Kiekvienas patyręs elektromobilio vairuotojas žino, kad nukritus lauko temperatūrai, sumažėja ir realus elektromobilio veikimo nuotolis. Ši problema ne kartą buvo užfiksuota, ir dabar visiems žinoma, kad visi elektromobiliai nuvažiuoja mažiau kilometrų, kai lauke šalta.
Taip yra todėl, kad ličio jonų elementų, iš kurių pagaminta didžioji dauguma šiuolaikiniuose elektromobiliuose montuojamų akumuliatorių blokų, skysti elektrolitai gali užšalti, jei lauke labai šalta, ir tai trukdo jonų srautui tarp elektrodų.
Tačiau, kaip visada, ne visi elektriniai automobiliai yra vienodi. Vieni geriau nei kiti išlaiko realų važiavimo nuotolį kuo artimesnį reklamuojamam. Čia į pagalbą ateina Norvegijos automobilių federacija (NAF), atlikusi, kaip ji teigia, didžiausią pasaulyje elektromobilių ridos bandymą.
Šiemet „El Prix“ pavadintame bandyme dalyvavo ne mažiau kaip 23 akumuliatoriais varomi automobiliai, kurie buvo varomi tol, kol jų aukštos įtampos akumuliatoriai išsikrovė. O jei ką nors žinote apie Norvegiją, tai tik tai, kad ten paprastai šalta, ypač žiemą, kai labiausiai nukenčia elektromobilių važiavimo nuotolis.
Tarp šią žiemą išbandytų automobilių buvo atnaujintas „Tesla Model 3“ (Highland), „Ford F-150 Lightning“, BMW i5, „Hyundai Ioniq 6“, „Kia EV9“ ir „Toyota bZ4X“. Tačiau grupėje taip pat buvo tokie pavadinimai kaip „HiPhi Z“, „Nio EL6“ (dar žinomas kaip ES6) ir BYD „Dolphin“, todėl elektromobilių būrys buvo labai įvairus.
Žiemos ridos bandymas buvo atliktas sausio 31 d., kai aplinkos temperatūra buvo nuo 28,4 iki 14 laipsnių Farenheito (nuo -2 iki -10 laipsnių Celsijaus).
Nė vienam automobiliui nepavyko pasiekti skelbiamų ridos rodiklių, tačiau kai kurie automobiliai dėl šalčio nuvažiavo mažiau kilometrų nei kiti. Nuvažiuojamumo bandymo nugalėtoju tapo Kinijoje pagamintas „HiPhi Z“ sedanas, kuris nuvažiavo 324 mylias (522 km), kol baigėsi įkrovimas – 5,9 % mažiau, palyginti su jo WLTP rodikliu 344,8 mylios (555 km). Taip pat skaitykite: „Koks yra elektromobilių nuotolis ir kaip nuvažiuoti daugiau?“
Kita vertus, „Tesla Model 3“ WLTP rodiklis yra aukštesnis – 390,8 mylios (629 km), tačiau nuvažiavęs 274 mylias (441 km), kol baterija išsikrovė, jis buvo 29,9 % mažesnis. Vis dėlto labiausiai nuo oficialaus įvertinimo nukrypo automobilis „Volkswagen ID.7“, kuris nuvažiavo 257 mylias (414 km), kol turėjo pasitraukti – 31,9 % mažiau nei jo WLTP įvertinimas 377,8 mylios (608 km).
Nuo jo nedaug atsiliko „Toyota bZ4X“, „Volvo C40 Recharge“ ir „Polestar 2 Long Range“. Japonų krosoverio rida sumažėjo 31,8 proc. ir jis nuvažiavo 194,8 mylios, o „C40“ per bandymą nuvažiavo 245,4 mylios, t. y. 30,9 proc. mažiau. „Polestar 3“ nuvažiavo 30% mažiau mylių, nei skelbiamas WLTP rodiklis (381,5 mylios), o „Polestar 3“ baigėsi po 267,1 mylios.
Su „Ford F-150 Lightning“ šis rodiklis sumažėjo 21,3%. Jo akumuliatorius išsikrovė nuvažiavus 209,7 mylios (337,5 km), o WLTP rodiklis yra 266,5 mylios (429 km).
