Europos Sąjunga, JAV ir Kanada paskelbė planus apriboti Kinijoje pagamintų elektrinių transporto priemonių (EV) naudojimą dėl susirūpinimo, kad Kinijos vyriausybės teikiamos subsidijos yra nesąžiningos ir kenkia vietos automobilių gamintojams.
Nepaisant pasaulinių apribojimų Kinijos elektromobilių eksportui, pagrindiniai Kinijos elektromobilių gamintojai, įskaitant BYD, „Li Auto“, „Nio“ ir „XPeng“, pranešė, kad rugpjūtį, palyginti su ankstesniais metais, jų pardavimai išaugo.
Praėjusį mėnesį „Tesla“ taip pat paskelbė, kad gerokai išaugo jos elektrinių transporto priemonių pardavimai, įskaitant Kinijoje parduotas ir iš Kinijos į užsienio rinkas eksportuotas transporto priemones. Šis augimas rodo, kad pasaulinė elektromobilių paklausa atsigauna, o tai leidžia manyti, kad Kinijos elektromobilių gamintojai gali būti pajėgūs atlaikyti reguliavimo iššūkius, kuriuos šiais metais sukėlė JAV, ES ir Kanados nustatyti nauji muitai.
Rugpjūčio mėnesio pristatymų skaičiaus augimas
BYD, geriausiai parduodamo Kinijos elektrinių transporto priemonių (EV) prekės ženklo, mėnesio keleivinių transporto priemonių pardavimai pasiekė rekordinį skaičių, o naujos energijos transporto priemonių pardavimai, palyginti su praėjusiais metais, išaugo 30% – iki 373 083 vienetų.
Ataskaitoje teigiama, kad iš tinklo įkraunamų hibridinių elektromobilių pardavimai išaugo 48%, o akumuliatorinių elektromobilių – tik 12%.
Užsienyje parduota 31 451 naujų energiją naudojančių lengvųjų automobilių (NEPV), t. y. 8% visų BYD NEPV pardavimų.
Per pirmuosius septynis mėnesius BYD pardavimai užsienyje pasiekė 270 000 vienetų, t. y. 14% visų pardavimų, o tai leidžia bendrovei pasiekti 500 000 vienetų eksporto tikslą šiais metais.
Be BYD, tarp Kinijos elektromobilių gamintojų geriausiai sekėsi „Li Auto“, kurios pardavimai rugpjūtį, palyginti su ankstesniais metais, išaugo 37,8 proc. iki 48 122 transporto priemonių, nors, palyginti su liepa, sulėtėjo 5,6 proc.
Be to, tą patį mėnesį „XPeng“ pristatė 14 036 elektromobilius, t. y. 2,5 proc. daugiau nei pernai ir 26 proc. daugiau nei praėjusį mėnesį. Aukštos klasės elektromobilių gamintojas „Nio“ praėjusį mėnesį pardavė 20 176 elektromobilius, t. y. 4% daugiau nei pernai.
Kinijos lengvųjų automobilių asociacijos (CPCA) duomenimis, rugpjūtį „Tesla“ Kinijoje pagamintų transporto priemonių pardavimai per metus taip pat išaugo 3%, o „Model 3“ ir „Model Y“ pardavimai, palyginti su liepos mėn., padidėjo 17%.
Pardavimų augimas apima automobilių pristatymą Kinijoje ir eksportą į Europą bei kitas šalis, o tai rodo, kad didžiausiam pasaulyje elektromobilių gamintojui ir toliau naudingos Kinijos politinės paskatos.
Kinijoje pagamintų elektromobilių eksporto apribojimai visame pasaulyje
Europos Sąjunga, JAV ir Kanada paskelbė planus apriboti Kinijoje pagamintų elektrinių transporto priemonių (EV) naudojimą dėl susirūpinimo, kad Kinijos vyriausybės teikiamos subsidijos yra nesąžiningos ir kenkia jų vietos automobilių gamintojams.
Tiek JAV, tiek Kanada pasiūlė 100 proc. tarifus Kinijoje pagamintų elektromobilių importui, o ES planuoja nustatyti daug mažesnį tarifą, palyginti su kitomis valstybėmis.
Prieš dvi savaites ES sumažino papildomą tarifą Kinijoje pagamintiems „Tesla“ elektra varomiems automobiliams iki 9% (anksčiau planuota 20,8%).
Šis naujas tarifas yra gerokai mažesnis nei kitiems Kinijos elektromobilių gamintojams nustatytas 17-36,3% tarifas.
ES taip pat peržiūrėjo kitiems Kinijos automobilių gamintojams taikomus muitus: SAIC – 36,3%, „Geely“ – 19,3%, o BYD – 17%, t. y. šiek tiek mažesnius nei ankstesniuose pasiūlymuose.
Planui iki spalio 31 d. turi pritarti dauguma 27 ES valstybių narių. Jei bus pritarta, naujieji tarifai galios ateinančius penkerius metus.
Kinijos elektromobilių eksporto sumažėjimas gali būti laikinas
„Dataforce“ duomenimis, Kinijoje pagamintų elektrinių transporto priemonių (EV) registravimas Europoje liepos mėn., palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo 9,7 proc.
Manoma, kad šis nuosmukis susijęs su ES laikinais papildomais tarifais Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams. Tačiau šis sumažėjimas buvo gerokai mažesnis nei birželio mėn., kai sumažėjo 30%, o tai rodo, kad šių naujų tarifų poveikis gali būti laikinas.
Reaguodami į tai, Kinijos automobilių gamintojai ruošiasi steigti gamyklas užsienyje, kad atremtų kitų šalių įvestus papildomus tarifus, o tai greičiausiai ilgainiui padidins jų pardavimų apimtis.
Ilgalaikės investicijos plėtrai skatinti
BYD investuoja milijardus dolerių, kad išplėtotų savo gamyklas Europoje, Azijoje ir Pietų Amerikoje, įskaitant Vengriją, Braziliją ir Turkiją.
Bendrovė pareiškė, kad ateityje jos užjūrio rinkos sudarys didelę pasaulinio pardavimo dalį.
Tačiau dėl artėjančių rinkimų JAV ji sustabdė planus investuoti į gamyklą Meksikoje.
SAIC jau pastatė tris automobilių gamyklas Tailande, Indonezijoje ir Indijoje. „Chery Auto“ pasirašė sutartį su Ispanijos „EV Motors“ dėl pirmosios gamyklos Europoje statybos Katalonijoje.
Praėjusiais metais bendrovė taip pat nurodė, kad įsteigs gamyklą Argentinoje, ir svarsto galimybę statyti naują gamyklą Jungtinėje Karalystėje.