Birželio mėn. Kinijos prekių ženklai užėmė 11 proc. Europos elektromobilių rinkos ir užfiksavo rekordinį registracijų skaičių, nes gamintojai stengėsi įveikti šio mėnesio pradžioje įsigaliojusius griežtus Europos Sąjungos tarifus.
Rinkos tyrimų bendrovės „Dataforce“ analitikų, kurie surinko duomenis, teigimu, „SAIC Motor“ buvo lyderė, nes pardavėjams pristatė didelį kiekį savo hečbeko MG4. Iki liepos 5 d. užregistruoti automobiliai galėjo būti parduodami klientams be papildomų muitų importuojamiems elektriniams automobiliams.
Remiantis „Dataforce“ duomenimis, Kinijos prekių ženklai per mėnesį regione užregistravo daugiau nei 23 000 akumuliatorinių elektrinių transporto priemonių – daugiausiai per visą istoriją.
Jų 72 proc. nuoseklus šuolis, palyginti su gegužės mėnesiu, buvo dvigubai didesnis nei bendras birželio mėnesio Europos elektromobilių registracijos augimas. Naujieji muitai taip pat taikomi iš Kinijos importuojamiems Vakarų gamintojų, įskaitant „Volvo Car“, „BMW Group“ ir „Tesla“.
Ar pavyks išlaikyti padidėjusią apimtį, bus atidžiai stebima artimiausiais mėnesiais, kai bus taikomi papildomi ES tarifai. Pagal ES laikinuosius mokesčius SAIC taikomas papildomas 38 proc. mokestis, o BYD mokės papildomą 17 proc. mokestį prie esamo 10 proc. muito.
Automobilių gamintojai abiejuose žemynuose skuba pradėti elektromobilių gamybą Europoje, kad išvengtų naujų muitų, o įtampa tarp Pekino ir Briuselio gali peraugti į prekybos karą.
Nors valstybei priklausanti SAIC buvo atsakinga už didžiausią kiniškų prekės ženklų importo šuolį, apie 40 proc. birželį įregistruotų MG4 buvo savarankiškai prekiautojų užregistruoti automobiliai – „tai nėra labai sveikas augimas“, – sakė „Dataforce“ produktų skyriaus vadovas Gabrielis Juhasas.
Bendrovė siūlo dosnius išperkamosios nuomos pasiūlymus, įskaitant MG4 akciją „du už vieną“ Vokietijoje, kur elektromobilių pardavimai sulėtėjo.
Kita vertus, BYD, didžiausia pasaulyje elektrinių automobilių gamintoja, pastebėjo pažangos ženklų. Rinkodaros kampanijos, sutelktos į Vokietijoje vykusį Europos taurės čempionatą, sulaukė realaus vartotojų susidomėjimo, sakė „Dataforce“ analitikas Julianas Litzingeris.
Birželio mėn. Europos elektromobilių rinką paskatino ir tai, kad Italijoje buvo pradėtos taikyti lengvatos, kurios padėjo padvigubinti baterijomis varomų elektromobilių pardavimus šioje šalyje, palyginti su praėjusiais metais.
Vyriausybės pranešime teigiama, kad per mažiau nei devynias valandas baigėsi maždaug 200 mln. eurų subsidijų naujiems elektromobiliams. Apie 60 proc. jų panaudojo šeimos, o likusią dalį – įmonės.
Dėl šio augimo Italija, kurios elektromobilių pardavimai atsilieka, pateko į pirmąjį šešetuką regioninėje rinkoje, į kurią įeina ES valstybės, bendrosios rinkos dalyvės Norvegija ir Šveicarija bei Jungtinė Karalystė.
Italijos ministrė pirmininkė Giorgia Meloni, kurios vyriausybė neseniai ėmėsi griežtai kovoti su importuojamais produktais, pažymėtais itališkais prekių ženklais, taip pat palankiai vertina Kinijos prezidento Xi Jinpingo pasiūlymus.
Šią savaitę ji lankosi Kinijoje, kad užmegztų glaudesnius santykius, nes jos vyriausybė siekia pritraukti Kinijos gamintojus.
Apskritai, pramonės grupės ACEA duomenimis, birželio mėnuo buvo trečias pagal elektromobilių kiekį – 208 872 registracijos visame regione (po 2022 m. gruodžio mėn. ir 2023 m. kovo mėn. ir vos prieš 2023 m. birželį).