Šiais metais „Consumer Reports“ išbandė apie 50 elektromobilių, kad išsiaiškintų, kurie iš jų yra geriausi. Tik 14 iš jų pateko į galutinį sąrašą, kuriame yra daug korėjietiškų ir vokiškų automobilių ir tik vienas „Tesla“.
Tai reiškia, kad 36 automobiliai, kuriuos CR vertino pagal našumą, ridą, komfortą ir kokybę, nepateko į geriausiųjų sąrašą. CR visas transporto priemones tikrina vienodai, tačiau elektromobiliams papildomai atlieka 70 km/val. greitkeliu nuvažiuojamo atstumo testą, kurio metu kai kurie iš testuojamų automobilių net 80 kilometrų atsiliko nuo EPA deklaruojamo atstumo, o kiti viršijo skelbiamą atstumą.
Aukščiausią bendrą balą (84/100) gavo BMW iX, kurį išbandėme su keliais variantais (net bazinį „xDrive 40“ modelį) ir visuomet laikėme kompetentingu ir patraukliu. Tai buvo geriausias CR testuotas prabangus elektrinis visureigis, po jo sekė „Genesis GV60“ su 75 balų įvertinimu, „Lexus RZ“ su 74 balų įvertinimu ir „Audi Q4 E-Tron“ bei „Q8 E-Tron“ su atitinkamai 71 ir 70 balų įvertinimais.
Antrąjį aukščiausią bendrą įvertinimą pelnė kitas BMW automobilis – i4, kuris gavo 83 balus ir prabangių elektromobilių kategorijoje aplenkė „Porsche Taycan“, surinkusį 76 balus. Automobilis „Hyundai Ioniq 6“ taip pat surinko 83 balus ir tapo geriausiai įvertintas pagrindinis elektromobilis, po jo sekė „Kia Niro EV“, kurio rezultatas buvo 71 balas.
Dviejų eilių visureigių kategorijoje pirmauja kitas korėjietiškas elektromobilis „Kia EV6“, kurio įvertinimas – 77 balai. Toliau rikiavosi „Tesla Model Y“ su 72 balų įvertinimu ir „Nissan Ariya“ bei „Ford Mustang Mach-E“, kurie abu gavo po 70 balų. Trijų eilių visureigių kategorijoje buvo tik vienas dalyvis – naujasis „Kia EV9“, kuris gavo 78 balus.
Pagrindinė išvada – „Kia“ ir „Hyundai“ elektromobiliai yra vieni geriausių pasirinkimų, jei šiuo metu norite rinktis elektrinį automobilį. Šie Korėjos elektromobiliai yra tokie geri, kad net vienas iš jų, kuris nebuvo pagamintas ant specialiai sukurtos EV platformos, „Kia Niro EV“, vis tiek pateko į segmentą, kuriame gausu talentingų kompaktiškų elektrinių krosoverių.
BMW taip pat labai gerai pasirodė su vienu pagal užsakymą pagamintu elektromobiliu iX, kuris yra artimiausias būsimai „Neue Klasse“ serijos elektromobilių serijai, ir vienu perdirbtu ICE automobiliu i4. Kai 2021 m. išbandėme i4, pamatėme, kad jis nepaprastai gerai važiuoja kaip 4 serijos „Gran Coupe“ su dideliu akumuliatoriumi grindyse, o kai išvažiavome į vingiuotą kalnų kelią, jis susitraukė, meistriškai paslėpdamas savo daugiau kaip 2 267 kg bendrą svorį.
Nenustebome, kad atnaujintas „Porsche Taycan“ pateko į 14 geriausių šių metų CR apžvelgiamų elektromobilių sąrašą, nes neseniai atnaujintas automobilis pagerino ir taip vieną geriausių sportiškų elektromobilių rinkoje. Tai, kad tarp 14 išrinktųjų buvo tik vienas „Tesla“ elektromobilis, ir net jis nebuvo įvertintas itin aukštu balu, verčia susimąstyti, kodėl CR neįtraukė ir atnaujinto „Model 3“.