Naujuose automobiliuose, ypač elektra varomuose, dabar montuojami prietaisai, apie kuriuos prieš kelerius metus niekas net negalvojo. Nuotraukoje matoma 2 kg svorio dėžutė dabar yra privaloma daugelio modelių įranga.
Vienas didžiausių elektromobilių arba hibridinių automobilių, kuriuos bent iš dalies galiu eksploatuoti tik elektra, privalumų yra tai, kad toks važiavimas yra tylus. Dėl to vairuoti patogiau ir mažiau vargina. Tačiau yra ir kita medalio pusė.
Kaip ir važiavimo garso nebuvimas kelyje gali būti vertinamas tik teigiamai, taip ir manevruojant, pavyzdžiui, automobilių stovėjimo aikštelėje arba gyvenviečių gatvėse, jis kelia rimtų problemų. Negirdimo automobilio pėstieji lengvai nepastebi. Būtent tokiose vietose (ypač gatvėse, pažymėtose kaip gyvenamosios zonos) pėsčiųjų eismas susiduria su ratiniu transportu, todėl nepastebėjus atvažiuojančio automobilio gali lengvai įvykti tragedija.
Todėl po 2019 m. liepos 1 d. homologuotuose elektra varomuose ir hibridiniuose automobiliuose turi būti įrengtas išorinis garso siųstuvas. Jis įsijungia važiuojant nedideliu greičiu ir skirtas įspėti pėsčiuosius.
Aukščiau esančioje nuotraukoje parodyta, kaip toks įrenginys atrodo „Hyundai Ioniq 5 N“ atveju. Tai nedidelė dėžutė, sverianti apie 2 kg, kurią sudaro garso generatorius ir garsiakalbis. Verta žinoti, kad tai skiriasi nuo garso generavimo elektromobilių salonuose. Ten tam naudojama įmontuota garso sistema, o garsas paprastai girdimas važiuojant bet kokiu greičiu ir dažniausiai sportiniais režimais, kad būtų galima akustiškai paryškinti automobilius.