„BMW Group“ vadovybė, matyt, nežino, kad elektromobilių laikas baigėsi ir kad jų kūrimas yra aklavietė. Koncernas trijuose skirtinguose žemynuose pastatys net penkias naujo tipo baterijų gamyklas.
Kai kurie teigia, kad automobilių pramonės elektrifikavimas atsitraukia. Tai paneigia BMW grupės, kuri investuoja milijardus į penkias naujas šeštosios kartos traukos baterijų gamyklas, veiksmai. Jos pirmiausia bus skirtos didžiajam šios markės elektriniam startui, kuris sparčiai artėja: „BMW Neue Klasse“.
BMW nori išnaudoti ir išlaikyti savo pranašumą kuriant aukščiausios klasės elektrinius automobilius
BMW jau ne vienerius metus investuoja į elektromobiliams reikalingas technologijas. Nuo 2015 m. tam išleisto daugiau nei milijardo eurų efektas visų pirma matomas modernioje Dingolfingo gamykloje, kurioje jau spėta pagaminti daugiau nei 1,5 mln. elektros variklių ir apie milijoną aukštos įtampos akumuliatorių. Dabar joje sukauptą patirtį grupė panaudos kurdama penkias naujas gamyklas. Dėl ekologinių, logistinių ir ekonominių priežasčių „BMW Group“ ketina komponentų gamybą išdėstyti kuo arčiau automobilių gamyklų ir pardavimo vietų.
Gauname didžiulę naudą, nes anksčiau už kitus įveikėme elektros komponentų gamybos mokymosi kreivę. Dabar visas gamybos tinklas naudojasi šiomis žiniomis, kad toliau sėkmingai tęstų e. mobilumo plėtrą „BMW Group“. – sako Stefanas Kasperovskis, BMW Bavarijos gamyklų aukštos įtampos akumuliatorių gamybos viceprezidentas.
Elektrinio „BMW Neue Klasse“ akumuliatoriai bus gaminami netoli gamybos vietų
Naujos gamyklos jau statomos penkiose skirtingose vietose. Tai Irlbachas-Strasskirchenas Žemutinėje Bavarijoje Vokietijoje, Debrecenas Vengrijoje, Vudrufas JAV netoli Spartanburgo, kur yra BMW automobilių gamykla, Šenjanas Kinijoje ir San Luis Potosi Meksikoje. Visur bus gaminami nauji cilindriniai aukštos įtampos elementai, iš kurių vėliau bus gaminami naujųjų elektrinių BMW akumuliatorių blokai.
Pirmoji gamykla, kurioje bus gaminami naujieji elektriniai „BMW Neue Klasse“ modeliai, yra Debreceno gamykla, kurioje gamyba turėtų prasidėti 2025 m. Nuo 2023 m. čia jau veikia bendrovės mokymo centras. Tikimasi, kad tais pačiais metais Bavarijos gamykla pradės tiekti baterijas BMW gamykloms Vokietijoje. Kinijos ir JAV rinkoms skirtų „Neue Klasse“ modelių gamyba prasidės 2026 m., o po metų – Meksikoje. BMW yra pirmoji automobilių bendrovė, ketinanti gaminti traukos baterijas ir elektromobilius šioje šalyje.
Gamybos įvairinimas mažina geopolitikos poveikį verslui
Tokia strategija, kai vietos gamyklose statomos ne tik automobilių, bet ir jų komponentų gamyklos, ne tik mažina poveikį aplinkai ir transporto išlaidas, bet ir leidžia tapti nepriklausomiems nuo įvairių geopolitinių įvykių. Korporacija pasimokė iš koronaviruso pandemijos, puslaidininkių krizės ir karo, prasidėjusio Rusijai įsiveržus į Ukrainą. Tai protinga strategija, tačiau reikalaujanti didžiulių investicijų. Todėl net penkių traukos akumuliatorių gamyklų statyba visame pasaulyje yra aiškus ženklas, kad BMW tiki elektrifikacija. Kol kas šis tikėjimas grupei pasiteisina. BMW elektrifikuotų automobilių santykis yra didesnis nei kitų Vokietijos markių.