Atlikdama ridos bandymą, NAF taip pat išmatavo visų transporto priemonių sunaudojamos energijos kiekį ir palygino jį su skelbiamais duomenimis. Dauguma automobilių sunaudojo daugiau energijos, nei nurodyta brošiūrose, tačiau buvo ir tokių elektromobilių, kuriems pavyko pralenkti skelbiamas energijos sąnaudas.
Geriausiai tai pavyko „NIO EL6 SUV“ (dar vadinamam ES6), kuris sunaudojo 9,5% mažiau energijos nei skelbiama, po jo sekė „NIO ET5 Touring“ universalas su 7,9% ir „Kia EV9“ su 3,9% mažiau energijos, sunaudotos 62 mylioms (100 km). Kitoje spektro pusėje yra pikapas „F-150 Lightning“, kuris 62 mylioms sunaudojo 49,2% daugiau kilovatvalandžių nei oficialus Norvegijos įvertinimas.
Čia pateikiamas sąrašas su visais dalyvaujančiais elektromobiliais ir jų rezultatais:
Modelis | WLTP nuvažiuojamas atstumas, km (myliomis) | Nuvažiuotas atstumas „El Prix“ testo metu, km (myliomis) | Skirtumas tarp WLTP ir „El Prix“ duomenų |
Audi Q8 e-tron Sportback | 515 km (320 mi) | 411.4 km (255.6 mi) | -20.1% |
BMW i5 | 505 km (313.7 mi) | 443.6 km (277.3 mi) | -12.2% |
BYD Dolphin | 427 km (265.3 mi) | 339.2 km (210.7 mi) | -20.6% |
Ford F-150 Lightning | 429 km (266.5 mi) | 337.5 km (209.7 mi) | -21.3% |
HiPhi Z | 555 km (344.8 mi) | 522 km (324.3 mi) | -5.9% |
Hyundai Ioniq 6 | 614 km (381.5 mi) | 467,8 km (290.6 mi) | -23.8% |
Hyundai Kona electric | 454 km (282.1 mi) | 341.3 km (212 mi) | -24.8% |
Jeep Avenger | 395 km (245.4 mi) | 286 km (177.7 mi) | -27.6% |
Kia EV9 | 505 km (313.7 mi) | 441.9 km (274.5 mi) | -12.5% |
Lotus Eletre | 530 km (329.3 mi) | 464.6 km (288.6 mi) | -12.3% |
MG4 Trophy Extended Range | 520 km (323.1 mi) | 399.6 km (248.3 mi) | -23.2% |
Mercedes-Benz EQE SUV | 491 km (305 mi) | 399 km (247.9 mi) | -18.7% |
NIO EL6 (ES6) | 529 km (328.7 mi) | 456 km (283.3) | -13.8% |
NIO ET5 | 560 km (347.9 mi) | 481.4 km (299.1 mi) | -14% |
Nissan Ariya | 498 km (309.4 mi) | 369.4 km (229.5 mi) | -25.8% |
Opel Astra | 413 km (256.6 mi) | 296 km (183.9 mi) | -28.3% |
Peugeot e-308 | 409 km (254.1 mi) | 297 km (184.5 mi) | -27.4% |
Polestar 2 Long Range | 614 km (381.5 mi) | 430 km (267.1 mi) | -30% |
Tesla Model 3 | 629 km (390 mi) | 441 km (274 mi) | -29.9% |
Toyota bZ4X | 460 km (285.8 mi) | 313.5 km (194.7 mi) | -31.8% |
Volkswagen ID.7 | 608 km (377.7 mi) | 414 km (257.2 mi) | -31.9% |
Volvo C40 Recharge | 572 km (355 mi) | 395 km (245.4 mi) | -30.9% |
XPeng G9 | 520 km (323.1 mi) | 451.8 km (280.7 mi) | -13.1% |
Nuo 2020 m. „Tesla“ dominavo NAF žiemos ridos teste, tačiau dabar palyginti nežinomas „HiPhi Z“, kurį gamina naujokas elektromobilių pasaulyje, pasirodė geriau nei pigiausias amerikiečių automobilių gamintojo pasiūlymas. Ar tai yra ženklas, kad JAV tai įvyks, o gal tai tik vienkartinis atvejis?