Naujasis Kinijos akumuliatorius turės įtakos ne tik būsimų, bet ir dabartinių elektromobilių kainoms. Viskas dėl revoliucinės technologijos, kurios nebuvimas sumažins iki šiol parduotų elektromobilių vertę. Net milijono kilometrų ilgaamžiškumas, įkrovimas iki 80 proc. per mažiau nei 17 minučių ir toks atsparumas ugniai, kokio dar nematėme. Tai ne ateitis – tai ličio-geležies-fosfato akumuliatorius „Short Blade“ iš Kinijos grupės „Geely“.
„Geely“ yra vienas iš tų Kinijos konglomeratų, kurie Europoje yra gana gerai žinomi – jai, be kita ko, priklauso „Volvo“, „Polestar“ ir „Lotus“. Į grupės portfelį taip pat įeina tokie prekių ženklai kaip „Lynk & Co“, „Zeekr“ ir LEVC (Londono taksi), be to, „Geely“ bendradarbiauja su daugeliu subjektų, turinčių didelį pripažinimą elektromobilių pasaulyje.
Dabar, padedama CATL, „LG Energy Solutions“ ir „Farasis Energy“ (didžiausių pasaulyje akumuliatorių tiekėjų), grupė sukūrė „Short Blade“ akumuliatorių, kuris tiesiogine to žodžio prasme keičia žaidimo taisykles, ir šis teiginys nėra perdėtas. Kažko tokio saugaus ir kartu tokio efektyvaus dar nepasiūlė joks gamintojas.
Kinijos revoliucija. Naujas akumuliatorius padės kovoti su stereotipais?
Visų pirma naujasis akumuliatorius išsiskiria išskirtiniu patvarumu. Ką tai reiškia? Akumuliatorius turėtų „pergyventi“ visą likusį automobilį ir prarasti savo efektyvumą tik nuvažiavus 1 milijoną kilometrų. Ir tai tik pirmasis iš privalumų. Kokie yra kiti? Dėl didelio energijos tankio akumuliatorius užima nedaug vietos, o jo konstrukcija yra lanksti, kad tilptų į įvairias formas.
Gamintojas pabrėžia, kad akumuliatorius praėjo griežtus saugos bandymus. Jis atlaikė ekstremalias sąlygas, pavyzdžiui, ilgalaikį panardinimą į jūros vandenį (korozijos poveikis), laikymą itin žemoje temperatūroje, korpuso šveitimą šiurkščiu paviršiumi, 26 tonas sveriančio ritinio spaudimą, ugnies poveikį ir, be to, vienu metu buvo pradurtas aštuoniais metaliniais kirstukais.
„Geely“ gali pasigirti tvirta membrana, dideliu šiluminiu stabilumu ir elektrodų savaiminio sulydymo technologija, kuri apsaugo nuo trumpojo jungimo, pvz., eismo įvykio metu. Dėl šios priežasties akumuliatorius neužsidega net ir pradūrus – aliuminio sluoksnis automatiškai susilieja su akumuliatoriaus membrana, sudarydamas izoliacinį sluoksnį, kuris neleidžia staigiai išsiskirti šilumai. Tai buvo išbandyta, pavyzdžiui, šaudant į akumuliatorių iš karinio šautuvo (5,8 x 42 mm šovinys).
„Geely“ skaičiuoja, kad akumuliatorius veiks 50 metų
Kinai užtikrina, kad akumuliatorius veikia 3500 įkrovimo ciklų, todėl net ir kasdien visiškai įkraunant akumuliatorių, juo būtų galima be problemų naudotis beveik 10 metų (šiandien standartinė garantija yra aštuoneri metai). Tačiau „Geely“ apskaičiavo, kad naudojant standartinėmis sąlygomis, t. y. nuvažiuojant 20 000 km per metus, akumuliatorius tarnaus 50 metų.
O dabar apie tai, kas geriausia – „Short Blade“ akumuliatorius yra ne ateities technologija, o produktas, kurį galima naudoti šiandieniniuose elektromobiliuose. Po tokių sėkmingų bandymų ir tokių optimistinių eksploatavimo trukmės vertinimų „Geely“ neketina delsti – naujųjų akumuliatorių komplektas jau gali būti skirtas paskelbtam nebrangiam visureigiui „Galaxy E5“.
Elektromobilumo srityje daroma pažanga pradžiugins ne tik elektromobilių be naujų technologijų savininkus – juk atnaujinant negalima įkelti visiškai naujos baterijos, o tai neabejotinai sumažins tokių automobilių vertę.