Jau kelis dešimtmečius visureigiai kasmet sulaukia vis daugiau šalininkų. Šiuos automobilių modelius renkasi daug vairuotojų visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje. Tie, kurie negali sau leisti įsigyti naujo visureigio, ieško naudotų automobilių. Jų netrūksta naudotų automobilių rinkoje.
Kokį naudotą visureigį pasirinkti iš didelės automobilių kolekcijos? Kurių markių automobiliai turi mažiausią gedimų skaičių? Pasirinkti, be kita ko, padeda Vokietijos automobilių klubo ADAC avarijų ataskaitos. Sužinokite, kurie visureigiai turi mažiausiai gedimų.
Kokį visureigį pasirinkti? Štai keletas pasiūlymų
Kasmet mūsų gatvėse atsiranda vis daugiau automobilių. Taip pat visureigių. Ne visi jie yra nauji. Dauguma jų – naudoti automobiliai. Įsigyti kelerių metų senumo automobilį yra nemažas iššūkis. Kaip rasti visureigį, kuris turėtų kuo mažiau gedimų? Idealiu atveju jis apskritai neturėtų sugesti.
Norint nusipirkti gerą naudotą visureigį, patartina remtis įvairiais automobilių gedimų reitingais ir apžvalgomis. Yra daug naudotų automobilių pardavimo salonų ir skelbimų. Dauguma ten siūlomų automobilių pristatomi kaip puikios būklės automobiliai. Tačiau taip yra ne visada. Dažnai jie turi gamyklinių gedimų arba yra daugiau ar mažiau sugedę. Kaip tuomet išsirinkti automobilį, kuris nekeltų problemų ir dėl kurio nereikėtų per dažnai lankytis pas mechaniką. Apie geriausią modelį galite pasiteirauti draugiško mechaniko arba pasikliauti gedimų neturinčių automobilių reitingais.
ADAC pranešimas apie visureigius
Yra nemažai patikimų reitingų. Vienas iš nepriekaištingų automobilių reitingų, į kurį turėtumėte atsižvelgti pirkdami naudotą automobilį, yra ADAC sudarytas reitingas. Šis Vokietijos automobilių klubas kasmet rengia naudotų automobilių ataskaitas. Ji remiasi vairuotojų, kurių automobiliai sugedo kelyje, pranešimais.
Ataskaitoje, kuri svarbi naudotų automobilių pirkėjų požiūriu, aptariami 2017 m. laidos visureigiai. Šių automobilių gedimų lygis buvo įvertintas kaip žemas arba labai žemas. Pateikiame 10 mažiausiai gendančių visureigių.
Patikimiausių visureigių sąrašas
BMW X3 2017 m. gamybos gedimų rodiklis: 2,3 (labai žema).
Šio automobilio gedimų rodiklis per daugelį metų išliko labai žemas.
„Mercedes GLC“ 2017 m. gamybos gedimų rodiklis: 2,8 (labai žema).
ADAC ekspertai visureigį įvertino labai gerai. Visų testuotų (2016-2019 m.) gamybos modelių gedimų dažnis buvo pripažintas labai žemu.
„Audi Q5“ 2017 metų gamybos gedimų rodiklis: 3,2 (labai žemas).
ADAC nustatė, kad daugumos modelių „Q5“ gedimų dažnis yra labai žemas.
BMW X1 2017 m. gamybos gedimų rodiklis: 3,4 (labai žemas).
Visureigis pasirodė esąs labai patvarus. ADAC ekspertai nenustatė jokių tipinių BMW X1 gedimų.
„Audi Q3“2017 m. gamybos gedimų rodiklis: 3,6 (žemas).
Iš patvarumo pusės modeliui vargu ar galima priekaištauti. ADAC ekspertai nenustatė jokių tipinių „Audi Q3“ gedimų.
„Hyundai Tucso“ 2017 m. gamybos gedimų rodiklis: 4,2 (žemas).
„ix35“ įpėdinis visais atžvilgiais pasirodė esąs geresnis už savo pirmtaką. ADAC ekspertai kaip tipinius „Hyundai Tucson“ problemų šaltinius nurodė starterį ir uždegimo žvakes, tačiau jie taikomi pirmos kartos, t. y. 2004-2009 m., automobiliams.
„Škoda Yeti“ 2017 m. gamybos gedimų rodiklis: 5,1 (žemas).
„Škoda“ yra populiarus prekės ženklas Lietuvoje. ADAC ekspertai 2014-2017 m. „Yeti“ įvertino pastebimai geriau nei senesnius modelius. ADAC ekspertai nurodė, kad uždegimo sistemos komponentai yra tipiški „Škoda Yeti“ problemų šaltiniai – tai ypač pasakytina apie 2010 m. laidos automobilius.
„Mazda CX-5“ 2017 m. gamybos gedimų rodiklis: 5,3 (žemas).
Be žemesnio 2013 m. gamybos automobilio įvertinimo, kitų bandytų „CX-5“ (2014-2019 m.) gedimų dažnis buvo įvertintas kaip žemas. ADAC ekspertai nustatė, kad tipiniais „Mazda CX-5“ gedimų šaltiniais tapo problemos, susijusios su tinkamo alyvos slėgio palaikymu (ypač 2013-2014 m. laidos automobiliuose).
2017 m. gamybos „Volvo XC60“ gedimų rodiklis: 5,4 (žemas).
ADAC 2012-2018 m. automobilių gedimų dažnį įvertino kaip žemą, o 2019 m. automobilių – kaip labai mažą. ADAC ekspertai nurodė, kad tipiniais „Volvo XC60“ gedimų šaltiniais yra V formos diržai. Ypač tai pasakytina apie 2010-2013 m. laidos automobilius. Kartais problemų sukelia degalų siurbliai (2010 m.).
„Kia Sportage“ 2017 m.gamybos gedimų rodiklis: 6,7 (žemas).
„Sportage“ yra gana populiarus. Tai ypač pasakytina apie senesnius modelius – 2012-2015 m. modelių gedimų dažnis buvo laikomas vidutiniu. Kita vertus, 2016-2018 m. modelių gedimų dažnis jau buvo įvertintas kaip žemas. ADAC ekspertai kaip tipišką „Kia Sportage“ problemų šaltinį nurodė akumuliatorių.