Europos Teisingumo Teisme nagrinėjama byla, kuri gali turėti įtakos milijonų jau pagamintų ir naudojamų dyzelinių automobilių likimui. Kalbama apie išmetamųjų dujų kiekio ribojimą. Kaip paaiškėjo, jos neatitinka Europos standartų.
Vokietijos transporto ministras įspėja, kad nuo Europos Teisingumo Teismo (ETT) sprendimo priklauso, ar daugiau kaip 8,2 mln. automobilių Vokietijoje nebus atiduota į metalo laužą. Viskas dėl bylos, kuri, nors prasidėjo prieš devynerius metus, vis dar neturi galutinio rezultato.
Automobiliai neatitiko standartų. Kas su jais nutiks dabar?
Kalbama apie tipo patvirtinimo procedūrą ir konkrečiai apie dyzelinių automobilių, kurie turi atitikti Euro 5 ir Euro 6 standartus, deklaruojamo ir faktinio išmetamųjų teršalų kiekio neatitikimą. Taigi kalbama apie 2011-2018 m. pagamintus automobilius. 2017 m., siekiant gauti tipo patvirtinimą, automobiliai buvo bandomi tik laboratorinėmis sąlygomis pagal NEDC standartą, todėl buvo galima piktnaudžiauti rezultatais, kurie tuomet neturėjo nieko bendra su faktiniu išmetamųjų teršalų kiekiu. Kai tai paaiškėjo, buvo įvestos naujos procedūros – WLTP. Jomis buvo siekiama automobilius išbandyti ir realiomis sąlygomis. Tačiau tuo pat metu paaiškėjo, kad daugelis anksčiau pagamintų automobilių net neatitiko NEDC standartų.
Interia.pl duomenimis, minėta bendrovė yra „Mercedes-Benz“. Paaiškėjus dviprasmybėms, klientai pasijuto apgauti, todėl padavė gamintoją į teismą ir tikisi kompensacijos. Tačiau byla nėra paprasta, nes automobiliai išmetamųjų dujų išmeta daugiau, nei deklaruojama, o kas nutiks likusiems automobiliams, priklauso nuo galutinio sprendimo. O tokių automobilių vien Vokietijoje yra daugiau kaip 8 milijonai, jau nekalbant apie visą Europą. Taigi teismas kreipėsi į ETT su klausimu, ar anksčiau minėti Euro 5 dyzeliniai lengvieji automobiliai nepažeidžia ES reglamentų.
Ar dyzeliniams varikliams gresia išmetimas į metalo laužą? Viskas priklauso nuo vieno sprendimo
Jei atsakymas bus neigiamas, tai reikš, kad visos šiuo laikotarpiu pagamintos transporto priemonės neatitiks ES standartų. Todėl gali kilti ieškinių ir pretenzijų dėl žalos atlyginimo, o transporto priemonės gali būti atiduotos į metalo laužą. Žinoma, tai nėra galutinis ir vienintelis sprendimas, o tik blogiausias iš galimų.
ADAC teigimu, galima netgi paduoti į teismą Federalinę automobilių transporto tarnybą, kuri išdavė patvirtinimo dokumentus. Kartu ji pabrėžia, kad idėja apie galimą jau įregistruotų transporto priemonių atsiėmimą yra absurdiška, ir atkreipia dėmesį į tai, kad įstatymas negalioja atgaline data, net ir atsižvelgiant į ETT nuomonę. Taip pat tikėtina, kad ši bus palanki Mercedes, kad būtų išvengta painiavos. Tačiau teks palaukti bent iki lapkričio mėnesio, o tai reiškia, kad teismo verdiktą tikriausiai sužinosime tik kitais metais. Jei norite, balsuokite toliau pateiktoje apklausoje.