Kinija yra pasaulinės revoliucijos automobilių pramonėje lyderė, nes sparčiai populiarėja elektromobiliai (EV). Kadaise Kinijos keliuose dominavo tradiciniai benzinu varomi automobiliai, o dabar juos perima elektromobiliai, kurie skelbia naują tvaraus transporto erą. Apžvelgiame, kaip Kinijai pavyko pasiekti šį laimėjimą, kokia yra dabartinė elektromobilių rinkos padėtis ir kokia ateitis laukia benzinu varomų automobilių.
Elektrinės transporto priemonės: Įperkamos ir populiarios
Elektromobiliai Kinijoje tapo technologinės pažangos ir aplinkosauginio sąmoningumo simboliu. Pagrindinis veiksnys, skatinantis jų populiarumą, yra jų prieinamumas, palyginti su benzininiais automobiliais. Remiantis Bloomberg NEF ir Kinijos lengvųjų automobilių asociacijos (CPCA) duomenimis, 2024 m. vidutinė elektromobilio kaina Kinijoje buvo apie 29 500 eurų, palyginti su 31 500 eurų tradicinių transporto priemonių kaina.
Didelės vyriausybės paskatos taip pat atlieka svarbų vaidmenį spartinant elektromobilių diegimą. Subsidijos, mokesčių lengvatos ir gamintojų skatinimo priemonės sukūrė klestinčią vietinių prekės ženklų, tokių kaip BYD, NIO, XPeng ir Geely, rinką. Rinkos lyderė BYD vien 2024 m. lapkričio mėn. pardavė daugiau kaip 500 000 elektromobilių ir įtvirtino savo, kaip didžiausio pasaulyje elektromobilių gamintojo, statusą.
Vienas iš išskirtinių modelių yra „Wuling Hong Guang Mini EV“ – kompaktiškas automobilis, kurį miesto vairuotojai mėgsta dėl jo praktiškumo ir prieinamos kainos. 2023 m. Kinijoje buvo parduota 10 mln. elektromobilių, o tai sudaro net 45 proc. visų šalyje parduodamų automobilių. Šiuo metu Kinijoje yra apie 24 mln. elektromobilių ir šis skaičius toliau auga.
Benzininių automobilių pabaiga?
Benzinu varomos transporto priemonės nuolat praranda savo pozicijas Kinijoje dėl griežtų taršos taisyklių ir mažėjančių pardavimų. Kinijos vyriausybė užsibrėžė drąsų tikslą: iki 2035 m. palaipsniui nutraukti naujų benzininių automobilių gamybą ir pardavimą, taip paspartinant šalies perėjimą prie ekologiškesnio transporto.
Ekonominiai veiksniai taip pat veikia benzininių automobilių nenaudai. Dėl mažėjančių akumuliatorių kainų ir supaprastintos elektromobilių gamybos elektromobilius tapo ne tik pigiau įsigyti, bet ir pigiau prižiūrėti, nes mažesni degalų ir aplinkosaugos mokesčiai. Nors Norvegija tebėra pasaulinė lyderė pagal elektromobilių naudojimą – čia 80 % naujų automobilių yra elektriniai – Kinija sparčiai mažina atotrūkį ir siekia pasaulinio dominavimo tvaraus judumo sektoriuje.
Kas laukia ateityje?
Kinijoje toliau mušami elektromobilių pardavimo ir gamybos rekordai, o ambicingi šalies tikslai keičia pasaulines automobilių pramonės tendencijas. Dėl didelės vyriausybės paramos ir konkurencingų kainų elektromobiliai Kinijoje iš alternatyvios galimybės tapo dominuojančia jėga keliuose. Ši transformacija rodo šalies įsipareigojimą diegti naujoves ir tvarumą, o tai yra pavyzdys visam pasauliui.
Vos po kelerių metų Kinijos elektrinė revoliucija gali ne tik iš naujo apibrėžti jos transporto kraštovaizdį, bet ir įkvėpti kitas šalis pasekti jos pavyzdžiu. Benzininių automobilių era artėja prie pabaigos, o Kinija yra pokyčių varomoji jėga.