Nuo 2035 m. Europoje gali būti peržiūrėtas naujų transporto priemonių išmetamų teršalų draudimas, kad būtų galima naudoti alternatyvius degalus, pavyzdžiui, sintetinį benziną, sintetinį dyzeliną ir vandenilį, ir taip išlaikyti vidaus degimo variklį, kai vyksta elektrifikavimas.
Remiantis naujienų agentūros „Reuters“ pranešimu, Europos liaudies partija (ELP) siekia peržiūrėti taisykles, kad po 2035 m. naujuose lengvuosiuose automobiliuose ir furgonuose būtų aiškiai leidžiama naudoti nulinės taršos degalus.
Nors į teisės aktus buvo įtrauktos nuostatos, leidžiančios naudoti biodegalus ir sintetinius degalus, EPP parengtame vidaus dokumento projekte, su kuriuo susipažino „Reuters“, norima, kad įstatymuose būtų numatyta galimybė naudoti „pažangiausias vidaus degimo variklių technologijas“.
Sintetiniai degalai gali būti gaminami iš atmosferos surenkant anglį ir paverčiant ją benzinu ar dyzelinu naudojant atsinaujinančiąją energiją, o transporto priemonių, varomų šiais degalais, išmetimai iš išmetamųjų vamzdžių yra neutralūs anglies dioksido atžvilgiu, t. y. į atmosferą nepatenka joks papildomas anglies dioksido kiekis.
Tuo tarpu biodegalai gali būti gaminami iš augalinių ir gyvūninių produktų atliekų. Pavyzdžiui, biodyzelinas gali būti gaminamas iš dumblių, kurie augdami sugeria anglies dioksidą iš atmosferos.
Kaip pranešta 2023 m. kovo mėn., „Porsche“ ir BMW bei superautomobilių gamintoja „Ferrari“, kaip manoma, kartu su abiem bendrovėmis, investuojančiomis į sintetinių degalų technologijas, lobizavo už šią lengvatą.
Nors keli automobilių gamintojai jau paskelbė nebeinvestuojantys į vidaus degimo variklių kūrimą (naujausias iš jų – „Nissan“ 2024 m. birželį), kiti pažadėjo ir toliau kurti benzininius ir dyzelinius variklius.
2024 m. gegužę „Toyota“, „Mazda“ ir „Subaru“ bendroje žiniasklaidos konferencijoje paskelbė, kad bendrovės kuria naujos kartos vidaus degimo variklius, skirtus naudoti sintetinius degalus, biodegalus ir skystąjį vandenilį, o jų efektyvumui ir našumui didinti bus naudojamos hibridinės technologijos.