Jungtinės Karalystės sportinių automobilių gamintojo padalinys „Lotus Technology“, kurio pagrindinė veikla susijusi su elektra, tęsia savo planą iki kovo pabaigos įtraukti akcijas į JAV „Nasdaq“ vertybinių popierių biržos prekybos sąrašą, nepaisant dabartinės su elektra varomų automobilių akcijomis susijusios sumaišties.
„Geely“ priklausanti bendrovė siekia įgyvendinti planus susijungti su biržoje kotiruojama „L Catterton Asia Acquisition“ pirmąjį ketvirtį, sakė bendrovės vadovas Mike’as Johnstone’as.
Iš pradžių „Lotus Tech“ planavo įtraukti į biržos sąrašus iki praėjusių metų pabaigos.
Johnstone’as interviu leidiniui „Automotive News Europe“ sakė, kad vėlavimas „neturi konkrečios priežasties“. „Manome, kad esame geroje padėtyje“, – sakė jis.
Planuojama įtraukti į biržos sąrašus po to, kai „Geely“ valdoma „Volvo“ pranešė, kad nustos finansuoti „Polestar“ prekės ženklą po to, kai „Polestar“ akcijos nuo įtraukimo į biržos sąrašus 2022 m. pasirodė prastai. Taip pat skaitykite: „„Polestar“ bėdos rodo, kad elektromobilių pramonėje prasideda sukrėtimo metas“.
Johnstone’as buvo „Volvo“ rinkodaros ir prekės ženklo vadovas, o 2022 m. persikėlė į „Lotus“. Jis atsisakė komentuoti „Polestar“.
„Renault“ ir „Volkswagen“ planai įtraukti į biržos sąrašus buvo sužlugdyti, nes elektrinių automobilių rinka atvėso, o investuotojai išsigando.
Sausio 29 d. „Renault“ pareiškė, kad atšaukia planuotą „Ampere“ elektrinių baterijų padalinio IPO, o „Volkswagen Groups“ atšaukia planus ieškoti išorinių investuotojų į „PowerCo“ baterijų padalinį.
„Dėl dabartinio grynojo EV vertinimo IPO tapo nepatrauklus“, – teigė banko „Jefferies“ analitikas Philippe’as Houchoisas, teigdamas, kad „Ampere“ įtraukimas į biržos sąrašus buvo atšauktas.
Geresnė padėtis
Kadangi „Lotus Tech“ visureigių ir sedanų asortimentas yra aukštesnės klasės, bendrovė turi geresnes galimybes išlaukti dabartinio atsargumo akcijų rinkoje dėl elektromobilių, sakė Johnstone’as.
„Pristatėme tiek automobilių, kiek tikėjomės, ir įgyvendinome tikrai pragmatišką augimo ir bendrosios maržos planą“, – sakė jis.
Iki 2025 m. „Lotus“ planuoja pasiekti 76 000 metinių pardavimų skaičių, remdamasi didelio visureigio „Eletre“, didelio sedano „Emeya“ ir sportinio automobilio su vidaus degimo varikliu „Emira“ pardavimais, teigiama spalio mėn. JAV vertybinių popierių biržos institucijai SEC pateiktoje ataskaitoje.
Bendrovė neatskleidė 2023 m. pardavimų, tačiau savo ataskaitoje nurodė, kad iki 2023 m. rugsėjo 30 d. visame pasaulyje išsiuntė 4 800 „Eletre“ ir „Emira“.
Šiais metais „Lotus“ pristatys naują vidutinio dydžio visureigį, kuris konkuruos su elektriniu „Porsche Macan“. Jis bus pradėtas pardavinėti 2026 m.
Gamintojas prognozuoja, kad iki 2027 m. bus parduodama 80 000-90 000 vienetų per metus ir kad šis automobilis sudarys didžiąją dalį iš 150 000 Wuhano (Kinija) gamyklos, kurioje gaminami „Lotus“ visureigiai ir sedanai, pajėgumų.
„Porsche“ konkurentas
2017 m. „Geely“ įsigijo „Lotus“ ir investavo 1,5 mlrd. svarų (1,63 mlrd. JAV dolerių), kad, pasinaudodama perėjimu prie elektrinių modelių, paverstų legendinį, bet finansiškai silpną prekės ženklą, kuris, kaip tikisi, taps pasauliniu „Porsche“ konkurentu.
„Lotus“ teigė, kad iki 2028 m., kai 2027 m. „Emira“ bus pakeista elektriniu sportiniu automobiliu, ji bus visiškai elektrinė.
Johnstone’as prognozuoja, kad dabartinis neigiamas požiūris į elektromobiliams skirtas įmones ilgai nesitęs, atsižvelgiant į tai, kad vis labiau atsisakoma vidaus degimo variklių.
„Vartotojai ir reguliavimo institucijos vis dažniau rinksis elektromobilius“, – sakė jis.
Įtraukus „Lotus Tech“ į biržos sąrašus, bendrovės vertė sieks 5,4 mlrd. dolerių, teigiama spalio mėn. pateiktoje ataskaitoje.