Žurnalas „Road & Track“ praneša, kad Kalifornijoje priimtas įstatymas, pagal kurį automobiliai turės įspėti vairuotojus garsiniu signalu, kai jie viršys leistiną greitį daugiau kaip 10 mylių (apie 16 km) per valandą.
Kalifornijos senatas ką tik priėmė įstatymą SB 961, pagal kurį iki 2029 m. pusė visų valstijoje pagamintų ar parduotų naujų automobilių turės turėti vadinamuosius pasyvius greičio ribotuvus. Kita vertus, iki 2032 m. šis procentas jau turėtų siekti 100 proc.
Jei siūlomam įstatymui pritars Asamblėja ir jį pasirašys gubernatorius, naujosios taisyklės bus taikomos visoms transporto priemonėms, įskaitant lengvuosius automobilius, sunkvežimius ir autobusus. Nors fizinių kliūčių, neleidžiančių viršyti greičio daugiau kaip 10 mylių per valandą, nebus, tačiau, pasak naujosios priemonės iniciatorių, garso ir šviesos signalai bus daug sunkesni.
Įstatymo projekte teigiama, kad privaloma „pasyvioji pažangioji greičio palaikymo sistema“ bus integruota transporto priemonės sistema. Remdamasis transporto priemonės GPS buvimo vieta ir įkelta duomenų baze su leistinais greičiais įvairiuose valstijos regionuose, automobilis turėtų žinoti, ar vairuotojas viršija greitį. Jei taip ir daugiau nei 16 kilometrų per valandą, sistema vairuotojui duos trumpą vienkartinį vaizdinį ir garsinį signalą. Koks tai turėtų būti signalas? Ar jis bus toks pat erzinantis kaip ir priminimas apie saugos diržą? Tai dar neaišku.
Tačiau įstatymu siekiama, kad sistema numatytų didesnį leistiną greitį, jei dėl kokių nors priežasčių tam tikroje vietovėje taikomi skirtingi greičio apribojimai.