Vokietijos automobilių gamintojos „Porsche“ pardavimai gerokai sumažėjo, ypač Kinijoje, nes konkurencija stiprėja, o elektrinių modelių paklausa mažėja. Trečiąjį ketvirtį bendrovės pardavimai sumažėjo iki žemiausio lygio per 10 metų, o tai rodo, su kokiais sunkumais susiduria prabangių automobilių prekės ženklas.
Lėtėjantys pagrindinių modelių pardavimai
„Porsche“ elektrinio modelio „Taycan“ pardavimai smarkiai sumažėjo 47 %, o prie to prisidėjo mažėjanti elektromobilių paklausa Europoje ir JAV. Be to, birželį ir spalį „Taycan“ gamintojas atšaukė dėl stabdžių žarnos ir akumuliatoriaus modulio problemų.
2024 m. sausio-rugsėjo mėnesiais „Porsche“ Kinijoje pristatė 43 280 automobilių – 29 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Šiaurės Amerikoje pardavimai taip pat sumažėjo 5 % – parduotas 61 471 automobilis. Tačiau Europos rinkoje, išskyrus Vokietiją, rezultatai buvo geresni – pristatyti 52 465 automobiliai.
Teigiama perspektyva nepaisant iššūkių
Nepaisant nuviliančių duomenų, „Porsche“ išlieka optimistiškai nusiteikusi. „Porsche AG“ atstovas spaudai Detlevas von Platenas teigė: “Klientų paklausa išlieka didelė, o mūsų klientų atsiliepimai apie naujus modelius yra labai geri. Didėjant gaminių prieinamumui, optimistiškai vertiname 2024 m. galutinį spurtą“.
Jis taip pat pabrėžė, kad dėl įvairios „Porsche“ produktų gamos ir subalansuotos pardavimų struktūros įmonės padėtis yra stabili net ir sudėtingoje pasaulinėje rinkoje.
„Volkswagen“ taip pat patiria sunkumų
„Porsche“ patronuojanti bendrovė Volkswagen susidūrė su panašiais sunkumais: trečiąjį ketvirtį jos pardavimai sumažėjo 15 %. „Volkswagen“ vyresnysis vadovas Marco Schubertas pripažino, kad konkurencinis spaudimas, ypač Kinijoje, yra pagrindinis pasaulinio pardavimų nuosmukio veiksnys. Tačiau jis išreiškė įsitikinimą, kad nauji modeliai ir geresnis sąnaudų valdymas padės bendrovei įveikti šiuos sunkumus.
Didėjanti Kinijos elektromobilių konkurencija
Klestinti Kinijos vietinė elektromobilių rinka, kuriai vadovauja tokios bendrovės kaip BYD ir „Geely“, paveikė Europos automobilių gamintojus. Kiniški elektromobiliai paprastai yra pigesni ir pasižymi moderniomis funkcijomis, todėl yra patrauklesni vietos vartotojams. Tuo tarpu didėjantys Kinijos elektromobilių importo muitai sumažino paklausą Europoje.
Dėl tebesitęsiančios ES ir Kinijos prekybos įtampos situacija dar labiau komplikuojasi, nes nerimaujama dėl galimų sankcijų Europos automobilių gamintojams, turintiems gamyklų Kinijoje. Dėl to tokios bendrovės kaip „Porsche“, BMW, „Audi“ ir „Mercedes-Benz“, norėdamos išlikti konkurencingos, turi pritaikyti savo strategijas ir patobulinti elektromobilių pasiūlą.
Automobilių pramonei toliau vystantis, tokie Europos prekių ženklai kaip „Porsche“ turi įveikti didėjančią konkurenciją, besikeičiančius vartotojų pageidavimus ir geopolitinius iššūkius. Nors laukia nelengvas kelias, stiprūs produktų portfeliai ir strateginis gebėjimas prisitaikyti bus raktas įveikti šias kliūtis.