Kiek laiko saugote savo automobilį ir kiek laiko juo važinėjate? Nuomininkai paprastai sako, kad trejus metus ir nuo 32 000 iki 40 000 kilometrų. Tačiau kitiems vien dėl išlaidų automobilis turi tarnauti dešimt metų ar ilgiau. O tada yra tikrieji kilometrų valgytojai, kurių rida peržengia milijoną ar daugiau kilometrų.
Dažniausiai tai būna taksi automobiliai, dažniausiai „Mercedes-Benz“, kaip ir pranešime iš Didžiosios Kanarų salos. Kaip praneša „Tenerife News“, šią ribą pasiekė gana retos ilgosios versijos „W123 Mercedes 240D“. Šis 5,36 m ilgio sedanas kaip taksi saloje važinėja nuo 1988 m. Jame telpa iki septynių keleivių ir vairuotojas. 72 arklio galių dyzelinis variklis suderintas su penkių laipsnių mechanine pavarų dėže.
Už rekordinio „Benz“ stovi Domingo, kuris Gran Kanarijoje (Ispanija) tapo žinomas kaip „Dominguito“. Pasak „Tenerife News“, ilgasis 240D naudojamas trimis pamainomis po aštuonias valandas. Tai sudaro apie 700 kilometrų per dieną. Šiuo metu automobilis yra įveikęs virš 7 mln. kilometrų.
Tačiau kai kurios dalys nebėra originalios. Leidinyje teigiama, kad 240D per savaitę nuvažiuoja beveik 5000 kilometrų, todėl kasmet reikia pakeisti alyvą apie 52 kartus. Be to, yra nustatyti fiksuoti techninės priežiūros intervalai. Pavyzdžiui, OM 616 variklis nuodugniai tikrinamas kas 1 mln. kilometrų. Dabartinis variklis yra tik antrasis agregatas po variklio dangčiu. Prireikus jau galima įsigyti pakaitinį.
Dominguito perdavė kabiną ir įmonę sūnui. 2008 m. vienas iš vairuotojų sugalvojo iš esmės restauruoti 240D ir paversti jį įmonės flagmanu. Naujasis vadovas leido jam tai padaryti.
Tuo metu automobilio rida buvo virš 3,8 mln. kilometrų. Nuo to laiko rida padidėjo beveik dvigubai. Nors bendrovė stengėsi išsaugoti kuo daugiau originalių dalių, teko modernizuoti vairuotojo sėdynę ir vairą. Be to, buvo iš naujo apmuštos ir aptrauktos keleivių sėdynės.
Kėbulas taip pat buvo šiek tiek sutvirtintas, kad būtų išvengta nuovargio lūžių, nepaisant nuolatinės apkrovos. Dabartiniai stabdžiai taip pat buvo paimti iš modernesnio mersedeso.
Itin ilgas „Mercedes W123“ ketina sumušti dar daugiau ridos rekordų, naudodamas keletą atsarginių dalių iš savo įpėdinio W124. Ne vėliau kaip dešimtąjį milijoną kilometrų Maspalomaso mieste Gran Kanarijoje bus surengta dar viena didelė šventė.
Štutgarte esančiame „Mercedes“ muziejuje gyvena dar vienas milijonierius. Tai taip pat 240D, standartinės versijos „Stroke Eight“. Kadaise jis priklausė graikų taksistui Gregorios Sachinidis, o jo rida neįtikėtinai didelė – virš 4,6 mln. kilometrų. Bėgant metams, 200D (55 AG versija) tapo 240D (padidinta iki 65 AG, važiuoklė ir kėbulas buvo identiški). Sachinidesas sumontavo du pakaitinius variklius, o agregatas buvo kapitališkai remontuotas vienuolika kartų. 2004 m. „Mercedes“ graikui kaip atsisveikinimo dovaną įteikė visiškai naują C200 CDI.
2018 m. miręs Irvas Gordonas ir jo automobilis „Volvo P1800“ vis dar yra Gineso rekordų knygoje. Mirties metu jo laikrodžio rodyklė buvo įveikusi 5 246 875 kilometrus. Jo paties žodžiais tariant, Irvas Gordonas niekada nesiekė sumušti jokių rekordų savo automobiliu. Vieną 1966 m. penktadienį amerikietis pasiėmė „Volvo“ iš pardavėjo – ir tiesiog negalėjo nustoti važiuoti. Jau kitą pirmadienį Irvas grąžino automobilį atgal – reikėjo atlikti 2 414 kilometrų techninę apžiūrą.
Vėliau tuometinis mokytojas kasdien važinėjo į savo darbo vietą automobiliu P1800, t. y. 200 kilometrų atstumą. Automobilis taip pat buvo naudojamas atostogų kelionėms. Po dešimties metų, 1976 m., buvo nuvažiuota 804 672 kilometrų , o 1987 m. pasiekta 1,6 mln. kilometrų riba.
1998 m. jis buvo įrašytas į Gineso rekordų knygą, kai nuvažiavo ilgiausią atstumą, kurį kada nors nuvažiavo vienas automobilio savininkas asmeniniu automobiliu – virš 2,7 mln. kilometrų. 2002 m. buvo įveikta virš 3,2 mln. kilometrų; šis rekordinis važiavimas vyko Niujorko Times aikštėje.
Vokietijoje užfiksuota, kad „Audi 80 TDI“ nuvažiavo 1 099 999 kilometrus, o Kelne esančioje „Toyota Collection“ kolekcijoje saugomas „Lexus LS 400“ nuvažiavo 999 999 kilometrus Apskritai investicijos viršija faktinę dabartinę tokios ridos vertę. Hobizmas arba asmeninis ryšys čia laimi prieš sveiką protą.
Ar tokie pasiekimai bus įmanomi ir ateityje? Šiuolaikiniuose automobiliuose yra daugybė elektronikos ir mikroschemų. Kai kurie kelia klausimą, ar automobilių gamintojai suprojektavo šias transporto priemones taip, kad jos būtų ilgaamžės.