarifus importuojamoms transporto priemonėms.