Dar prieš kelerius metus vokiškų markių automobilių savininkai neturėjo dėl ko nerimauti. Tačiau šiandien situacija yra kitokia. Didžiausia rinka – Kinija – akivaizdžiai nusigręžia nuo automobilių iš Reino upės. Ne paslaptis, kodėl.
„Automotive News Europe“ pateikė Vokietijos automobilių prekės ženklų trečiojo ketvirčio Kinijoje duomenis. Dėl Vidurio karalystės gyventojų skaičiaus ir didelės perkamosios galios ši šalis jau seniai tapo svarbiausia Vakarų kaimynų automobilių rinka. Jau daugelį metų kinai labai vertina vokiškus prekės ženklus. Dabar duomenys rodo, kad nusigręžimas nuo jų yra ne tik laikinas svyravimas, bet ir tendencija.
Per devynis 2024 m. mėnesius visame pasaulyje „Volkswagen Group“ pardavė 6,5 mln. automobilių, t. y. 2,8 proc. mažiau nei per panašų 2023 m. laikotarpį. Dėl šio nuosmukio daugiausia kaltos silpnėjančios VW pozicijos Kinijoje. Trečiąjį 2024 m. ketvirtį bendras „Audi“, „Bentley“ ir „Porsche“ automobilių pardavimas Kinijoje sumažėjo 15 %, o per tris 2024 m. ketvirčius – 10 %. Tai reiškia, kad buvo parduota 2,06 mln. automobilių. Jei nebūtų atsižvelgta į Kiniją, „Volkswagen Group“ automobilių pardavimai visame pasaulyje 2024 m. padidėtų 1 proc.
Tačiau 2024 m. trečiąjį ketvirtį labiausiai pralaimės BMW. Šio Bavarijos prekės ženklo ir jam priklausančio „Mini“ automobiliai Kinijoje sulaukė net 30 proc. mažiau pirkėjų nei lyginamuoju 2023 m. laikotarpiu. Praktiškai tai reiškė 147 700 parduotų automobilių. Per tris 2024 m. ketvirčius BMW ir „Mini“ pardavimai Kinijoje sumažėjo 13 proc. iki 523,6 tūkst. automobilių.
2024 m. trečiąjį ketvirtį „Mercedes“ pardavimai Kinijoje sumažėjo 13 proc., o vokiečių prekės ženklas išplatino pareiškimą, kuriame kaltino silpnėjančią aukščiausios klasės produktų pirkimo Kinijoje tendenciją.
Tačiau bendri Kinijos rinkos duomenys nėra nereikšmingi. Per pirmuosius tris 2023 m. ketvirčius užsienio prekių ženklai, įskaitant „Volkswagen Group“, BMW ir „Mercedes“, užėmė 50,5 proc. naujų automobilių rinkos Kinijoje. Šiandien jų yra 43 proc. Kokia yra augančio vietinių prekės ženklų populiarumo tarp kinų priežastis? Vien Pekino valdžios institucijų vykdomų paramos jiems programų nepakanka.
Nesunku pastebėti, kad pastaraisiais metais kiniški automobiliai tapo daug geresni nei buvo. Kai kurie modeliai ir markės dabar gali konkuruoti su europietiškais ar amerikietiškais analogais ne tik kaina, bet ir kokybe. Reikia pripažinti, kad kinų prekės ženklams trūksta patirties gaminant automobilius, tačiau jų pranašumas yra ir tai, kad jie gali greičiau pritaikyti technines ar IT naujoves. Augantis elektromobilių populiarumas taip pat veikia kinų prekės ženklų naudai. Vidurio karalystės prekių ženklams nereikia turėti kompleksų tokių pavarų srityje.