Šią savaitę BYD oficialiai pristatė ir pradėjo prekiauti dviem naujausiais kompaktiškais sedanais: „Qin L“ ir „Seal 06“ – dviem iš esmės to paties modelio variantais. Nepaisant stiliaus skirtumų ir skirtingo grynai elektrinio nuotolio, abu automobiliai mechaniškai yra beveik vienodi. Tai reiškia, kad juose abiejuose naudojama penktosios kartos BYD DM-i hibridinės jėgainės versija. BYD tvirtina, kad būtent „Qin L“ gali nuvažiuoti ne daugiau kaip 2100 km tiek su pilna baterija, tiek su pilnu degalų baku. Tai yra neįtikėtinai daug. Tiek, kad vienu ypu būtų galima nuvažiuoti iš Niujorko į Majamį. Įspūdinga, tačiau šie skaičiai buvo gauti taikant liūdnai pagarsėjusį optimistinį CLTC standartą, todėl tikėtina, kad realus nuvažiuojamas atstumas bus mažesnis.
O gal taip ir yra? Atrodo, kad prieš pristatydama automobilį BYD surengė „Qin L“ ir „Seal 06“ vairavimo renginį. Embargas panaikintas, ir bent vienas Kinijos automobilių žurnalistas išbandė BYD teiginius apie itin didelį nuvažiuojamą atstumą. Kinijos socialinės žiniasklaidos svetainėje „BilliBilli“ ir „YouTube“ žinomas kaip „阿喵汽车“, kas išvertus reiškia „Miao automobilis“, laidos vedėjas Miao ir jo bendrakeleivis vairuoja automobilį iš BYD gamyklos Siane į Čangčuną, t. y. maždaug 2 200 kilometrų atstumą. Tikslas buvo įveikti šį atstumą vienu pilnu įkrovimu ir degalų baku. Spoileris: viskas pavyko puikiai.
Testas buvo paprastas. Abu visiškai įkrovė 10,06 kWh akumuliatorių ir pripildė 17,2 litro talpos degalų baką, tada lipnia juosta užklijavę degalų dureles ir įkrovimo angos dureles. Vardan saugumo jie važiavo tris dienas, neleisdami sau per ilgai pavargti prie vairo. Automobilio salone buvo nustatyta 24 laipsnių temperatūra, klimato kontrolė veikė automatiniu režimu, automobilio regeneracinis stabdymas buvo nustatytas standartinis, automobilis važiavo „Eco“ režimu, o įkrovos būklės nustatymas buvo apribotas iki 15%.
Nuo pat šuolio abu buvo sužavėti. Pirmąją dieną jie nuvažiavo 515 kilometrų, tačiau automobilis teigė, kad kintamo aukščio maršrute išnaudojo tik apie 319 kilometrų elektros ir dujų jėgainių nuotolio. Antrąją dieną jie važiavo iš Čangdzi į Cangdžou, maršrutu, kuris buvo daugiausia nuokalnėn, todėl komanda galėjo susigrąžinti dalį elektros energijos ir leisti vidaus degimo varikliui šiek tiek atsipalaiduoti. Tačiau trečiąją dieną jie susidūrė su vėjuotu oru ir negailestingu greitkelio eismu, kuris šiek tiek pakenkė sąnaudoms.
Tačiau akivaizdu, kad automobilio degalų sąnaudos nebuvo tokios didelės. Nes abu automobiliai nuvažiavo į Čangčuną su baterijos energija ir degalų atsargomis. Pagal prietaisų skydelio rodmenis buvo galima nuvažiuoti tik 7 km elektra ir jokių degalų, tačiau BYD inžinieriai teigė, kad automobilis potencialiai gali nuvažiuoti dar 150 km. Taigi, jiedu taip ir padarė. Jie važiavo automobiliu, kol jis visiškai sustojo, o automobilis rodė, kad akumuliatoriuje liko 4% įkrovos. Prieš išsikraunant baterijai jie nuvažiavo 1 497 km.
Žinoma, neaišku, kaip šiuos rezultatus būtų galima pakartoti ne Kinijos rinkose. To paties bandymo spausdintinėje versijoje Miao prisipažino, kad kai greitkeliuose leistinas greitis galiausiai buvo padidintas iki 100 km/h, jie važiavo maždaug 90 km/h greičiu su įjungta kruizo kontrole. Buvau Kinijoje. Greičio apribojimai nedideli, nemaža dalis Kinijos greitkelių ribojami iki 80 km/h. Kinijos vairuotojai taip pat laikosi mažesnio nei amerikiečiai leistino greičio, nes greičio matuokliai yra visur.
Vis dėlto tai labai įspūdinga. Net jei BYD ne Kinijos rinkose pavyktų pasiekti tik pusę šio skaičiaus, tai būtų vienas ilgiausiai parduodamų hibridinių automobilių bet kurioje pasaulio rinkoje. Ir tai pasiekiama naudojant 17,2 litro talpos degalų baką, kuris nebūtų neįprastas įprastame vidutinio dydžio automobilyje ar krosoveryje. BYD naujoji DM-i hibridinė technologija yra tikrai, tikrai efektyvi.
„A Miao Car“ vaizdo įrašas ir straipsnis – ne vieninteliai įrodymai, kad žurnalistai atliko šį iššūkį. Yra virtinė kinų kalba sukurtų „YouTube“ vaizdo įrašų, kuriuose žurnalistai ir turinio kūrėjai nesunkiai įveikė kelionę iš Siano į Čangčuną. Panašiai kai kurie išbandė „Qin L“ mechaninį dvynį – „Seal 06“ – ir pastebėjo panašius stulbinančius efektyvumo rodiklius, siekiančius net 3.5 l/km.