Europos Liaudies Partija imasi blokuoti vidaus degimo variklius. Nors iš pradžių prieštaringai vertinamo draudimo analizė turėjo būti atlikta 2026 m., darbas pradedamas jau dabar.
Daugiausia balsų parlamento rinkimuose surinkusi partija siekia sušvelninti draudimą parduoti anglies dioksidą išmetančias transporto priemones, arba praktiškai – vidaus degimo transporto priemones. Nors partijos planai, kaip praneša „Reuters“, gana platūs, vienas punktas tikrai išsiskiria. Kalbama apie „draudimo parduoti vidaus degimo transporto priemones įvertinimą ir pažangių vidaus degimo variklių technologijų kūrimą“.
Iš pradžių buvo numatyta, kad šis reguliavimo vertinimas bus atliktas 2026 m., tačiau naujų automobilių rinkos signalai turėjo kelti susirūpinimą. Nors „Mercedes“ ruošėsi 2030 m. pardavinėti tik elektrinius automobilius (bet tik ten, kur tai leis rinka), dabar prognozė sumažinta iki 50 proc. – ir tai vis dar yra elektrifikuoti automobiliai, pavyzdžiui, hibridai.
Be to, vokiečių prekės ženklas investuoja į vidaus degimo variklius kur kas daugiau, nei buvo planuota iš pradžių. Visa tai daroma siekiant užtikrinti, kad skystąjį kurą naudojančios transporto priemonės „galėtų įveikti ateinantį dešimtmetį“. Dėl neaiškios ateities ir besikeičiančių teisės aktų „Ineos“ prekės ženklas atsargiai ir optimistiškai vertina elektrinio „Fusilier“ modelio pasirodymą. Vietoj to Japonijos gamintojai paskelbė apie naujos kartos vidaus degimo variklių kūrimo darbus.
Europos Liaudies Partijos rengiamų pakeitimų pobūdis dar nėra žinomas. Agentūra „Reuters“ prioritetuose mini „teisės aktų, kuriais siekiama sumažinti transporto priemonių išmetamo anglies dioksido kiekį naudojant nulinės taršos degalus po 2035 m., analizę“.
Pirminiame plane beveik per plauką Vokietijai pavyko rasti spragą: vidaus degimo automobilius bus leidžiama parduoti, jei jie bus varomi elektroniniais degalais. Paprastai tariant, tai yra sintetinis benzinas, pagamintas iš atmosferoje „pagauto“ anglies dioksido. Tai, kas išeina iš išmetamųjų dujų vamzdžio, turėtų būti surenkama ir pakartotinai panaudojama, taip sukuriant uždarą ciklą.
Nors ši idėja nėra nauja, kol kas e. degalai naudojami tik kai kuriuose automobilių sporto šakose. To priežastis labai paprasta: jie yra maždaug 50 proc. brangesni. Tačiau žinoma, kad masto ekonomija šį skirtumą sumažintų. Pavyzdžiui, „Porsche“ investavo į jų gamybą, o į jų naudą atkreipė dėmesį ir Japonijos gamintojai, kurie atsargiai žiūrėjo į elektrą.
Kol kas niekas nėra aišku: Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen (priklausanti vienai iš partijų) rudenį kovos dėl antrosios kadencijos. Tam jai reikia balsų tų sluoksnių, kurie nepritaria anglies dioksido politikos švelninimui.