Investicijos į vidaus degimo ir elektros pavaras atsiperka. Šiuo metu 90 proc. modelių, išvažiuojančių iš „Lexus“ salonų Europoje, po variklio dangčiu turi elektros variklį. Nors šios markės pardavimų rezultatuose yra neabejotinai įdomesnių faktų.
Kai 1995 m. „Toyota“ pristatė vidaus degimo ir elektros varikliu varomo automobilio koncepciją, automobilių pasaulis netikėdamas kraipė galvą. Tačiau šiandien hibridizacija pamažu pradeda užkariauti automobilių rinką. Kartais tai reiškia klasikinį hibridą, kartais – iš tinklo įkraunamą hibridą, o kartais – lengvąjį hibridą.
90 proc. „Lexus“ automobilių yra hibridiniai arba elektriniai
„Toyota“ labai anksti pradėjo kurti vidaus degimo ir elektros pavaras. Ji buvo šios srities pradininkė. Todėl nenuostabu, kad beveik prieš tris dešimtmečius žengtas žingsnis šiandien pasiteisina. Jis pasiteisina ne tik „Toyota“ gamoje, bet ir „Lexus“ gamoje, priklausančioje „Toyota“. 2024 m. sausio-rugsėjo mėn. japonų premium klasės gamintojo prekės ženklas Europoje pardavė rekordinį skaičių – 63 697 automobilius. Tai 17 proc. daugiau nei tuo pačiu 2023 m. laikotarpiu.
Tačiau tuo įdomūs duomenys nesibaigia. Pasirodo, net 57 360 2024 m. parduotų „Lexus“ bus hibridai, iš tinklo įkraunami hibridai arba elektra varomi automobiliai. Tai savo ruožtu reiškia, kad 90 proc. automobilių, parduodamų Senajame žemyne, yra elektrifikuoti. Europos vidurkis atrodo gerai? Na, turėtumėte žinoti apie tai, kad Vakarų Europoje automobilių, turinčių elektros variklį, procentinė dalis jau pasiekė 100 proc.
„Lexus“ pardavimus lemia visureigiai. Europoje hitas yra NX
Didėja „Lexus“ elektrifikuotų jėgainių pardavimai. 2024 m. jis šoktelėjo net 22 proc. Ir tai daugiausia lemia… Visureigiai. Nes jie karaliauja šio prekės ženklo pardavimų rezultatuose ir pirmiausia yra elektrifikuoti. Daugiausiai Europoje parduodamas „Lexus“ yra NX. Nuo 2024 m. sausio iki rugsėjo iš šio prekės ženklo salonų išvažiavo 18 567 vienetai. Antrasis numeris pasirodo esąs mažiausias krosoveris – LBX. Jo pardavimai siekė 16 216 vienetų. Trečioji vieta ant pakylos atiteko RX. Šis „Lexus“ visureigis rado 10 257 pirkėjus. Įdomu tai, kad beveik 3 300 automobilių buvo varomi iš tinklo įkraunamu hibridiniu varikliu.
Lexus LS Europoje miršta. Kita vertus, aukščiausios klasės GX yra hitas
Kodėl „Lexus“ hibridų sėkmė tokia didelė? Nes tiesa ta, kad populiariausi automobilių modeliai nesiūlo jokios kitos varomosios jėgos. Jie visų pirma yra vidaus degimo ir elektriniai. NX, UX, LBX, LBX, RX ar ES modelių su kita jėgaine neįsigysite. Būtent taip yra sukuriama apimtis. Nors „Lexus“ pardavimų asortimente yra ir daugiau kuriozų. Per devynis 2024 m. mėnesius japonų prekės ženklas pardavė:
- tik 60 aukščiausios klasės LS. F segmento limuzinas tikrai nėra pardavimų hitas markės asortimente.
- 46 RC modeliai. Kupė jau 10 metų, vis dėlto vis dar eksploatuojami gamintojo salonuose.
- Net 372 vienetai LX ir 1788 vienetai GX. Tai aukščiausios klasės visureigiai, varomi benzininiais varikliais. Abiejuose modeliuose naudojamas 3,5 l V formos šešių cilindrų variklis su dviem turbokompresoriais. Su tokiu rezultatu GX yra. septintasis geriausiai parduodamas „Lexus“ automobilis Europoje.