Kinijos BYD, šiuo metu didžiausia pasaulyje elektrinių ir elektrifikuotų automobilių gamintoja, turi labai ambicingų planų padidinti gaminamų automobilių ridą. Tikslas yra… 2 000 km!
Kinijos įmonės ne tik intensyviai kuria elektrinius automobilius. Jos taip pat kuria įkraunamus hibridinius automobilius, kurių rida rekordinė. Šiuo metu kai kurie nauji kiniški modeliai gali nuvažiuoti daugiau kaip 1 400 km vienu degalų užpylimu ir įkrovimu.
Tačiau BYD to nepakanka. Šiuo metu kinai intensyviai kuria naują elektrinių ir elektrifikuotų transporto priemonių platformą. Penktoji pastarųjų karta, vadinama DM (Dual Mode), bus šiuo metu naudojamos kartos evoliucija. Tikimasi, kad jis bus pristatytas balandžio mėnesį vyksiančioje Pekino automobilių parodoje.
2 000 km nuvažiuojamas atstumas jau po metų?
Kinijos BYD pirmąją DM sistemą išleido 2008 m. ir nuo to laiko ją nuolat atnaujina. Šiuo metu rinkoje yra modelių, kuriuose naudojamas ketvirtosios kartos sprendimas. 4.0 platformoje yra dviejų tipų automobiliai – orientuoti į našumą arba į efektyvumą.
Abiejų variklių širdis – 1,5 litro darbo tūrio turbokompresorinis agregatas, išvystantis 110 AG. Jis veikia pagal Atkinsono ciklą ir yra suporuotas su CVT transmisija bei 177 AG sinchroniniu elektros varikliu.
Pirkėjai gali rinktis iš dviejų tipų LFP akumuliatorių. Mažesniojo talpa yra 8,32 kWh, o didesniojo – 18,32 kWh. Dėl jų ir 60 l degalų bako tokio iš tinklo įkraunamo hibridinio automobilio rida yra 1 200 km (pagal CLTC ciklą).
Tikimasi, kad naujas DM platformos variantas, penktosios kartos, rinkoje pasirodys jau kitais metais. Jame bus naudojami patobulinti komponentai, ypač vidaus degimo jėgainės, elektros variklio ir akumuliatoriaus bloko.
Nors kol kas neatskleista nei pastarojo talpa, nei degalų bako dydis, Kinijos žiniasklaida praneša, kad naujoji DM platforma užtikrins 2000 km nuotolio atstumą.
Kita BYD naujovė – atnaujinta elektromobilių platforma (ePlatform 4.0). Dabartinė buvo pristatyta 2021 m. Naujoji pirmiausia išsiskirs mažesnėmis gamybos sąnaudomis, taip pat didesniu pagrindinių komponentų integracijos lygiu ir mažesniu laidų skaičiumi.
Ambicingi BYD planai
Praėjusiais metais BYD visame pasaulyje pardavė 3,02 mln. automobilių, iš kurių daugiau nei pusę sudarė iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai. Šiuo metu kinai įgyvendina naują trejų metų verslo strategiją, kurioje numatyta gerokai išplėsti PHEV modelių asortimentą.
BYD neseniai metė pirštinę „Toyota“ ir „Volkswagen“ Vidurio Karalystėje. Iš tiesų, vasario mėn. ji pristatė naujus, pigesnius savo kompaktinės klasės sedanų variantus su iš tinklo įkraunama hibridine arba elektrine pavara.
Tai „BYD Qin Plus“ ir „Destroyer 05“, siūlomi labai konkurencingomis kainomis. Priklausomai nuo versijos, PHEV automobiliai vien elektra nuvažiuoja nuo 55 iki 120 km (pagal CLTC ciklą).
Kaina? „Qin Plus“ mūsų valiuta kainuoja nuo 10 188 iki 16 181 eurų, o „Destroyer 05“ – nuo 10 188 iki 16 484 eurų. Kita vertus, jų visiškai elektrinių variantų kaina prasideda nuo maždaug 14 082 eurų.
Palyginimui, tame pačiame segmente esantys „Toyota Corolla“ ir „Volkswagen Lavida“ kainuoja atitinkamai nuo 10 188 iki 19 072 eurų ir nuo 11 284 iki 19 701 eurų.