Kinijos bendrovė „EVE Energy Co Ltd“ tieks BMW dideles cilindrines baterijas elektriniams automobiliams Europoje, pranešė du apie tai informuoti asmenys, nes Vokietijos automobilių gamintojas seka „Tesla Inc“, diegiančią naują technologiją.
„EVE“ pasirašė sutartis, pagal kurias taps pagrindine BMW baterijų elementų tiekėja Europoje, skirtų naujai elektromobilių serijai, kuri rinkoje pasirodys nuo 2025 m., teigė vienas iš asmenų, tiesiogiai susipažinusių su sandoriu.
Šiais metais „Tesla“ pradėjo gaminti naują didesnio formato 4680 cilindro formos akumuliatorių, kurio skersmuo yra 46 milimetrai, o ilgis – 80 milimetrų. Ji teigė, kad tikisi, jog šis akumuliatorius sumažins gamybos sąnaudas ir padidins nuvažiuojamą atstumą, palyginti su dabartinės kartos 2170 cilindriniu akumuliatoriumi.
Guangdonge įsikūrusios „EVE“ baterijos bus panašaus dydžio, teigė šaltiniai, kurie neturėjo teisės kalbėti su žiniasklaida ir nesutiko būti įvardyti.
Bendrovės pateikti dokumentai taip pat rodo, kad „EVE“ planuoja didelę cilindrinių akumuliatorių gamyklą centrinėje Kinijoje.
„EVE“, kuri yra BMW tiekėja Kinijoje, tiesiogiai neatsakė į „Reuters“ klausimus, kai buvo paprašyta pateikti komentarą. BMW teigė, kad rugsėjo pradžioje planuoja paskelbti keletą su akumuliatoriais susijusių naujienų, tačiau atsisakė pateikti daugiau komentarų.
BMW, kuri šiuo metu naudoja prizmines baterijas, perėjimas prie kito modelio rodo, kad vis labiau populiarėja didesnio formato cilindrinės baterijos. Pastaruosius dvejus metus labiausiai paplitusia automobilių akumuliatorių forma tapo stačiakampio formos prizminiai akumuliatoriai, nes juos galima tankiau supakuoti ir taip sutaupyti lėšų. Tačiau cilindrinių akumuliatorių šalininkai teigia, kad naujesni didesnio formato elementai tapo ekonomiškesni dėl didesnio energijos tankio.
Didžiausia pasaulyje akumuliatorių gamintoja Kinijos bendrovė „CATL“ nuo 2025 m. taip pat turėtų pradėti tiekti cilindrinius akumuliatorius BMW.
Tikimasi, kad šie akumuliatoriai taip pat bus didelių matmenų elementai. „CATL“ neatsakė į prašymą pakomentuoti planuojamus matmenis.
Iš karto nebuvo aišku, kiek baterijų BMW planuoja įsigyti iš „EVE“ ir „CATL“.
„EVE“ sandoris su BMW paskatino Kinijos bendrovę kovo mėn. paskelbti, kad Debrecene, Vengrijoje, ji statys cilindrinių akumuliatorių gamyklą – savo pirmąją gamyklą Europoje, kaip teigia asmuo, tiesiogiai susipažinęs su šiuo sandoriu.
Tame pačiame mieste BMW taip pat stato gamyklą, kurioje planuoja gaminti pagal „Neue Klasse“ platformą sukurtus elektromobilius.
Vyriausybės taikomos lengvatos didina elektromobilių paklausą Europoje ir Jungtinėse Valstijose, todėl Kinijos baterijų ir elektromobilių gamintojai spartina planus steigti gamybos bazes užsienyje.
Praėjusią savaitę “CATL“ paskelbė, kad statys didžiausią Europoje 100 gigavatvalandžių metinio pajėgumo akumuliatorių gamyklą Debrecene, kuri bus skirta Europos automobilių gamintojams. Didžiausias jos klientas bus „Mercedes-Benz“.
Tikėtina, kad didžioji dalis naujų akumuliatorių paklausos bus skirta dideliems cilindriniams elementams, todėl Kinijos akumuliatorių gamintojai, kurie iki šiol rėmėsi didžiule vidaus rinka, kurioje vyrauja prizminiai elementai, turės keisti savo veiklos kryptį, kaip „EVE“ ir „CATL“, sakė „Nomura“ analitikas Duan Bing.
Bendrovė „Eve“, kurią 2001 m. įkūrė ličio jonų akumuliatorių tyrėjas Liu Jincheng ir kuri taip pat tiekia „Xpeng Inc.“, yra daug mažesnė rinkos dalyvė nei „CATL“. Remiantis Kinijos automobilių baterijų inovacijų aljanso duomenimis, ji užima aštuntą vietą ir užima 2,3 % Kinijos rinkos.
Palyginimui, „CATL“ gamina 47,6 % visų Kinijoje į elektromobilius montuojamų akumuliatorių.