Galima sakyti, kad perėjimas prie elektromobilių vyksta ne taip, kaip planavo kai kurie automobilių gamintojai. Keli automobilių gamintojai atideda savo aukštus tikslus artimiausioje ateityje tapti vien tik elektriniais automobiliais. Dar pernai „Volkswagen“ apskaičiavo, kad iki dešimtmečio pabaigos Europoje elektromobiliai sudarys net 80 proc. metinių pardavimų. Ne itin palankus ID modelių priėmimas paskatino „VW“ peržiūrėti savo strategiją.
Iš 180 mlrd. eurų, 2023 m. skirtų naujos kartos elektriniams automobiliams, trečdalį sumos Vokietijos prekės ženklas panaudos vidaus degimo varikliams kurti. Apie tai pranešė „Volkswagen Group“ vyriausiasis finansų ir veiklos direktorius Arno Antlitzas. Bendrovė ketina išleisti apie 60 mlrd. eurų, kad „išlaikytų mūsų vidaus degimo automobilių konkurencingumą“.
Kalbėdami „Reuters“ renginyje Miunchene, finansų direktorius ir COO pridūrė, kad „ateitis yra elektrinė, bet praeitis nesibaigė. Tai yra trečioji dalis ir ji liks trečia“. Tai labai nukrypsta nuo ankstesnio plano, paskelbto 2022 m. pabaigoje, nuo 2033 m. Europoje gaminti ir parduoti tik elektromobilius.
Praėjusiais metais „VW“ prekės ženklo vadovas Thomas Schäferis vidaus degimo variklius pavadino „sena technologija“ elektroninių degalų kontekste. Diskusijas apie sintetinį kurą jis apibūdino kaip tik „nereikalingą triukšmą“. Tai nepaisant to, kad kitas „VW“ grupės prekės ženklas „Porsche“ aktyviai dalyvauja sintetinių degalų gamyboje Čilės gamykloje.
Kiti aukščiausios klasės VW imperijos prekės ženklai taip pat atidžiai stebi, kaip vystosi tvarūs degalai. „Bugatti“ netgi galvoja apie degalines, kurias būtų galima įrengti savininko namuose ir užpildyti sintetiniu kuru. „Lamborghini“ mano, kad vidaus degimo variklį būtų galima išgelbėti, jei jis būtų varomas kitu, o ne iškastiniu kuru. „Bentley“ taip pat tiria beveik anglies dvideginio neturinčius degalus.
Kalbant apie Crewe pastatytą markę, „Bentley“ atstūmė savo tikslą iki 2030 m. tapti tik elektromobiliais ir atidėjo trejiems metams. Panašiai „Ford“ nebemano, kad iki 2030 m. Europoje gali būti varomas visiškai elektra. Neseniai „Aston Martin“ taip pat pakeitė kursą ir toliau gamins automobilius su vidaus degimo varikliais kitą dešimtmetį.
Akivaizdu, kad vis daugiau automobilių kompanijų iš naujo įvertina savo EV strategijas, nes žmonės dar nenori atsisakyti vidaus degimo variklių. Automobilių gamintojai yra gana keblioje padėtyje, nes griežtėja išmetamųjų teršalų normos, todėl reikia investicijų, kad vidaus degimo varikliai veiktų švariau. Tuo pačiu metu elektros puolimas iš Kinijos kelia susirūpinimą pasaulio žaidėjams.