Ne paslaptis, kad „Toyota“ atsargiai žiūri į elektromobilių diegimą. Būdama viena didžiausių hibridinių automobilių gamintojų ir didelė vandenilio kuro elementų transporto priemonių šalininkė, bendrovė nėra pasiryžusi ateityje naudoti tik elektromobilius. Dėl to pramonėje kilo daug diskusijų, ar „Toyota“ yra nusiteikusi prieš elektromobilius, ar tiesiog turi kitokį požiūrį į šią pramonę.
„Toyota“ valdybos pirmininkas Akio Toyoda jau seniai teigė, kad bendrovė savo ateičiai renkasi „kelių krypčių“ metodą, kuris, kitaip nei kai kurių kitų automobilių gamintojų, reiškia, kad ji nesutelks savo pastangų tik į baterijomis varomų elektrinių transporto priemonių kūrimą. Australijos „Toyota“ dar labiau patikslino bendrovės poziciją, sakydamas, kad viskas priklauso nuo rinkos praktiškumo.
Australija, kaip ir visas pasaulis, siekia pereiti prie elektrifikuotos ateities. Tačiau kiekvienais metais dyzelinu varomos transporto priemonės šalyje sudaro didelę dalį pardavimų. Trys labiausiai parduodamos transporto priemonės 2023 m. buvo dyzelinu varomi auto: „Ford Ranger“, „Toyota HiLux“ ir „Isuzu D-Max“. Gali būti, kad „Toyota“ (ar bet kuriam kitam automobilių gamintojui) neapsimoka rinkai, kuri reikalauja dyzelinių transporto priemonių, pradėti gaminti tik elektrines transporto priemones.
Tokios pozicijos laikosi „Toyota Australia“ pardavimų ir rinkodaros viceprezidentas Seanas Hanley. Neseniai duotame interviu „Cars Guide Australia“ Hanley paaiškino, kaip „Toyota“ planuoja ateityje vykdyti pardavimus šalyje:
Hanley sako, kad ne automobilių bendrovės, o rinka lemia transporto priemonių galimybių ateitį. Jo teigimu, vartotojai pirks tai, kas jiems tinka. Nuo automobilių gamintojų priklauso, ar į vartotojui tinkantį paketą bus įtraukti norminiai reikalavimai, pavyzdžiui, mažesnis anglies dvideginio išmetimo pėdsakas.
Taip pat skaitykite: „„Toyota“ neatsisako vidaus degimo variklių. Ji kuria naujus agregatus“.
„Gamintojams tenka pareiga pristatyti transporto priemonę, kuri būtų pajėgi ir pageidautina. Tai mūsų darbas. Ir žinote ką? Mes turime socialinę ir bendruomeninę atsakomybę tai padaryti. Štai kodėl kalbame apie degalų išmetimo standartus ir daugiakelius kelius“, – sako Hanley.
„Kai kas tai interpretuoja kaip „Toyota“ nusistatymą prieš BEV. Ne, taip nėra. Mes tiesiog esame tikri. Esame sąžiningi rinkos ir pozicijos atžvilgiu.“
„Toyota“ atsakymas yra teisingas, bent jau iš dalies. „Toyota“ labiausiai suinteresuota reaguoti į rinkos norus ir poreikius. Pavyzdžiui, Amerikoje tai gali būti karščiausio naujo krosoverio išleidimas į gatves. Tačiau Australijoje tai reiškia dyzelinu varomus visureigius.
Dabar, jei reguliavimas pasikeistų, tai jau kita istorija. Automobilių gamintojams ir toliau reikės tenkinti tam tikrus pakuočių poreikius, tačiau jėgos agregatai gali būti keičiami, kad atitiktų vietinius išmetamųjų teršalų reglamentus. Australijoje tai labai reali galimybė, ypač atsižvelgiant į tai, kad degalų taupymo reguliavimas pastaruosius kelerius metus buvo aktuali tema. Tačiau kol tai neįvyks, vartotojai gali tikėtis, kad „Toyota“ ir toliau apsidraus.