JAV mokslininkai sukūrė naują degalų rūšį. Tačiau kalbame ne apie E20 ar E85. JAV sukurti degalai yra dar ekologiškesni, nes gaminami iš CO2. O tai šiais laikais, kai kyla oro kokybės problemų, yra tiesiog gerai….
Tema yra svarbi, tačiau įvadas į medžiagą turi būti labai mokslinis. Vis dėlto pasistengsiu supaprastinti aprašymą. Juk esmė ta, kad Jeilio universiteto mokslininkai sukūrė naujas puslaidininkines medžiagas. Jos gali katalizuoti, pavyzdžiui, anglies dioksidą ir iš jo suformuoti metaną.
Technologija, leidžianti gaminti degalus iš CO2, jau buvo sukurta. Dabar ji daug efektyvesnė.
Ši technologija buvo žinoma ir anksčiau. Tačiau anksčiau jos metu susidaręs metanas nebuvo tvarus. Todėl jo nebuvo galima naudoti pramonėje. Puslaidininkių ir molekulinių katalizatorių derinys lėmė pokyčius.
Nors patys puslaidininkiai taip pat yra labai svarbūs. Jeilio komanda, be kita ko, naudojo silicio mikropluoštus, kurie buvo padengti hidrofobinės fluorintos anglies sluoksniu. Dėl to medžiaga net 17 kartų padidina katalizinį aktyvumą. Ji taip pat naudojo porėtą silicį su renio molekuliniu katalizatoriumi. Jis pagerina CO2 konversiją į CO. Naujoji technologija priartino mokslininkus prie alternatyvių degalų masinės gamybos metodo sukūrimo.
Kuro gamyba iš CO2 gali „suvalgyti“ išmetamųjų teršalų kiekį
Toks požiūris būtų dvigubai revoliucingas. Pirma, nes gaminant degalus iš CO2 automobilių rinkoje būtų galima pasiekti, kad išmetamosios dujos į aplinką nebebūtų išmetamos. Tai išvalytų orą ir pagerintų oro kokybę.
Antra, nes nereikėtų brangiai kainuojančio perėjimo prie elektrifikavimo. Vidaus degimo varikliai taptų pakankamai ekologiški (pvz., įrengus SGD įrenginį, kuriame būtų naudojamas gamybos procese susidarantis metanas). Todėl nereikėtų keisti automobilizmo vizijos ir vairuotojų įpročių. Neprireiktų ir milijardus kainuojančios technologinės revoliucijos, susijusios su akumuliatorių energija.