Nors šiais laikais kas antras automobilių gamintojo pranešimas yra apie būsimą elektromobilį, šis nėra toks. Šiandien „Toyota“, „Mazda“ ir „Subaru“ Japonijoje surengė bendrą konferenciją, kurioje kalbėjo apie naujus vidaus degimo variklius. Šios trys šalys susivienijo, kad paspartintų kūrimą ir sumažintų sąnaudas.
Užuot kūrusios bendrą visoms trims bendrovėms naudojamą variklį, šios trys bendrovės kurs „firminius variklius“, reprezentuojančius jų prekinius ženklus. Konkrečiai „Toyota“ rengia naujus keturių cilindrų variklius, „Mazda“ – rotacinius variklius, o „Subaru“ siekia patobulinti horizontaliai priešpriešiais judantį bokserinį variklį. Naujieji jėgos agregatai bus suderinami su keliais anglies dvideginiui neutraliais degalais: skystuoju vandeniliu, biodegalais ir sintetiniais degalais.
Kartu su pranešimu buvo pateikti ir keli būsimų variklių pavyzdžiai. „Mazda“ pristatė vieno ir dviejų rotorių variklius, skirtus elektra varomiems automobiliams. Kaip matyti iš MX-30 ir „Iconic SP“ sportinio automobilio koncepcijos, rotorinis variklis tarnauja kaip generatorius, maitinantis akumuliatorių. Jis neturi mechaninio ryšio su ratais. Tačiau „Mazda“ sako, kad rotacinis variklis „šiuo metu naudojamas generatoriams“, o tai kai kas gali suprasti kaip ženklą, kad ateityje tai gali pasikeisti.
„Toyota“ pristatė porą nebaigtų gaminti eilinių keturcilindrių variklių: 1,5 l darbinio tūrio agregatą, kurį demonstravo atskirai ir prototipe, bei didesnį 2,0 l variklį. Įmonė apie juos daug nepasakojo, tik paminėjo, kad jie abu pasižymi „didele galia ir dideliu šiluminiu efektyvumu“.
„Subaru“ atvežė naujos kartos hibridinę sistemą ir įdėjo ją į užmaskuotą „Crosstrek“ prototipą. Šiuo metu Jungtinėse Valstijose parduodamame trečiosios kartos modelyje nėra hibridinės įrangos, tačiau kitose rinkose krosoveris parduodamas su elektrifikuota įranga. Joje 2,0 litro bokserinis variklis derinamas su 12,3 kW elektros varikliu ir nedidele ličio jonų baterija.
„Toyota“, „Mazda“ ir „Subaru“ aiškiai parodė, kad išliks konkurentėmis, nors ir suvienijo jėgas, kad sukurtų taupesnes jėgaines. Kadangi šie nauji varikliai bus mažesni, trijulė teigia, kad būsimi modeliai turės žemesnius variklio gaubtus, kad būtų geresnė aerodinaminė aptakumo sistema ir taip dar labiau padidėtų efektyvumas. Kartu šie pokyčiai suteiks daugiau laisvės dizaineriams.
Kitas bendras trijų markių tikslas – integruoti variklius, akumuliatorius ir kitus elektrinius pavaros įrenginius į šiuos naujos kartos vidaus degalų variklius. Vidaus degimo varikliai turėtų užtikrinti geresnes eksploatacines savybes, todėl tikėkimės, kad šie nauji pasiekimai bus naudingi smagiems automobiliams.