JAV ir Europos milžinės „Stellantis“ finansiniai rezultatai blogėja, o grupės vadovas Carlosas Tavaresas nevengia griežtų ir prieštaringų pareiškimų. Kelių prekių ženklų ateitis gali pakibti ant plauko.
Kaip pranešė „Bloomberg“, „Stellantis“ grynosios pajamos pirmąjį 2024 m. pusmetį sumažėjo net 48 proc., o veiklos marža buvo mažesnė nei 10 proc. – daug prasčiau nei prognozuoti šių metų planiniai rodikliai.
Padėtis darosi vis rimtesnė. Tiek, kad konglomerato vadovas neatmeta galutinių sprendimų. Liepos 25 d. vykusioje bendrovės finansinių rezultatų konferencijoje Tavaresas sakė, kad nedvejodamas atsisakys nepelningų prekės ženklų.
„Jei jos neduos pelno, jas uždarysime. Negalime sau leisti prekinių ženklų, kurie neduoda pelno.“ – paaiškino jis. Tai akivaizdus krypties pakeitimas ir nukrypimas nuo ankstesnių patikinimų. 2021 m., kuriant koncerną „Stellantis“, T. Tavaresas buvo pažadėjęs, kad visi portfelio prekių ženklai turi ateitį.
Šiandien situacija yra visiškai kitokia ir, nors vadovas neatskleidžia, kurioms įmonėms gresia didžiausias pavojus, analitikai nurodo tris iš jų. Pasak „Bloomberg“ ir „Reuters“, ant cenzo yra „Maserati“, kuri 2024 m. pirmąjį pusmetį patyrė 82 mln. nuostolį. DS ir „Lancia“ taip pat neoficialiai minimos dėl jų nedidelio indėlio į bendrus pardavimo rezultatus. Tačiau galutinių sprendimų dar laukiama.
Verta paminėti, kad Tavares garsėja radikaliu išlaidų mažinimu. „Stellantis“ nuolat griežtina politiką, kad sumažintų darbo jėgos ir logistikos išlaidas, o pats bosas mielai moka sau dosnius atlyginimus. Pernai gavęs 40 mln., jis tapo geriausiai apmokamu vadovu tarp tradicinių automobilių gamintojų.