Įsivaizduokite, kad jūsų elektromobilio akumuliatorius iki 80 proc. įkrovos įkraunamas ne per 40, o per penkias minutes. Tokį elementą ką tik sukūrė „Nyobolt“. Ar tai skamba revoliucingai? Dar ir kaip. Nebent tai, kad ši baterija turi ir trūkumų.
Europa verčia mus elektrifikuoti transportą. Tačiau vairuotojai į elektra varomus automobilius žiūri nepalankiai. Su jais susijusios dvi problemos. Pirmoji – didesnė įsigijimo kaina. Nors ją bandoma kompensuoti papildomomis priemokomis ir subsidijomis. Antroji – baterijų įkrovimo problema. Tai ypač sudėtinga keliaujant.
Elektromobilio įkrovimo laikas kaip pildant kurą į vidaus degimo varikliu varoma automobilį. Tai skamba kaip revoliucija
Akumuliatoriui įkrauti iki galo kelyje reikia sustoti bent valandai ir 40 minučių. Tai pernelyg ilgas laikas. Net ir tais atvejais, kai vairuotojas planuoja sustoti, pavyzdžiui, prekybos centre. Viena vertus, šeima galės užsiimti įkrovimo metu, tačiau, kita vertus, kelionė iki kelionės tikslo gerokai pailgės. Priemonė galėtų būti įkrovimas iki 80 proc. pajėgumo per 40 minučių? Iš dalies taip. Tik tiek, kad toks energijos atsargų papildymo būdas reiškia dažnesnes pertraukas ilgesniuose atstumuose. Tai vis dar nėra labai patogu…
Elektromobilių įkrovimo problemas nagrinėjo „Nyobolt“ darbuotojai. Jų darbo rezultatas – sukurta baterija, kurią nuo 10 iki 80 proc. talpos galima įkrauti vos per 4 minutes ir 37 sekundes. Tai maždaug tiek pat laiko užtrunka pripildyti vidaus degimo varikliu varomą automobilį iki galo. Todėl toks trumpas įkrovimo laikas yra tiesiogiai revoliucinis. Dėl jo iš trūkumų sąrašo išnyksta viena iš pagrindinių elektrinių transporto priemonių plėtros kliūčių.
Greitai įkraunamos baterijos turėtų nuvažiuoti beveik milijoną kilometrų
Kuo „Nyobolt“ ląstelės tokios naujoviškos? Jų anoduose naudojami anglies ir metalų oksidai. Be to, baterijos pasižymi maža vidine varža. Dėl to jie mažiau įkaista įkrovimo metu. Ir iš esmės tiek apie juos žinoma. Turimos technologinės detalės yra smarkiai sutrumpintos. Kalbant apie ilgaamžiškumą, laboratoriniai bandymai parodė, kad naujojo tipo akumuliatoriai atlaikys daugiau nei 4400 ciklų. Praėjus šiam laikui, jie išlaikys 80 proc. savo talpos. Tai reiškia, kad iki to laiko jie turėtų nuvažiuoti apie 965 000 km. Todėl galima daryti prielaidą, kad yra didesnė tikimybė, jog jie tarnaus visą automobilio eksploatavimo laiką.
Naujas akumuliatorius reiškia revoliuciją? Galite būti ramūs. Jis turi keletą trūkumų
Deja, nėra taip, kad naujasis „Nyobolt“ akumuliatorius yra visiškai stebuklingas išradimas. Nes prieš pradedant giedoti džiaugsmo giesmę, verta atkreipti dėmesį į kelis svarbiausius jos atveju faktus. Reikšmingi iš jų yra šie:
- Akumuliatoriaus talpa – tik 35 kWh. Pavyzdžiui, šiandien „Peugeot e-208“ turi 50 kWh akumuliatorių.
- Pagal WLTP standarto skaičiavimus, įkraunant per beveik 5 minutes vairuotojas gali nuvažiuoti iki 175 km. Tačiau tai labai optimistinis skaičius, kuris tikrai negalioja, pavyzdžiui, greitkelio sąlygomis. Todėl de facto tokio įkrovimo kelyje gali prireikti kas 100 km su nedideliu laimikiu. Šis rezultatas yra kur kas mažiau įspūdingas ar revoliucinis.
- Norint taip greitai įkrauti net ir tokį mažą akumuliatorių, reikėtų daugiau nei 300 kW galios įkroviklio. Tai gana didelis technologinis apribojimas. Tokios galios stočių yra nedaug. Ir vis dar kalbame apie laboratorines sąlygas. Kelyje įkrovimo trukmei įtakos turi ne tik įkroviklio galia, bet ir daugiau veiksnių.
- Kol kas „Nyobolt“ kalba apie labai ribotą seriją. Ji norėtų surinkti tūkstantį vienetų. Ji norėtų… Ar bendrovei pavyks? Tai parodys laikas. Tačiau galiausiai jie kalba apie iki 2 mln. elementų. Tačiau tai tikriausiai yra itin ilgalaikis planas.
Be to, išlieka dar vienas klausimas. Kaip naujoji technologija atsispindi kainoje. Gali būti, kad „Nyobolt“ akumuliatorius įkraunamas revoliucingai trumpai, tačiau taip pat yra revoliucingai brangus.