Pereidami nuo vidaus degimo varikliu varomo automobilio prie elektrinio, turėtumėte žinoti, kad skiriasi jų priežiūra, įskaitant padangas. Vienas iš dažniausiai užduodamų klausimų – ar elektromobiliams reikia kitokių padangų nei VDV varomiems automobiliams.
„Elektromobiliai yra sunkesnės transporto priemonės, o padangų pramonė prisitaiko prie padidėjusio svorio“, – sako Ryanas Pszczolkowskis, vadovaujantis „Consumer Reports“ padangų programai. „Yra padangų apkrovos diapazonas, vadinamas HL, kuris reiškia didelės apkrovos padangas. Šios padangos gali vežti didesnę apkrovą esant tokiam pačiam slėgiui kaip ir įprastinės padangos.“
Elektromobilio sukimo momentas pagal poreikį taip pat reikalauja geresnės traukos, nes padangos sukimba su kelio paviršiumi ir sukelia didelę trintį pradinio greitėjimo metu. Elektromobiliams skirtos padangos optimizuotos taip, kad maksimaliai padidintų sukibimą ir sumažintų nusidėvėjimą.
„Kuriant padangą specialiai elektromobiliams, reikia atsižvelgti į daugybę aspektų, su kuriais nesusiduriama dirbant su vidaus degimo varikliais“, – sakė Ianas Coke’as, „Pirelli North America“ technikos direktorius. „Elektromobiliai yra sunkesni, galingesni ir greičiau įsibėgėja nuo važiuojamosios linijos, jiems reikia mažesnio pasipriešinimo riedėjimui.“
Pasipriešinimas riedėjimui reiškia trintį, kai padanga sukasi, ir turi tiesioginės įtakos atstumui, kurį gali nuvažiuoti transporto priemonė. Elektromobilio jėgos agregatas yra labai efektyvus, palyginti su tradiciniu varikliu. Tai tik elektros variklis, sukantis ratą, todėl šiuose automobiliuose pasipriešinimas riedėjimui tampa dar svarbesnis. Šis pasipriešinimas sudaro apie 16 proc. visos sunaudojamos energijos.
Kitas veiksnys – kelio triukšmas. Elektromobiliai yra žinomi kaip labai tylios transporto priemonės, o specialiai jiems skirtos padangos sukurtos taip, kad kuo labiau sumažintų kelio triukšmą. Naudojant standartinę padangą elektromobiliui, salone gali būti triukšmingiau nei naudojant tą pačią padangą VDV varomam automobiliui, kur padangų keliamą triukšmą maskuotų variklio ir vėjo keliamas triukšmas.
Elektromobilio ir VDV varomo automobilio padangų priežiūra yra beveik tokia pati kaip ir VDV varomo automobilio. Kiekvieną mėnesį turėtumėte tikrinti padangas ir įsitikinti, kad jos tinkamai pripūstos. Taip pat apžiūrėkite, ar nėra įpjovimų, įtrūkimų ir kitų pažeidimų. Ypatingą dėmesį reikėtų atkreipti į vieną sritį – protektoriaus gylį, nes elektromobiliai dėl didesnio svorio greičiau dėvisi padangas.