Teoriškai ISA greičio įspėjimo sistema, privaloma naujuose automobiliuose, yra puikus sprendimas. Ji jus įspėja, todėl padeda vairuoti saugiau ir padeda greičio mėgėjams išvengti baudų. Teoriškai. Nes praktiškai ISA yra viena blogiausių šiuo metu egzistuojančių sistemų. Todėl ir kyla gudrių idėjų, kaip ją išjungti.
ISA įspėjimo apie greitį funkcija veikia blogai dėl įvairių priežasčių. Visų pirma, kelių infrastruktūra nėra tam paruošta, automobilių borto sistemos taip pat pasimetusios, o į navigacijas iš anksto įkeliami neteisingi greičio apribojimai. Mėgstame skųstis dėl Lietuvos kelių, tačiau greičio apribojimų atpažinimo sistemos neveikia ir Vakarų Europos šalyse, kur teoriškai viskas turėtų būti geriau. Taip nėra. Štai kodėl ISA taip nemėgstama ir kodėl automobilių gamintojai sugalvoja vis naujų būdų, kaip ją išjungti.
Įspėjimo apie greičio viršijimą sistema visą laiką šaukia vairuotojui. Su kiekviena klaida ji praranda jo pagarbą
Aš pats stengiuosi neviršyti leistino greičio ir man tai gana sėkmingai pavyksta. Niekada negavau baudos už greičio viršijimą. Todėl ISA sistemą vertinu gana neutraliai. Kol neturėjau galimybės vairuoti automobilių, kuriuose ši sistema jau buvo įdiegta. Galiausiai ji tapo viena iš privalomų sistemų kiekviename naujame ES automobilyje.
Jo negalima išjungti visam laikui. Užvedus automobilį ISA visada praneša apie savo darbą. Nors ji turi gerų ketinimų, ji gali jus išvesti iš proto. Ji garsiniu signalu įspėja, jei viršijate leistiną greitį. Jo intensyvumas ir garsumas priklauso nuo gamintojo. Kai kuriuose automobiliuose tai yra švelnus foninis garsas, kituose – garsus pypsėjimas.
Įprasta, kad borto kompiuteriai neteisingai interpretuoja ženklus arba remiasi pasenusiais žemėlapių duomenimis. Todėl vairuotojai gali gauti klaidinančią informaciją, pavyzdžiui, kad gali važiuoti 90 km per valandą greičiu gatvėje, kurioje leistinas greitis yra daug mažesnis. Įspėjimo apie greitį sistemos atveju susiduriame su situacija, kai automobilis be jokios priežasties nuolat šaukia ant vairuotojo. Net jei vairuotojas vairuoja gerai. Taigi mano santykių su ISA pradžia sudėtinga, praktiškai kiekvieną važiavimą pradedu ją išjungdamas. Tikiuosi, kad laikui bėgant ISA pasitaisys ir mes galėsime kartu važinėti be jos nuolatinio nepagrįsto pasipiktinimo.
Kaip išjungti įspėjimo apie greičio viršijimą sistemą ISA?
Priklauso nuo to, kas vyksta. Šiuo atveju automobilių gamintojai taip pat gali veikti savo nuožiūra. Vis daugiau jų eina kartu su vairuotojais, suprasdami, kad taisyklėse numatyta sistema tiesiog dar neveikia taip, kaip turėtų. Idealus sprendimas (vairuotojo požiūriu) yra tas, kuris pavaizduotas nuotraukoje, ir naujasis „Citroen C3“. Tereikia palaikyti nuspaustą specialų mygtuką, ir ISA pradės veikti. Kitas sprendimas – tai, pavyzdžiui, mygtukas, kuriuo įjungiami asmeniniai automobilio saugos sistemų nustatymai, kuriuos galima sukonfigūruoti sistemoje. Tai naudoja, pavyzdžiui, „Renault“.
Pavyzdžiui, BMW ir „Kia“ parduotuvėse susidūriau su dar vienu sprendimu. Ten tereikia palaikyti nuspaustą vieną iš vairo mygtukų, kuris paprastai atlieka kitą funkciją, tačiau jį laikant išjungiama nepatinkanti sistema. Kiti leidžia, pavyzdžiui, sukonfigūruoti tam tikrą mygtuką ar spartųjį klavišą ekrane. Beveik kiekvienas gamintojas dabar turi kokį nors gudrų sprendimą.
Blogiausia, kai išjungimas yra paslėptas kažkur sistemoje ir norint jį pasiekti reikia spragtelėti per kelis sistemos meniu.
Ar ISA sistema visada bloga? Kartais ji yra naudinga
Man nepatinka bauginantis pypsėjimas, bet jau dabar manau, kad mirksinti piktograma kur nors virtualiuose laikrodžiuose, kuri vizualiai įspėja apie per greitą važiavimą, yra naudingas dalykas. Tai naudingas įspėjimas. O kas, jei iš tikrųjų padarėme klaidą? Tuomet ISA veikia panašiai kaip, pavyzdžiui, greičio apribojimo rodymas „Google Maps“ žemėlapiuose.
Ji įspėja ir perspėja, bet neerzina garsiu pypsėjimu, kuris tik didina vairuotojo susierzinimą, užuot padėjęs. Neerzinantis pranešimas padeda lengvai patikrinti, ar nepažeidžiate įstatymų. Žinoma, niekada nepriimame tokių navigacijos nuorodų (tiek telefone, tiek automobilyje) kaip savaime suprantamo dalyko, tačiau tai vertingas patarimas. Važiuojate valstybinės reikšmės keliu, o žemėlapiuose rodomas 50 km/val. apribojimas? Atidžiau įsižiūrėkite, nes galbūt nepastebėjote informacijos apie įvažiavimą į užstatytą teritoriją. „Google“ žemėlapiai gali padėti išvengti baudos, jei nepastebėjote ženklo.
Įspėjimo apie greičio viršijimą sistema ISA dar turi nueiti ilgą kelią, kol pradės veikti. Po kelerių metų tikriausiai nebereikės ieškoti, kaip ją išjungti prieš kiekvieną važiavimą.