„Fiat 500e“ – tai automobilis, siūlomas tik su elektrine pavara. Šis automobilis turėjo tapti tikru bestseleriu, tačiau mažas susidomėjimas elektromobiliais patikrino koncerno „Stellantis“ vadovybės planus. Todėl buvo nuspręsta 500e pritaikyti rinkos poreikiams ir vidaus degimo varikliui. Ir, kaip paaiškėjo, automobilis pasirodys anksčiau nei planuota.
Kada pasirodys naujasis „Fiat 500“ su vidaus degimo varikliu?
Iš pradžių vidaus degimo variklį turintis „Fiat 500“ turėjo būti pristatytas tik 2026 m. Tačiau šie planai buvo peržiūrėti. Interviu britų žurnalui „Autocar“ „Stellantis“ operacijų vadovas Europoje Jeanas-Philippe’as Imparato pranešė, kad vidaus degimo varikliu varomas „Fiat 500 Ibrida“ turėtų pasirodyti 2025 m. lapkritį. Tai dar ne viskas – kitos kartos „penkiašimtukas“ turėtų debiutuoti apie 2029 m.
2020 m. pristatytas „Fiat 500e“ turėjo tapti bestseleriu, kuris leistų plėtoti elektromobilumą. Dėl šios priežasties modelis buvo siūlomas tik su elektrine pavara, tačiau ilgą laiką greta jo gamoje buvo ir 2007 m. vidaus degimo pirmtakas.
„Fiat 500e“ turėjo tapti bestseleriu. Ar klientai jo nenori?
Prekės ženklo savininkai teigė, kad gana greitai įvyks „kartų kaita“. Iš pradžių buvo prognozuojama, kad elektrinio 500e bus parduodama 100 000 vienetų per metus. Rinka greitai patikrino šiuos planus – 2023 m. iš konvejerių išriedės tik kiek daugiau nei 77 000 „Fiat 500e“ vienetų. Tikslūs 2024 m. pardavimų skaičiai dar nežinomi. Tačiau verta paminėti, kad pastaraisiais metais koncernui keletą kartų teko stabdyti gamybą Mirafiori gamykloje, kurioje gaminami elektriniai „Fiat“, nes gamyklos automobilių stovėjimo aikštelės buvo pilnos neparduotų automobilių.
Todėl „Stellantis“ nusprendė pritaikyti savo elektromobilį prie vidaus degimo variklio. Kodėl tuomet investuoti į elektrinio automobilio perdarymą į vidaus degimo variklį, kai dar visai neseniai Europoje buvo siūlomas ankstesnis 500 modelis?
Ankstesnė karta buvo seno modelio ir neatitiko praėjusių metų liepą įsigaliojusių ES reikalavimų (GSR2 reglamentas, pagal kurį gamintojai privalo įrengti įvairias saugos sistemas).
Koks naujojo „Fiat 500 Ibrida“ variklis?
2024 m. birželį „Fiat“ prekės ženklo generalinis direktorius Oliveris Francois paskelbė, kad naujasis 500 su vidaus degimo variklius kainuos „keliais šimtais eurų daugiau“ nei jo pirmtakas.