Didžiausia pasaulyje automobilių gamintoja ką tik tapo dar didesnė dėl rekordinių metų rezultatų.
„Toyota Motor Corp.“ 2023 m. pasiekė visų laikų pardavimų ir gamybos rekordus, nes Japonijos automobilių milžinė pamiršo mikroschemų trūkumą ir padidino gamyklų skaičių, kad patenkintų sparčiai augančią paklausą JAV ir Europoje, ypač elektrifikuotų transporto priemonių.
Antradienį skelbdama kalendorinių metų rezultatus „Toyota“ teigė, kad pasauliniai pardavimai išaugo 7,2 proc. iki 11,23 mln. automobilių. Į rezultatus įskaičiuoti bendrovės konsoliduotos „Daihatsu“ dukterinės įmonės, gaminančios mini automobilius, ir sunkvežimius gaminančios „Hino Motors“ filialo pardavimai.
„Padėjo didelė paklausa Šiaurės Amerikoje ir Europoje“, – sakė „Toyota“ atstovas spaudai per metinių duomenų pristatymą. „Matome, kad klientų paklausa persiorientavo į hibridinius ir iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius. Tai viena iš priežasčių, lėmusių 2023 m. rezultatus“.
Pardavimai užsienyje taip pat pasiekė rekordą – padidėjo 4,1 proc. iki 8,93 mln.
Pasaulinį svyravimą padėjo paremti elektrifikuotų transporto priemonių pristatymai. Hibridinių, iš tinklo įkraunamų hibridinių, akumuliatorinių ir vandenilio kuro elementų modelių pardavimai išaugo 35 proc. iki rekordinių 3,7 mln.
Elektrifikuoti gaminiai sudarė apie 36 proc. visų „Toyota“ ir „Lexus“ pardavimų.
Vien tik „Toyota“ ir „Lexus“ prekės ženklų pasauliniai pardavimai taip pat pasiekė rekordinį lygį ir padidėjo 7,7 proc. iki 10,31 mln. automobilių.
„Lexus“ prekės ženklas pasiekė naują kalendorinių metų rekordą. Bendrovė pranešė, kad 2023 m. pasauliniai „Premium“ markės automobilių pardavimai padidėjo 32 proc. ir pasiekė 824 258 automobilius.
JAV išliko didžiausia „Toyota“ pasaulinė rinka, kurioje iš viso parduota 2,25 mln. automobilių. Antroje vietoje buvo Kinija – 1,91 mln. vienetų, o trečioje – gimtoji Japonijos rinka – 1,67 mln. vienetų.
Pardavimai Europoje per metus padidėjo 9,1 proc. iki 1,13 mln.
Didėjant tiekimui, pasiūla laisvai augo, nes „Toyota“ padidino gamybos apimtis iki rekordinio lygio, o gamyklose šalyje ir užsienyje pasaulinis puslaidininkių trūkumas išnyko.
Pasaulinė gamyba išaugo 8,6 proc. iki 11,52 mln. automobilių, įskaitant „Daihatsu“ ir „Hino“. Vien tik „Toyota“ ir „Lexus“ markių gamyba padidėjo 11 proc. iki 10,03 mln.
Rekordinius pasaulinius rezultatus lėmė didžiausias per visą istoriją gamybos lygis užsienio gamyklose.
Už Japonijos ribų pagaminta 3,6 proc. daugiau – 7,21 mln. automobilių. Tuo tarpu vietinė gamyba, įskaitant „Daihatsu“ ir „Hino“, išaugo 18 proc. iki 4,31 mln. transporto priemonių.
Japonija išliko didžiausia „Toyota“ gamybos bazė. Japonijoje „Toyota“ ir „Lexus“ gamyba 2023 m. šoktelėjo 27 proc. iki 3,37 mln. transporto priemonių. Kinija užėmė antrąją vietą, nepaisant 4,7 proc. sumažėjusios gamybos apimties iki 1,75 mln. transporto priemonių. Trečioje vietoje atsidūrė JAV, kurių gamyba padidėjo 8,8 proc. iki 1,23 mln.